  • 1. Data: 2009-09-22 19:09:06
    Temat: przerwany kabel
    Od: "tadzik" <j...@o...eu>

    Witam,
    mam nastepujacy problem:
    podczas prac wykonczeniowych najprawdopodobniej zostal uszkodzony kabel
    antenowy.
    Mam drugi w to samo miejsce, ale potzrebuje dwa do "n".
    Pytania:
    - czy sa jakies metody znalezienia miejsca uszkodzenia? (kabel idzie w
    scianie przez cale mieszkanie na strych do multiswitcha)
    - jesli to nie bedzie mozliwe to szukam metody doprowadzenia dwoch sygnalow
    po jednym kablu (nie usmiecha mi sie kucie tynkow i zrywanie tapet)

  • 2. Data: 2009-09-23 05:10:37
    Temat: Re: przerwany kabel
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    Użytkownik "tadzik" <j...@o...eu> napisał w wiadomości
> [...]
    > Pytania:
    > - czy sa jakies metody znalezienia miejsca uszkodzenia?

    Zmierzyć pojemność kabla z jednej i drugiej strony i oszacować gdzie mniej
    więcej jest przerwa.

  • 3. Data: 2009-09-23 09:27:42
    Od: "Robert_J" <r...@w...pl>

    > Zmierzyć pojemność kabla z jednej i drugiej strony i oszacować gdzie mniej
    > więcej jest przerwa.

    :-)))). Mostkiem ma to mierzyć?

  • 4. Data: 2009-09-23 09:30:38
    Od: "Robert_J" <r...@w...pl>

    > - czy sa jakies metody znalezienia miejsca uszkodzenia? (kabel idzie w
    > scianie przez cale mieszkanie na strych do multiswitcha)

    Trudno będzie. Można próbować bawić się wpuszczając sygnał w.cz. i biegając
    z detektorem wzdłóż :-). Jak nie masz sprzętu to możesz nie dać rady...

    > - jesli to nie bedzie mozliwe to szukam metody doprowadzenia dwoch
    > sygnalow po jednym kablu

    Niewykonalne.

    > nie usmiecha mi sie kucie tynkow i zrywanie tapet

    Nie da się po prostu puścić drugiego kabla na nowo?

  • 5. Data: 2009-09-23 09:42:02
    Od: Bartłomiej Zieliński <b...@p...gliwice.pl>

    Użytkownik Robert_J napisał:
    > Niewykonalne.

    Chyba, żeby miał sprzęt zgodny z Unicable.

    * Bartłomiej Zieliński http://zmitac.aei.polsl.pl/BZ/ *

  • 6. Data: 2009-09-23 09:51:38
    Od: "K.K." <z...@h...oraz.pl>

    > podczas prac wykonczeniowych najprawdopodobniej zostal uszkodzony kabel
    > antenowy.

    Trzeba było jednak postawić coś tynkarzom.

> [...]
    > - czy sa jakies metody znalezienia miejsca uszkodzenia? (kabel idzie w
    > scianie przez cale mieszkanie na strych do multiswitcha)

    Można coś wpuścić odpowiedniego dla detektora, ale bez obiegu zamkniętego
    wątpliwe by wyniki były dla kabla, który ma przerwaną tylko jedną żyłę.
    Tynkarze co nieco znają się na swojej robocie i wiedzą jak uszkadzać.

    > - jesli to nie bedzie mozliwe to szukam metody doprowadzenia dwoch
    > sygnalow po jednym kablu (nie usmiecha mi sie kucie tynkow i zrywanie
    > tapet)
    Taniej ci jednak wyjdzie skucie.

  • 7. Data: 2009-09-23 12:07:03
    Od: Jingiel <x...@X...pl>

    K.K. pisze:

    > Trzeba było jednak postawić coś tynkarzom.

    No tak, sprawdz, czy nie zamurowali ci jajka. Za rok masz pewny smrod na
    cale mieszkanie i kucie tynkow:)))

    Jingiel

  • 8. Data: 2009-09-23 13:59:21
    Od: "Robert_J" <r...@w...pl>

    > Chyba, żeby miał sprzęt zgodny z Unicable.

    No tak, nie pomyślałem ;-).

  • 9. Data: 2009-09-23 17:48:16
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    Użytkownik "Robert_J" <r...@w...pl> napisał w wiadomości

    > :-)))). Mostkiem ma to mierzyć?

    Kabel TV SAT ma ok. 50pF/mb, może być i mostek. Wiem, że tak w TPSA
    sprawdzają gdzie jest przerwa bezpośrednio na centrali, przynajmniej na
    centrali Alcatela tak się sprawdzało, a jak to się odbywało to nie wiem.
    Kolega, który mi sprawdzał przerwę w linii powiedział, że mierzy pojemność
    linii (z dokładnościa 1m podał przerwę). :-)

  • 10. Data: 2009-09-23 17:53:40
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    Użytkownik "Robert_J" <r...@w...pl> napisał w wiadomości

    > :-)))). Mostkiem ma to mierzyć?

    http://www.elnex.pl/p/pl/591/miernik+dlugosci+okablo
    wania+true+length+clm400.html

    :-)

    Można zbudować generator i zmierzyć częstotliwość i na tej podstawie
    określić pojemność. Ale nie siedzę w elektronice teoretycznej więc poszukaj
    na sieci. :-)