    From: Konrad Anikiel <a...@g...com>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: przekłądnia-tryb
    Date: Sun, 17 Jun 2012 16:23:20 -0700 (PDT)

    On Monday, 18 June 2012 00:02:57 UTC+1, Robert Wańkowski wrote:
    > Użytkownik "Konrad Anikiel"
    > Poszukaj jak się to robi w robotach przemysłowych.
    >

    > Roboty widziałem z zewnątrz. I takiego na 45* łamania nie widziałem. A co
    > dopiero wewnątrz. :-)

    Roboty tak się projektuje żeby nie dźwigać silników na ruchomych członach ze względu
    na ich masę (bezwładność). Tam napęd na kiść przekazuje się poprzez kilka przegubów,
    typowo trzy, ale zdarza się więcej. Kąty 0-360 stopni. Kiedyś studiowałem robotykę, a
    było to dawno, nakupowałem sobie książek o takich rzeczach. Dzisiaj nawymyślali kupę
    jeszcze fajniejszych rozwiązań. Niestety, nie robię tego co studiowałem. Dlatego
    tylko mówię: poszukaj.
    Konrad