    From: sundayman <s...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: przetwornica BUCK na LM2673 - dziwne zjawisko...
    Date: Thu, 03 May 2012 01:21:24 +0200

    > Że National jest zbyt ostrożny.

    Aha, no to może i dobrze...

    > Ale zmienileś?

    Tak miałem na początku. I wówczas zauważyłem kłopocik...
    Zmieniłem na mniejszy w ramach eskperymentu, co nic nie dało.
    Dziś niestety nie mogłem wrócić do zabawy, dopiero jutro wieczorem będę
    dalej dręczył...

    > Nie powinno.Spróbuj tez całkiiem go wywalić...

    Ok, sprawdzę.

    > No tak, ale w warunkach rzeczywistych nie będziesz startował z
    > rezystancyjnym obciążeniem - nieprawdaż?

    Prawdaż.

    > No dobrze - ale czy w rzeczywistych warunkach masz zamiar tez tak to
    > uruchamiać? Czyli z ostrym startem z obciążeniem?

    Znaczy masz na myśli, że obciążenie podłączone przy uruchomieniu
    przetwornicy ? Zasadniczo taki był koncept. Chciałem włączać cały ten
    interes za pomocą wejścia ON/OFF LM2676.

    Znaczy zasadniczo jest tak :

    Chciałem sterować włączaniem przetwornicy, coby nie pracowała jak nie
    potrzeba (bo silnik ma pracować przez paredziesiąt sekund co jakiś
    czas). Na tej samej PCB mam dość subtelny układ analogowy (wzmacniacze
    itp), i zauważyłem, że lepiej, żeby przetwornica (ta konkretna) nie
    działała, bo mi trochę sieje. A kiedy potrzebne mi zasilanie z
    przetwornicy, to z kolei te wzmacniacze nie muszą pracować, czyli po
    prostu - jak potrzebuję uruchomić silnik włączam przetwornicę.

    Co prawda, w tej chwili mam silnik dołączany "do masy" przez mosfeta (i
    w tym miejscu mam też pomiar prądu silnika), ale pomyślałem, że jak będę
    mógł sobie sterować ON/OFF przetwornicą, to ten klucz nie będzie potrzebny.

    Jednak - mogę go zostawić, i "podłączać" silnik dopiero po zastartowaniu
    przetwornicy.

    Tyle, że o ile dobrze pamiętam, to chyba to nic nie dawało - znaczy;

    1. daję Vin = 28V przykładowo
    2. mam Vout (nie obciążone) = 24V
    3. podłączam obciążenie - Vout spada do 15V.

    Dopiero manipulacje przy tym Css "startuje" ją do poprawnej pracy.

    Znaczy, piszę to tak na 95%, bo tak pamiętam z wczoraj...

    > Ale nie możesz ustalać limitu ponad 7A dla przetwornicy o prądzie 3A.

    Myślałem, że jak dam za duży limit, to po prostu nie będzie mi
    ograniczał poniżej max. dopuszczalnego przez LM.

    > Start pod obciążeniem często powoduje kłopoty w przetwornicach.
    > Szczególnie takich zbyt inteligentnych. Mierzysz prąd przy takim
    > starcie? Może problem z silnikiem tkwi w tym, że zatrzymany pobiera
    > znacznie więcej i układ się stabilizuje na wariackich warunkach?

    No właśnie tego nie mierzyłem. W przypadku silnika tak jest na pewno.
    Wiem to, ponieważ kiedy silnik mi pracował w układzie innym, to
    ograniczenie (to "do masy") ustawione na 2A powodowało jego wyłączenie -
    jakiś duży pik poboru był na starcie. Dopiero jak ustawiłem na 2.5A, to
    działa ok (mowa o tym samym konkretnym silniku).

    Czyli - wnioskuję, na razie bez pomiaru, że tam jest pobór na starcie
    około 2A. W czasie pracy to jest około 1A (0.7 - 1.2A).

    Ale - o ile pamiętam, robiłem to samo z spiralką na wyjściu - znaczy
    dołączanie obciążenia po włączeniu przetwornicy. No jakby tak samo.