-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
OSTED!not-for-mail
From: Jacek <k...@a...com>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: przerwa na świecach
Date: Tue, 4 Aug 2015 06:59:46 +0200
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 40
Message-ID: <mppgs1$eor$1@node1.news.atman.pl>
References: <55bf767d$0$27515$65785112@news.neostrada.pl>
NNTP-Posting-Host: host9317925075.interoswiecim.static.3s.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node1.news.atman.pl 1438664385 15131 93.179.250.75 (4 Aug 2015 04:59:45 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Tue, 4 Aug 2015 04:59:45 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:38.0) Gecko/20100101
Thunderbird/38.1.0
In-Reply-To: <55bf767d$0$27515$65785112@news.neostrada.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2566629
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2015-08-03 o 16:11, Tom pisze:
> W punciaku po 30tys miałem zamiar wsadzić nowe świece NGK
>
> Wykręciłem stare fabryczne i z ciekawości sprawdziłem szczelinomierzem
> że miały nieco ponad 1mm (1.1)
>
> Nowe fabryczne świece NGK które dali mi w sklepie do tego samochodu mają
> dokładnie 0.8 mm
>
> To ile ma być i na co to wpływa.
Im silniejsza i dłuższa iskra, tym lepszy zapłon mieszanki (to chyba
oczywiste). Dlatego:
Im mniejsza szczelina tym większa szansa, że nie dojdzie do zapłonu
mieszanki i będziemy mieć jakiś procent wypadających suwów.
Wydawałoby się, że im większa szczelina tym lepiej, ale tak nie jest bo
wtedy wyładowanie zamiast między elektrodami będzie np. po powierzchni
izolatora i zapłonu nie będzie. Większa szczelina wymaga też wyższego
napięcia, a wtedy często wyładowanie jest nie na świecy a np. w kopułce
(jak ktoś ma) albo po powierzchni przewodów WN. To jest akurat łatwe do
stwierdzenia, bo wystarczy obserwacja po ciemku.
Mimo to w okresie jesienno-zimowym zawsze pojawiają się pytania dlaczego
auto nie pali, a w lecie zapalał na dotyk.
No bo nie ma iskry. Nie ma na świecy, ale jest za to gdzieś na zewnątrz
silnika.
Dlatego przewody WN i inne elementy układu zapłonowego pracujące pod
wysokim napięciem trzeba utrzymywać w czystości. 5 minut roboty ze
szmatką zmoczoną w benzynie ekstrakcyjnej załatwia sprawę. Inna szkoła
każe wymieniać przewody WN co kilka lat. Można i tak, ale ja na przykład
skarpety czasem piorę zamiast zmieniać na nowe ;-)
Jeszcze jedno: to, że przy wykręconej świecy zawsze widać iskrę nie
znaczy, że jest ona zawsze gdy świeca jest wkręcona. Tam w środku jest
dużo wyższe ciśnienie a w tych warunkach iskra niekoniecznie chce skakać
między elektrodami.
Podsumowując:
- za mała szczelina - pojawia się jakiś procent suwów bez zapłonu, spada
moc, wzrasta spalanie.
- za duża szczelina - tak samo, plus do tego problemy z rozruchem
zwłaszcza przy wilgotnej pogodzie.
- przy 30 kkm przebiegu wymień świece i lepiej daj 0,8, niż 1,0.
Jacek
Następne wpisy z tego wątku
Najnowsze wątki z tej grupy
- PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- ceny OC
- Re: ceny OC
- Re: ceny OC
- ranking wyciszenia, głośność, hałas przy 130 km/h, na postoju, przy przyspieszaniu
- Pies z kulawą nogą nie kupi twojego elektryka
- "Nie kupujcie samochodów elektrycznych
- jakie małe auto duże w środku :-)
- Re: pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- kupujmy części
- OT musk
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
Najnowsze wątki
- 2025-02-06 PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- 2025-02-05 ceny OC
- 2025-02-05 Re: ceny OC
- 2025-02-05 Re: ceny OC
- 2025-02-07 Smar do video
- 2025-02-06 Litowe baterie AA Li/FeS2 a alkaliczne
- 2025-02-07 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-02-07 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-07 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-02-07 Warszawa => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-02-07 Gliwice => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=
- 2025-02-07 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-02-07 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-02-07 Dęblin => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-02-07 Bieruń => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie flo