  • 1. Data: 2009-09-22 11:24:24
    Temat: DiSEqC 2.0 - czy kompatybilny?
    Od: "Krzysiek" <k...@n...pl>

    Witam,
    Mam pytanie, czy przełącznik DiSEqC 2.0 jest kompatybilny "w dół",
    tzn., czy będzie pracował z dekoderem C+ PVR 7201, który
    obsługuje DiSEqC 1.0 ???
    Teoretycznie powinien, ale czy ktoś sprawdził to w praktyce z takim
    dekoderem?

    Pozdrawiam
    Krzysiek

  • 2. Data: 2009-09-22 12:06:48
    Temat: Re: DiSEqC 2.0 - czy kompatybilny?
    Od: pawell32 <p...@w...pl>

    Krzysiek pisze:
> [...]
    > obsługuje DiSEqC 1.0 ???
    > Teoretycznie powinien, ale czy ktoś sprawdził to w praktyce z takim

    tak

    --
    pozdrawiam. pawell32
    Debian Lenny, Gnome, Compiz-Fusion

  • 3. Data: 2009-09-22 12:27:30
    Od: "Krzysiek" <k...@n...pl>

    Użytkownik "pawell32" <p...@w...pl> napisał w wiadomości

    > tak
    >
    > --
    > pozdrawiam. pawell32
    > Debian Lenny, Gnome, Compiz-Fusion

    Dzięki wielkie !!!
    A skoro jestem przy temacie, to może orientujesz się, co nalezy
    zmienić (i czy w ogóle), w menu wspomnianego dekodera, aby
    współpracował ze zwykłym "zezem" na Astrę (oba konwertery
    standardowe - pojedyńcze) ?
    Chcę skorzystać z ładnej pogody i wdrapać się zaraz na dach,
    a nie chcę czegos rozpaprać i mieć kłopot ;-)

    Z góry dziękuję za info.

    Pozdrawiam
    Krzysiek

  • 4. Data: 2009-09-22 13:08:59
    Od: pawell32 <p...@w...pl>

    Krzysiek pisze:

> [...]
    > standardowe - pojedyńcze) ?
    > Chcę skorzystać z ładnej pogody i wdrapać się zaraz na dach,
    > a nie chcę czegos rozpaprać i mieć kłopot ;-)

    w tych dekoderach nie ma menu diseqc.
    w liście kanałów jest na stałe przez nich ustawione.
    hotbird diseqc wy 1
    astra diseqc wy 2

  • 5. Data: 2009-09-22 13:55:01
    Od: "Krzysiek" <k...@n...pl>

    > w tych dekoderach nie ma menu diseqc.
    > w liście kanałów jest na stałe przez nich ustawione.
> [...]

    Bardzo dziękuję. Rozumiem w takim razie, że montuję "zeza" (jestem w
    trakcie),
    ustawiam na Astrę, odpalam dekoder i nic nie zmieniając w samym dekoderze,
    mam odbiór z HB i Astry., czy tak ? Oczywiście, nie wspominam o samym
    procesie regulacji konwertera na Astrę, bo to zrozumiałe...

    Pozdrawiam
    Krzysiek.

  • 6. Data: 2009-09-22 16:42:41
    Od: crazy <c...@g...pl>

    Krzysiek pisze:

> [...]

    > mam odbiór z HB i Astry., czy tak ? Oczywiście, nie wspominam o samym
    > procesie regulacji konwertera na Astrę, bo to zrozumiałe...

    Tak, montujesz dodatkowy konwerter na Astrę, podpinasz go do wejścia 2
    (lub B) w przełączniku, a konwerter od HB do 1 (lub A) i w zasadzie już.
    Pozostanie jeszcze ewentualna korekta ustawienia konwertera, "złapanie"
    jak najlepszego sygnału.

  • 7. Data: 2009-09-22 18:05:03
    Od: "Krzysiek" <k...@n...pl>

    Użytkownik "crazy" <c...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > (lub B) w przełączniku, a konwerter od HB do 1 (lub A) i w zasadzie już.
    > Pozostanie jeszcze ewentualna korekta ustawienia konwertera, "złapanie"

    No i to jest konkretna pomoc! Dziękuję Wam bardzo Koledzy!
    Pozostało mi tylko to "złapanie" Astry i będzie git ;-)

    Pozdrawiam
    Krzysiek.

  • 8. Data: 2009-09-23 17:58:57
    Od: "Krzysiek" <k...@n...pl>

    Użytkownik "Krzysiek" <k...@n...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > No i to jest konkretna pomoc! Dziękuję Wam bardzo Koledzy!
    > Pozostało mi tylko to "złapanie" Astry i będzie git ;-)

    No niestety, nie jest git ! :-((
    Po kilku godzinach kombinowania dzisiaj na dachu i niezliczonych
    ustawień pozycji konwertera na Astrę - zero powodzenia - Astry brak ! :-(

    Antena 90 cm,
    HB - idealnie,
    Konwerter - sprawny (podmieniałem na próbę z tym z HB)

    Podejrzewam DiSEqC-a, choć sygnał z konwertera HB przechodzi przez niego
    poprawnie, ale nie miałem pod ręką drugiego, aby się upewnić.
    Może coś z tym cholernym HD PVR dekoderem ???

    Macie jakieś pomysły ????

    Pozdrawiam,
    Krzysiek.

  • 9. Data: 2009-09-23 19:43:21
    Od: Alias Awatar <a...@a...eu>

    Krzysiek pisze:

> [...]
    > poprawnie, ale nie miałem pod ręką drugiego, aby się upewnić.
    > Może coś z tym cholernym HD PVR dekoderem ???

    Jasne.
    1. HB musi być podłączony pod wejście A(lnb 1)!
    2. Astra musi być podłączona pod wejscie B(lnb 2)!
    3. Wyjscie z DISEQC musisz podłaczyć pod wejscie 1 i ustawić w menu typ
    konwertera pojedynczy (jezeli masz podwójny to disegc pod wejscie 2 i
    ustawiasz twin)
    4. Zez dla anteny 90 cm to 6,5 cm. od osi lnb1 do osi lnb2
    Jeżeli nie działa to zmien przełącznik.

    AA

  • 10. Data: 2009-09-23 20:05:23
    Od: "Krzysiek" <k...@n...pl>

    Użytkownik "Alias Awatar" <a...@a...eu> napisał w wiadomości

> [...]
    > ustawiasz twin)
    > 4. Zez dla anteny 90 cm to 6,5 cm. od osi lnb1 do osi lnb2

    To co napisałeś, utwierdza mnie w przekonaniu, że wszystko zrobiłem
    jak należy, czyli pozostaje mi TYLKO to ostatnie - zmienić przełącznik....
    Dziękuję i pozdrawiam
    Krzysiek.