  • Data: 2010-01-09 14:09:24
    Temat: Re: przesiadka 500D na 50d?
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Janko Muzykant" <j...@w...pl> napisał:

    > Nie powtarzajcie legend, wczoraj 500D na jednej baterii wytrzymał 6
    > godzin ciągłej pracy i to na liveview. I wciąż wskaźnik siedzi na full.
    > Przesiadka nie ma imo sensu, pstrykam praktycznie zawodowo głównie
    > studyjne sprawy i raczej nie widzę sensu wyboru dwucyfrowych canonów (na
    > dobrą sprawę dziś wziąłbym 1000D tylko tych pikseli szkoda).

    Jak napisałeś - pracujesz głónie w studio i obstawiam, że tam właśnie
    robiłeś wczorajszy test. Można przypuszczać, że przy kilkunastostopniowym
    mrozie akumulator w aparacie wytrzymałby znacznie krócej. Czy na tyle
    krótko, ze wyłączanie LCD miałoby sens - nie podejmuję sie oceniać - nigdy
    nie miałem 500D.
    Wracając do tematu przydatnści dodatkowego ekranika - w przypadku zdjeć
    nocnych problemem może być jaskrawość włączonego ekranika na tylnej ściance
    aparatu - dla oka przyzwyczajonego do ciemnosci może on być oślepiajaco
    jasny. Ekranik na górnej ściance jest zwykle podświetlony dużo delikatniej.
    Kolejny przykład - często gdy zalezy mi na dokłądnej kontroli nad kadrem
    wyłączam sobie na ekraniku aparatu wszystkie napisy. W takiej sytuacji duzo
    szybciej sprawdza się ustawione parametry aparatu jednym spojrzeniem na
    górny ekranik niż poprzez włączenie i późniejsze po sprawdzeniu wyłączenie
    wyświetlania na głównym ekraniku niezbędnych informacji.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)