  • 11. Data: 2009-09-23 20:03:41
    Temat: Re: przerwany kabel
    Od: crazy <c...@g...pl>

    Robert_J pisze:

    > Niewykonalne.

    Wykonalne - http://hollex.pl/index.php?page=prod&kat=48&id=1462

    ... ale nieopłacalne ;)

  • 12. Data: 2009-09-23 22:10:37
    Od: "MaW" <m...@p...onet.nospam.pl>

    Użytkownik "Robert_J" <r...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Trudno będzie. Można próbować bawić się wpuszczając sygnał w.cz. i
    > biegając z detektorem wzdłóż :-). Jak nie masz sprzętu to możesz nie dać
    > rady...

    Przychodzi mi do głowy metoda tania ale hardkorowa - podpiac kabel z jednej
    strony do gniazdka 230V (faza do oplotu - do żyły nic nie podpinamy!), a
    potem fazer 777 (na allegro za ok 20/30 zl, dostepny tez w kazdym
    hipermarkecie budowlanym) i szukamy wzdłuż ściany zaniku fazy. Z drugiej
    strony kabel nie może być do niczego podpiety. Uwaga! może się okazać, że np
    wkręcono w kabel śrubę na której jest coś powieszone! tak więc pamiętaj -
    robisz na wlasną odpowiedzialność!

    MaW

  • 13. Data: 2009-09-24 05:36:58
    Od: pawell32 <p...@w...pl>

    Robert_J pisze:

    > Trudno będzie. Można próbować bawić się wpuszczając sygnał w.cz. i
    > biegając z detektorem wzdłóż :-). Jak nie masz sprzętu to możesz nie dać
    > rady...

    > Niewykonalne.

    da się, nieraz to stosowałem
    http://www.allegro.pl/item728023145_multi_band_conve
    rter_9640_s_2_sygn_na_1_kablu.html

    --
    pozdrawiam. pawell32
    Debian Lenny, Gnome, Compiz-Fusion

  • 14. Data: 2009-09-24 07:02:55
    Od: "Robert_J" <r...@w...pl>

    > Można zbudować generator i zmierzyć częstotliwość i na tej podstawie
    > określić pojemność. Ale nie siedzę w elektronice teoretycznej więc
    > poszukaj na sieci. :-)

    Niestety to jest praktyka a nie teoria :-). Zwróć uwagę że kabel można
    uszkodzić na wiele sposobów. Nie zawsze jest to po prostu ucięcie, na
    dodatek ostrym narzędziem, czyli bez strzępów lub spłaszczenia końcówki
    :-))).

  • 15. Data: 2009-09-24 07:52:54
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    > Niestety to jest praktyka a nie teoria :-). Zwróć uwagę że kabel można
    > uszkodzić na wiele sposobów. Nie zawsze jest to po prostu ucięcie, na
    > dodatek ostrym narzędziem, czyli bez strzępów lub spłaszczenia końcówki

    Dlatego najlepiej umieszczać kable w peszlu, można by wyciągnąć i włożyć
    nowy. :-)
    Ja kable do sieci (skrętka) oraz TV mam w rurkach plastikowych. W razie
    czego mogę wymienić na nowszy kabel, dołożyć nowy kabel. :-)

  • 16. Data: 2009-09-24 15:13:12
    Od: "Robert_J" <r...@w...pl>

> [...]
    > Ja kable do sieci (skrętka) oraz TV mam w rurkach plastikowych. W razie
    > czego mogę wymienić na nowszy kabel, dołożyć nowy kabel. :-)

    Ja jestem tego samego zdania. Ale widać jesteśmy w mniejszości, bo niejeden
    raz mam do czynienia z "oszczędnością" klienta, który wydał kupę kasy na
    remont chaty, a na kilka metrów rurki coby kabel schować już mu było
    szkoda...

  • 17. Data: 2009-09-25 19:17:50
    Od: "tadzik" <j...@o...eu>

    Dzieki wszystkim za podpowiedzi.
    Kilka wyjasniej:
    - peszla nie mialem okazji polozyc, bo kupowalem mieszkanie od developera
    juz po wybudowaniu
    - raczej nie zakladam celowego dzialania tynkarzy, tylko przypadek (przy
    dokrecaniu scianki do sciany z kablem, ew. podwieszanego sufitu)

    Pytanie, czy te urzadzenia:
    http://www.allegro.pl/item728023145_multi_band_conve
    rter_9640_s_2_sygn_na_1_kablu.html
    http://www.hollex.pl/index.php?page=prod&kat=48&id=1
    462
    bede dzialaly z multiswitchem?
    To znaczy czy obejdzie sie bez dostawiania nowej anteny i konwertera?

    W antenie idzie male napiecie, dlatego detektorem sie nie wykryje.
    Ktos sugerowal, zeby wpuscic 220 volt. Czy to tylko teoria, czy tak sie
    faktycznie robi? Czy nie grozi to np. spaleniem kabla w scianie?

  • 18. Data: 2009-09-28 05:33:48
    Od: pawell32 <p...@w...pl>

    tadzik pisze:
> [...]
    > Ktos sugerowal, zeby wpuscic 220 volt. Czy to tylko teoria, czy tak sie
    > faktycznie robi? Czy nie grozi to np. spaleniem kabla w scianie?

    tak, ale podłączasz za multiswitchem