    From: Myjk <m...@n...op.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: psychoza diesli
    Date: Wed, 7 Feb 2024 14:44:52 +0100

    Fri, 02 Feb 2024 10:50:21 +0100, Tomasz Gorbaczuk

    > Nic z powyższej listy u mnie do tej pory nie stwarzało problemów, nie
    > wymagało naprawy, wymiany czy serwisu.

    Przejeździłem od nowości Mazdą6 z silnikiem 2.0 CiTD
    (o bardzo złej renomie w PL, dlatego że ściągnięto
    multum szrotów) 200 tys. km. Przy 160 trzeba było
    wymienić podkładki pod wtryskami, bo już parowóz
    spod korka oleju się zaczął robić (przedmuch).

    Równolegle wywalił mi błąd DPF, po analizie się okazało,
    że EGR się zaciął, bo nie został wyczyszczony, jak mówiła
    książka, na serwisie przy 120tkm.

    Gdyby nie powyższe, to tylko lałem paliwo. Inna sprawa,
    że dziennie klepałem 60-100km po obwodnicach głównie,
    więc warunki były dla diesla całkiem sprzyjające.
    Do tego Mazda montowała wspomagająco fabrycznie
    webasto, (ja dodatkowo chwilę po zakupie rozszerzyłem
    je do ogrzewania postojowego i używałem tak namiętnie,
    że w ciągu 8 lat zajechałem dwa potężne akumulatory),
    więc ten silnik był jednak dobrze zadbany.

    --
    Pozdor
    Myjk