-
Data: 2024-02-16 15:47:03
Temat: Re: psychoza diesli
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]On Fri, 16 Feb 2024 14:04:25 +0100, Myjk wrote:
> Fri, 16 Feb 2024 10:56:32 +0100, J.F
>>>>> Dla mnie SUV to umieszczuchowana lekka ciężarówka,
>>>>> bo to w stanach powstał termin SUV i tam tak nazywali
>>>>> klockowate samochody terenowe, ale jednak (pod)miejskie
>>>>> a nie typowe trucki dla "redneków".
>>>> Nie myl terminów. Pick-up to nie truck :-)
>>>
>>> Pickup akurat jest wprost na podwoziu cieżarówki,
>>> ze względu na dopuszczalne obciążenie paki.
>> Przypuszczam, że wątpię :-)
>
> A jakie znasz inne osobówki z piórowymi resorami?
Warszawa, Syrena, Fiat 125, Fiat 126, Polonez ...
A to resory są wyznacznikiem "ciężarówki" ?
Tu masz ewolucje cieżarówki
https://pl.wikipedia.org/wiki/Ford_F-Series
ale czy to nadal "cięzarówka" ?
A mniejsze?
https://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Ranger
https://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Maverick_(2022)
tu nie ma 70+ lat historii :-)
>>>>> Dlatego w tej definicji
>>>>> nijak się taki Outlander, a tym bardziej Sx4 nie mieści.
>>>> No to nie mają prawa więcej palić niz moje kombi :-P
>>>
>>> Skoro są wyższe i mają większy wspóczynnik Cx
>>> to muszą palić więcej.
>>
>> Chcesz wyzsze, chcesz za to zapłacic - to OK, chcesz.
>> Ale chcesz gorszy Cx ? :-)
>
> Mi Cx nie przeszkadza, bo nie drę w kółko po autostradach 150+.
> Tak samo jak większość ludzi, łącznie z tobą.
Ale żeby przy tej dbałości o srodowisko nie potrafili polepszyc Cx ..
suvów dbałość nie dotyczy, czy co?
Pardon, crossoverów :-)
>>>> Czyli outlander to co? Crossover? Kombi?
>>> Dla mnie to nadal crossover, tylko segmentu D.
>> A co na to producent ?
>
> Mitsu ma mniejszego eclipsa, to jest crosover,
> Outlandera więc mianowali SUVem, a formalnie to
To producent wie lepiej co robi, czy Ty wiesz lepiej co kupujesz? :-P
Wiki twierdzi, ze to "compact crossover SUV" :-)
> SUVem powinien być faktycznie Pajero.
A czym jest?
Ale przeciez nie ma obowiązku robic tylko jednego SUV :-)
>>>>>> A drugi wniosek - samochodzik w modnej formie, niech
>>>>>> będzie ze crossover, jakos dużo benzyny pali.
>>>>>
>>>>> Bo to nadal miejski samochodzik, a nie autostradowy.
>>>> Taa, z silnikami 100-150KM :-)
>>>> No, w Warszawie czy Wroclawiu to w sam raz :-)
>>>
>>> Wiadomo że w mieście zwinność to podstawa,
>>> dlatego tak dobrze się jeździ elektrykami.
>>
>> Ale takimi poważnymi, a nie eco-biednymi :-)
>
> Nie wiem co to jest za stwierdzenie.
>> Po za tym poco co ci zwinnosc w kulturalnym
>> i zakorkowanym miescie? Maluch wystarczy, 20KM :-)
>
> Po to żeby ze świateł nie ruszać jak pizda w oleju
> i nie generować korków. Jak ruszam MOPem ze świateł
> na prądzie, to po 60/h jestem 100m z przodu w stosunku
> do gruzów spalinowych.
Ale elektrycznie masz tam tylko 60kW, no chyba, ze przez chwilę moze
byc wiecej.
To sie nei zdziw, jak ktos kiedys pomysli, ze miejskiemu autku
wystarczy 40kW :-)
>>>>>> I co tu winic - paliwo, silnik, formę ?
>>>>>> Bo przecież nie wymiary :-)
>>>>> Jedyne co trzeba winić, to brak twojego rozumienia,
>>>>> że samochód się dobiera do jego przeznaczenia, a nie:
>>>>> "kupię sobie diesla bo dwa razy w roku w trasę pojadę
>>>>> i wtedy się sprawdzi idealnie".
>>>>
>>>> A te dwa razy to co zrobić?
>>>> Wynając odpowiednie auto, czy samolot ?
>>>
>>> A co, nie dojechałeś tą benzyną?
>>
>> Na benzyne narzekam tylko na spalanie, duze jakie :-)
>> Ale jakbys mnie chciał namówic, zebym zwolnil na
>> trasie 1000km ... no tam 130 obowiązuje :-)
>
> Bo ty beton jesteś uparty, nie rozumiesz że mniejsza prędkość
> to znacznie mniejsze zużycie energii,
W dieslu jakos nie :-)
> ale też mniejsze zmęczenie
> wywołane hałasem. I co z tego że szybciej dojedziesz jak jesteś
> zjebany jakbyś jechał 2x dłużej.
Od ciszy po kilkunastu h jazdy to zasnąc można i bedzie jeszcze gorzej
:-)
Poza tym od samochodu zależy - jedne przy 150 w miarę ciche,
inne przy 100 głośne ... więc 150 nie robi róznicy :-)
>>>Nie dojechałbyś elektrykiem?
>> Dojechalbym, ale jakim kosztem?
> Niższym.
>
>> Pamiętasz film Zmywaka?
> Nie oglądam zlewów.
>
>> No ale on był początkujący.
>> Fakt, ze przyzwoity elektryk nie jedzie juz jakos strasznie dłużej ...
>> jak ładowarki podpasują :-)
>
> W polskim ciemnogrodzie faktycznie jest słabo.
Bedzie lepiej. Albo nie, bo prąd podrożał strasznie ...
>> Te łądowarki IMO też muszą dorosnąc - czemu nie moze
>> być normalnie - przykladam karte bankową, ładuje, odjeżdzam.
>
> Masz apkę i nic nie musisz przykładać.
Nie oglądałes jednak Zmywaka. Ani wczesniej Daniela.
Masz 10 apek, a jak trzeba, to żadna nie działa :-(
>>> Jakoś ja benzynowym Outlanderem z Wawy we włoskie Alpy dojechałem,
>>> ze średnim spalaniem z trasy 1400km na poziomie 7,8L/100.
>> Pamiętam.
> Zacząłeś coś łykać? Zazwyczaj nic z dyskusji nie pamiętasz.
Rzeczy interesujące pamietam.
Reszty nie.
>> Wiec czemu ten SX4 taki niedopracowany? :-)
> A to był Plugin?
>
>> Pamietam też, ze wersja hybrydowa miała ci spalic
>> mniej niż benzynowa, i to jest bardzo podejrzane :-)
>
> Podejrzane to jest jak się nie rozumie jak system hybrydowy
> w MOPie działa. Działa tak, że ma lepszą sprawność, i już
> o tym było, silnik pracuje w bardziej optymalnym zakresie
> obrotów niż benzyna ze skrzynią. W MOPHEV nie ma skrzyni
> biegów, są tylko dwa sprzęgła.
I jak pisałes, oraz mozna wyczytac, powyzej 80km/h silnik na stałe
spięty z kołami, przez przekładnie jednak, stała.
Wiec gdzie ta lepsza sprawnosc na 1400km odcinku autostrady?
>> To na pewno ten sam silnik, czy hybryda ma jakis lepszy?
> Outlander PHEV po lifcie ma silnik 2.4L w cyklu Atkinsona.
> Wcześniej było 2.0 praktycznie takie same, ale i wtedy PHEV
> palił mniej przy 120/h. Dopiero powyżej 130 się róznica
> zacierała.
Ale Ty pisałes o tym 2.0, jak rozumiem.
Praktycznie takie same ... to i spalanie w długiej trasie powinno być
takie same.
Chyba, ze skrzynia biegów duze straty wnosi (cos tam wnosi), albo
przełozenia jakies nieoptymalne ... dla twojej prędkosci :-)
Z tego co pisałes, to jeszcze przy wyzszych prędkosciach obroty
silnika większe, bo skrzyni biegów brak ...
>> A ile byś spalił dieslem, jakbys tak samo jechał ? :-)
> Nie interesuje mnie to, bo w trasy jeżdże tyle co kot napłakał.
Tylko czasem te 2*1400km :-)
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 17.02.24 05:04 Cavallino
- 17.02.24 05:09 Cavallino
- 18.02.24 21:59 Budzik
- 19.02.24 07:00 Cavallino
- 19.02.24 09:45 J.F
- 19.02.24 10:33 Cavallino
- 19.02.24 11:03 J.F
- 19.02.24 11:09 io
- 19.02.24 11:20 Cavallino
- 19.02.24 16:57 J.F
- 20.02.24 07:15 Mirek Ptak
- 20.02.24 07:49 Cavallino
- 20.02.24 10:02 J.F
- 20.02.24 10:30 Cavallino
- 20.02.24 10:48 J.F
Najnowsze wątki z tej grupy
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
- piszę list do św Mikołaja
- czyste powietrze
- Planeta płonie
Najnowsze wątki
- 2024-11-11 Wyważanie kół rowerowych
- 2024-11-11 Kosz, gdzie??
- 2024-11-11 Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- 2024-11-11 Opole => SAP HANA Cloud Dev / Data Engineer <=
- 2024-11-11 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-11-11 Lublin => Senior PHP Developer <=
- 2024-11-11 Marki => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-11 Chrzanów => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2024-11-11 Gliwice => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-11-11 Gdańsk => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-11-11 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-11-11 Warszawa => Sales Development Representative (in German) <=
- 2024-11-11 Marsz niepodległości
- 2024-11-08 Belka
- 2024-11-09 pierdolec na punkcie psa