  • Data: 2011-09-07 13:08:53
    Temat: Re: przetwornica o szerokim zakresie napięć wejściowych
    Od: "sundayman" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Własnie widzę. Oczekujesz nie pomocy ale potwierdzenia Twoich
    > pomysłów. Wcześniej piszesz:

    Ech, prawdę mówiac to chyba troche marudzisz...

> [...]
    > 1000V przylecieć :)
    > Pracy się nie spodziewam wtedy, no ale czy warystor daje jakąś szanse na
    > przeżycie mojego zasilacza ?"
    >
    > a teraz:
    >
    > "zasilacz jest w postaci LM7812 + LM7805, zabezpieczonego warystorami
    > , i jakoś to działa"
    >
    > Wybacz ale albo szukasz rozwiązania profesjonalnego, które zabezpieczy
    > Twoje urządzenie (na zabezpieczenie strony pierowtnej zasilacza nie ma
    > co liczyć) przed przepięciem 1000V s trakcji, albo podchodzisz do tego
    > na zasadzie "jakoś to działa". W tym pierwszym mogę pomóc, z drugim

    No niestety chyba nieuważnie czytasz. Napisałem, że w sterowniku POPRZEDNIM,
    czyli nie moim, a tym
    który mam zastapić swoim jest wlasnie taki zasilacz (na 7812). I dziala im
    to, a ze czasem szlag trafi, no to inna sprawa...

    Natomiast ja chciałbym po pierwsze umożliwić działanie w mozliwie szerokim
    zakresie (chociazby te 20-70V),
    bo to zabezpieczy dzialanie w wypadku awarii zewnetrznego zasilacza
    (najczesciej wlasnie po takiej awarii na wyjsciu pojawia sie cos w okolicach
    40V,
    co wynika z tego ze tam jest jakis regulator ladowania akumulatorow, i
    podobno on wlasnie najczesciej pada i wtedy tak to wyglada.)

    a po drugie zabezpieczyc przed przepieciami, ktore podobno sie moga czasem
    pojawiac.

    Co do transformatora, to chyba nie jest to kwestia 5 zl, bo tu mamy DC-DC ,
    czyli musialbym zrobic jakas przetwornice
    takze. Nie jest to to co tygrysy lubia najbardziej, ale...

    Mozesz polecic jakies proste (w miare) i rozwiazanie ?