-
Data: 2015-08-04 06:59:46
Temat: Re: przerwa na świecach
Od: Jacek <k...@a...com> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2015-08-03 o 16:11, Tom pisze:
> W punciaku po 30tys miałem zamiar wsadzić nowe świece NGK
>
> Wykręciłem stare fabryczne i z ciekawości sprawdziłem szczelinomierzem
> że miały nieco ponad 1mm (1.1)
>
> Nowe fabryczne świece NGK które dali mi w sklepie do tego samochodu mają
> dokładnie 0.8 mm
>
> To ile ma być i na co to wpływa.
Im silniejsza i dłuższa iskra, tym lepszy zapłon mieszanki (to chyba
oczywiste). Dlatego:
Im mniejsza szczelina tym większa szansa, że nie dojdzie do zapłonu
mieszanki i będziemy mieć jakiś procent wypadających suwów.
Wydawałoby się, że im większa szczelina tym lepiej, ale tak nie jest bo
wtedy wyładowanie zamiast między elektrodami będzie np. po powierzchni
izolatora i zapłonu nie będzie. Większa szczelina wymaga też wyższego
napięcia, a wtedy często wyładowanie jest nie na świecy a np. w kopułce
(jak ktoś ma) albo po powierzchni przewodów WN. To jest akurat łatwe do
stwierdzenia, bo wystarczy obserwacja po ciemku.
Mimo to w okresie jesienno-zimowym zawsze pojawiają się pytania dlaczego
auto nie pali, a w lecie zapalał na dotyk.
No bo nie ma iskry. Nie ma na świecy, ale jest za to gdzieś na zewnątrz
silnika.
Dlatego przewody WN i inne elementy układu zapłonowego pracujące pod
wysokim napięciem trzeba utrzymywać w czystości. 5 minut roboty ze
szmatką zmoczoną w benzynie ekstrakcyjnej załatwia sprawę. Inna szkoła
każe wymieniać przewody WN co kilka lat. Można i tak, ale ja na przykład
skarpety czasem piorę zamiast zmieniać na nowe ;-)
Jeszcze jedno: to, że przy wykręconej świecy zawsze widać iskrę nie
znaczy, że jest ona zawsze gdy świeca jest wkręcona. Tam w środku jest
dużo wyższe ciśnienie a w tych warunkach iskra niekoniecznie chce skakać
między elektrodami.
Podsumowując:
- za mała szczelina - pojawia się jakiś procent suwów bez zapłonu, spada
moc, wzrasta spalanie.
- za duża szczelina - tak samo, plus do tego problemy z rozruchem
zwłaszcza przy wilgotnej pogodzie.
- przy 30 kkm przebiegu wymień świece i lepiej daj 0,8, niż 1,0.
Jacek
Następne wpisy z tego wątku
Najnowsze wątki z tej grupy
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
- serce boli
- Seicento vs Szydło, comes back :)
- Zasięg Tesli przy szybszej jeździe
- 300km/h
- Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
- Zapierdalać
Najnowsze wątki
- 2025-01-20 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=
- 2025-01-20 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-01-20 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2025-01-20 huta ruszyla
- 2025-01-20 piece wodorowe
- 2025-01-20 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-20 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-01-20 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-01-20 Bieruń => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie flo
- 2025-01-19 Test - nie czytać
- 2025-01-19 qqqq
- 2025-01-19 Tauron przysyła aneks
- 2025-01-19 Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- 2025-01-18 Power BANK z ładowaniem przelotowym robi PRZERWY
- 2025-01-18 Pomoc dla Filipa ;)