  • 1. Data: 2011-04-29 13:30:44
    Temat: przenoszenie nr
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Jak obecnie wyglada przenoszenie ?
    Konczy mi sie za 1.5 miesiaca cyrograf, chcialbym przeniesc numer ,
    wiec:
    a) zlozyc wniosek za 6 tygodni, w pierwszym dniu po,
    natychmiastowy
    b) odczekac 5 tygodni, zlozyc wniosek przed koncem umowy, z
    zaznaczeniem "zachowaj termin wypowiedzenia",
    c) zlozyc wniosek teraz, z zaznaczeniem zachowania terminu,
    d) odczekac tydzien, zlozyc wypowiedzenie zgodnie z umowionym
    terminem, a za miesiac zalatwiac przeniesienie

    oprocz cyrografu umowa przewiduje miesieczny termin wypowiedzenia.

    Niby rozsadek podpowiada c), ale wtedy nowy operator nie zapomni o
    sprawie ? Czy wniosek przyjmie, przekaze, i kaze sie zglosic za 5
    tygodni ?

    J.

  • 2. Data: 2011-04-29 14:21:47
    Temat: Re: przenoszenie nr
    Od: "!sp" <s...@a...er>

    > Konczy mi sie za 1.5 miesiaca cyrograf, chcialbym przeniesc numer ,

    Pochwal się kogo na kogo zmieniasz

  • 3. Data: 2011-04-29 14:33:35
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "!sp" <s...@a...er> napisał w
    > Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w
    > wiadomości
    >
    > Pochwal się kogo na kogo zmieniasz

    Ere na .. no wlasnie nie wiem, ani czy w ogole zmieniam, ale
    chcialbym wiedziec ile mam czasu na decyzje :-)

    J.

  • 4. Data: 2011-04-29 14:42:45
    Od: jalboss <j...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-04-29 16:33, J.F. pisze:
    > Użytkownik "!sp" <s...@a...er> napisał w

    > Ere na .. no wlasnie nie wiem, ani czy w ogole zmieniam, ale chcialbym
    > wiedziec ile mam czasu na decyzje :-)
    >
    > J.

    Zmieniałem Erę na Play. Dokumenty podpisywałem prawie 3 miesiące
    wcześniej niż koniec umowy w Erze. Zmiana nastąpiła na koniec okresu
    rozliczeniowego w okresie trwania którego kończy się umowa.
    Za jedna wizytą w salonie Play spisałem dokumenty i odebrałem telefon.
    Potem już tylko wystarczy czekać na info o odblokowaniu numeru przez
    starego opa i przełożeniu, w odpowiednim momencie, karty sim.

    Gdzieś mi świata, że pani w Play mówiła, że najlepiej zmianę zrobić na
    ok 6 tygodni przed końcem umowy, ale nie jestem tego w 100% pewien.

    jalboss

  • 5. Data: 2011-04-29 14:49:17
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Fri, 29 Apr 2011 16:42:45 +0200, jalboss napisał(a):

> [...]
    >
    > Gdzieś mi świata, że pani w Play mówiła, że najlepiej zmianę zrobić na
    > ok 6 tygodni przed końcem umowy, ale nie jestem tego w 100% pewien.

    Teraz dla porównania, jak to MOŻNA zrobić (i się robi, tylko nie w Banana
    Republic of Poland):
    Klient musi mieć nową, aktywną kartę z nowym, tymczasowym numerem.
    Dzwoni do starego operatora, podaje dane idenryfikujące, prosi o hasło do
    przeniesienia numeru, dostaje je w kilka sekund, maksymalnie do godziny, bo
    taki jest obowiązek.
    Dzwoni do nowego operatora, podaje swoje dane, przenoszony numer telefonu,
    hasło do przeniesienia. Nowy operator sprawdza i potwierdza przyjęcie
    zlecenia.
    Nastepnego dnia roboczego dostaje SMS, żeby wyłączyć i włączyć nową telefon
    z nową kartą SIM, stara karta przestaje działać. Gotowe.

    Nawet mając cyrograf mozna zabrać sobie numer do innej sieci, stara karta
    przestanie działać, operator spokojnie naliczy sobie jeszcze w normalnych
    okresach miesięczne rachunki do końca cyrografu i grzecznie podziękuje za
    współpracę (jak ktoś ma wątpliwości: zabranie numeru 3 miesiące przed
    końcem cyro spowoduje, że przyjdą jeszcze 3 rachunki na goły abonament i
    tyle)
    Regulator pracuje nad skróceniem calej operacji do 3 godzin.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Po co uzywac czegos tak topornego jak BT do przesyłania czegokolwiek ?" -

  • 6. Data: 2011-04-29 15:18:15
    Od: "jac" <k...@p...onet.pl>

    zmieniaj nie zastanawiaj sie w ogole...Ja przeszedlem z ORANGE na PLAY i nie
    zaluje

    Pozdrawiam Jacek

  • 7. Data: 2011-04-29 15:20:29
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Fri, 29 Apr 2011 17:18:15 +0200, jac napisał(a):

    > zmieniaj nie zastanawiaj sie w ogole...Ja przeszedlem z ORANGE na PLAY i nie
    > zaluje

    ale ja wcale nie chcę w tym momencie zmieniać operatora.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "Mnie wisi jako akcjonariusza gdzie apple zarabia. Wazne zeby byla

  • 8. Data: 2011-04-29 15:26:46
    Od: Paweł Gąska <c...@o...pl>

    Witam,

    ja zrobiłem kiedyś taki myk:
    opcja e)
    zgłosiłem w Erze (moja ulubiona firma ;]) przeniesienie numeru do
    prepaid'a z dniem końca "cyrografu" i z końcem cyrografu w nowym opie
    wystąpiłem o przeniesienie, w ten sposób nie martwiłem się terminami,
    abonamentami, odczekiwaniem jakichś terminów, etc.

    W odpowiedzi na maila od J.F.
    z dnia: 2011-04-29 15:30:

> [...]
    >
    > Niby rozsadek podpowiada c), ale wtedy nowy operator nie zapomni o
    > sprawie ? Czy wniosek przyjmie, przekaze, i kaze sie zglosic za 5 tygodni ?

    Paweł

  • 9. Data: 2011-04-29 15:28:27
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    W dniu 2011-04-29 15:30, J.F. pisze:

> [...]
    >
    > Niby rozsadek podpowiada c), ale wtedy nowy operator nie zapomni o
    > sprawie ? Czy wniosek przyjmie, przekaze, i kaze sie zglosic za 5 tygodni ?

    Wniosek składać teraz, natychmiast. 1,5 miesiąca to akurat ten okres,
    żeby kwit od nowego operatora doszedł do starego przed terminem
    wypowiedzenia. I jeżeli Ciebie tam cenią (w pieniądzach :-), to przez
    ten miesiąc powinieneś dostać parę ofert. Być może nawet
    korzystniejszych, niż u nowego.

    Tylko nie daj się nabrać na przeniesienie podczas jednej wizyty. Nową
    umowę podpisujesz na kilka dni przed końcem obecnej umowy, jeśli się w
    ogóle zdecydujesz gdzieś przejść.

  • 10. Data: 2011-04-29 15:29:37
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    W dniu 2011-04-29 17:26, Paweł Gąska pisze:
> [...]
    > wystąpiłem o przeniesienie, w ten sposób nie martwiłem się terminami,
    > abonamentami, odczekiwaniem jakichś terminów, etc.

    Opcja technicznie prawidłowa, ale handlowo nie: nie dajesz możliwości
    staremu opowi na przedstawienie Ci nowych warunków.