eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyprzegrzewanie napedu 4x4Re: przegrzewanie napedu 4x4
  • Data: 2011-01-15 18:05:59
    Temat: Re: przegrzewanie napedu 4x4
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2011-01-15 17:57, Arek M pisze:
    >
    >>> Nie generalizuj!. Przejedź się samurajem na zapiętym napędzie 4x$ i
    >>> zobaczymy. Wyraźnie producent zakazuje jazdy po asfalcie z dopiętym
    >>> napędem
    >>
    >> No właśnie nie generalizuj. Standardowy napęd Grand Vitary to stałe 4x4
    >> i tak ma jeździć.
    >
    > Ale ma tez magiczny przycisk "lock"

    To nie przycisk, a pokrętło :)

    > , ktory powoduje zablokowanie
    > centralnego dyfra. Nie ma zadnych ograniczen w stosowaniu tego trybu?

    W żadnym samochodzie nie należy jeździć w warunkach dobrej przyczepności
    na jakimkolwiek zablokowanym dyferencjale.

    Bo albo któreś koło będzie się musiało poślizgnąć na zakręcie, albo coś
    się ukręci.

    Jeżeli chodzi o napędy gdzie tył załączany jest sprzęgłem, to tam "lock"
    zazwyczaj nie jest taką prawdziwą blokadą, a jedynie zapięciem sprzęgła
    które ma bardzo ograniczone możliwości przenoszenia dużego momentu
    obrotowego.
    Wtedy jadąc takim napędem po zakrętach, w warunkach dobrej przyczepności
    to się może przegrzewać i szybko zużywać.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: