eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodypsychoza diesliRe: psychoza diesli
  • Data: 2024-02-16 15:47:03
    Temat: Re: psychoza diesli
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On Fri, 16 Feb 2024 14:04:25 +0100, Myjk wrote:
    > Fri, 16 Feb 2024 10:56:32 +0100, J.F
    >>>>> Dla mnie SUV to umieszczuchowana lekka ciężarówka,
    >>>>> bo to w stanach powstał termin SUV i tam tak nazywali
    >>>>> klockowate samochody terenowe, ale jednak (pod)miejskie
    >>>>> a nie typowe trucki dla "redneków".
    >>>> Nie myl terminów. Pick-up to nie truck :-)
    >>>
    >>> Pickup akurat jest wprost na podwoziu cieżarówki,
    >>> ze względu na dopuszczalne obciążenie paki.
    >> Przypuszczam, że wątpię :-)
    >
    > A jakie znasz inne osobówki z piórowymi resorami?

    Warszawa, Syrena, Fiat 125, Fiat 126, Polonez ...

    A to resory są wyznacznikiem "ciężarówki" ?


    Tu masz ewolucje cieżarówki
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Ford_F-Series

    ale czy to nadal "cięzarówka" ?


    A mniejsze?
    https://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Ranger
    https://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Maverick_(2022)

    tu nie ma 70+ lat historii :-)

    >>>>> Dlatego w tej definicji
    >>>>> nijak się taki Outlander, a tym bardziej Sx4 nie mieści.
    >>>> No to nie mają prawa więcej palić niz moje kombi :-P
    >>>
    >>> Skoro są wyższe i mają większy wspóczynnik Cx
    >>> to muszą palić więcej.
    >>
    >> Chcesz wyzsze, chcesz za to zapłacic - to OK, chcesz.
    >> Ale chcesz gorszy Cx ? :-)
    >
    > Mi Cx nie przeszkadza, bo nie drę w kółko po autostradach 150+.
    > Tak samo jak większość ludzi, łącznie z tobą.

    Ale żeby przy tej dbałości o srodowisko nie potrafili polepszyc Cx ..
    suvów dbałość nie dotyczy, czy co?
    Pardon, crossoverów :-)

    >>>> Czyli outlander to co? Crossover? Kombi?
    >>> Dla mnie to nadal crossover, tylko segmentu D.
    >> A co na to producent ?
    >
    > Mitsu ma mniejszego eclipsa, to jest crosover,
    > Outlandera więc mianowali SUVem, a formalnie to

    To producent wie lepiej co robi, czy Ty wiesz lepiej co kupujesz? :-P

    Wiki twierdzi, ze to "compact crossover SUV" :-)


    > SUVem powinien być faktycznie Pajero.

    A czym jest?

    Ale przeciez nie ma obowiązku robic tylko jednego SUV :-)

    >>>>>> A drugi wniosek - samochodzik w modnej formie, niech
    >>>>>> będzie ze crossover, jakos dużo benzyny pali.
    >>>>>
    >>>>> Bo to nadal miejski samochodzik, a nie autostradowy.
    >>>> Taa, z silnikami 100-150KM :-)
    >>>> No, w Warszawie czy Wroclawiu to w sam raz :-)
    >>>
    >>> Wiadomo że w mieście zwinność to podstawa,
    >>> dlatego tak dobrze się jeździ elektrykami.
    >>
    >> Ale takimi poważnymi, a nie eco-biednymi :-)
    >
    > Nie wiem co to jest za stwierdzenie.

    >> Po za tym poco co ci zwinnosc w kulturalnym
    >> i zakorkowanym miescie? Maluch wystarczy, 20KM :-)
    >
    > Po to żeby ze świateł nie ruszać jak pizda w oleju
    > i nie generować korków. Jak ruszam MOPem ze świateł
    > na prądzie, to po 60/h jestem 100m z przodu w stosunku
    > do gruzów spalinowych.

    Ale elektrycznie masz tam tylko 60kW, no chyba, ze przez chwilę moze
    byc wiecej.
    To sie nei zdziw, jak ktos kiedys pomysli, ze miejskiemu autku
    wystarczy 40kW :-)

    >>>>>> I co tu winic - paliwo, silnik, formę ?
    >>>>>> Bo przecież nie wymiary :-)
    >>>>> Jedyne co trzeba winić, to brak twojego rozumienia,
    >>>>> że samochód się dobiera do jego przeznaczenia, a nie:
    >>>>> "kupię sobie diesla bo dwa razy w roku w trasę pojadę
    >>>>> i wtedy się sprawdzi idealnie".
    >>>>
    >>>> A te dwa razy to co zrobić?
    >>>> Wynając odpowiednie auto, czy samolot ?
    >>>
    >>> A co, nie dojechałeś tą benzyną?
    >>
    >> Na benzyne narzekam tylko na spalanie, duze jakie :-)
    >> Ale jakbys mnie chciał namówic, zebym zwolnil na
    >> trasie 1000km ... no tam 130 obowiązuje :-)
    >
    > Bo ty beton jesteś uparty, nie rozumiesz że mniejsza prędkość
    > to znacznie mniejsze zużycie energii,

    W dieslu jakos nie :-)

    > ale też mniejsze zmęczenie
    > wywołane hałasem. I co z tego że szybciej dojedziesz jak jesteś
    > zjebany jakbyś jechał 2x dłużej.

    Od ciszy po kilkunastu h jazdy to zasnąc można i bedzie jeszcze gorzej
    :-)

    Poza tym od samochodu zależy - jedne przy 150 w miarę ciche,
    inne przy 100 głośne ... więc 150 nie robi róznicy :-)

    >>>Nie dojechałbyś elektrykiem?
    >> Dojechalbym, ale jakim kosztem?
    > Niższym.
    >
    >> Pamiętasz film Zmywaka?
    > Nie oglądam zlewów.
    >
    >> No ale on był początkujący.
    >> Fakt, ze przyzwoity elektryk nie jedzie juz jakos strasznie dłużej ...
    >> jak ładowarki podpasują :-)
    >
    > W polskim ciemnogrodzie faktycznie jest słabo.

    Bedzie lepiej. Albo nie, bo prąd podrożał strasznie ...

    >> Te łądowarki IMO też muszą dorosnąc - czemu nie moze
    >> być normalnie - przykladam karte bankową, ładuje, odjeżdzam.
    >
    > Masz apkę i nic nie musisz przykładać.

    Nie oglądałes jednak Zmywaka. Ani wczesniej Daniela.

    Masz 10 apek, a jak trzeba, to żadna nie działa :-(

    >>> Jakoś ja benzynowym Outlanderem z Wawy we włoskie Alpy dojechałem,
    >>> ze średnim spalaniem z trasy 1400km na poziomie 7,8L/100.
    >> Pamiętam.
    > Zacząłeś coś łykać? Zazwyczaj nic z dyskusji nie pamiętasz.

    Rzeczy interesujące pamietam.
    Reszty nie.

    >> Wiec czemu ten SX4 taki niedopracowany? :-)
    > A to był Plugin?
    >
    >> Pamietam też, ze wersja hybrydowa miała ci spalic
    >> mniej niż benzynowa, i to jest bardzo podejrzane :-)
    >
    > Podejrzane to jest jak się nie rozumie jak system hybrydowy
    > w MOPie działa. Działa tak, że ma lepszą sprawność, i już
    > o tym było, silnik pracuje w bardziej optymalnym zakresie
    > obrotów niż benzyna ze skrzynią. W MOPHEV nie ma skrzyni
    > biegów, są tylko dwa sprzęgła.

    I jak pisałes, oraz mozna wyczytac, powyzej 80km/h silnik na stałe
    spięty z kołami, przez przekładnie jednak, stała.

    Wiec gdzie ta lepsza sprawnosc na 1400km odcinku autostrady?

    >> To na pewno ten sam silnik, czy hybryda ma jakis lepszy?
    > Outlander PHEV po lifcie ma silnik 2.4L w cyklu Atkinsona.
    > Wcześniej było 2.0 praktycznie takie same, ale i wtedy PHEV
    > palił mniej przy 120/h. Dopiero powyżej 130 się róznica
    > zacierała.

    Ale Ty pisałes o tym 2.0, jak rozumiem.
    Praktycznie takie same ... to i spalanie w długiej trasie powinno być
    takie same.
    Chyba, ze skrzynia biegów duze straty wnosi (cos tam wnosi), albo
    przełozenia jakies nieoptymalne ... dla twojej prędkosci :-)

    Z tego co pisałes, to jeszcze przy wyzszych prędkosciach obroty
    silnika większe, bo skrzyni biegów brak ...

    >> A ile byś spalił dieslem, jakbys tak samo jechał ? :-)
    > Nie interesuje mnie to, bo w trasy jeżdże tyle co kot napłakał.

    Tylko czasem te 2*1400km :-)

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: