  • 11. Data: 2011-11-23 09:48:59
    Temat: [OT] Re: prosty programator do 27C512 ?
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Użytkownik sumar napisał:
    > J.F:

    > Ja sobie kiedyś zostawiłem specjalny komputer do tego. Pentium bez MMX
    > 100 MHz, 2x8 MB SIMM, 1 GB HDD z oryginalnym, pełnym MS-DOS 6.22. Do
    > tego oczywiście COM, LPT i karta sieciowa BNC/Ethernet. Idealna stacja
    > programistyczna (w założeniu do radiotelefonów Motoroli). Jeszcze fajniej
    > byłoby to zrobić na jakimś starszym 386, ale tego już nawet na Allegro
    > nie można znaleźć.

    To ja swoje potrzymam jeszcze troszkę :>
    Za parę lat będę milionerem i to nie z powodu inflacji

    286 też się liczą?

    --
    AlexY
    http://nadzieja.pl/inne/spam.html

  • 12. Data: 2011-11-23 09:50:47
    Temat: Re: prosty programator do 27C512 ?
    Od: "Krzysztof" <o...@w...pl>

    > No właśnie tak pewnie zrobię, bo chodzi dosłownie o kilka sztuk.
    > No, a jeśli nie znajdę nikogo, to tego Willema dziabnę, bo i tak się
    > przyda kiedyś...
    Napisz skąd jesteś to zapewne ktoś z proggramatorem znajdzie się.

    W Krakowie pamięci programują w Monsterze....

    K.

  • 13. Data: 2011-11-23 11:20:02
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "sumar" napisał w wiadomości grup
    >Ja sobie kiedyś zostawiłem specjalny komputer do tego. Pentium bez
    >MMX

    Duzy ten programator, a koszt podlogi coraz wiekszy :-)

> [...]
    >fajniej
    >byłoby to zrobić na jakimś starszym 386, ale tego już nawet na

    Tylko jak do tego dane transmitowac z lepszego kompa ? :-)

    J.

  • 14. Data: 2011-11-23 11:31:17
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2011-11-23 12:20, J.F pisze:

    > Duzy ten programator, a koszt podlogi coraz wiekszy :-)

    > Tylko jak do tego dane transmitowac z lepszego kompa ? :-)

    Eth. Przecież do DOSa są sterowniki do SMB. Udostępniasz folder i
    montujesz go w DOSie jako dysk sieciowy.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 15. Data: 2011-11-23 11:55:15
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mario" napisał w wiadomości grup
    > Tylko jak do tego dane transmitowac z lepszego kompa ? :-)
    >
    >Eth. Przecież do DOSa są sterowniki do SMB. Udostępniasz folder i
    >montujesz go w DOSie jako dysk sieciowy.

    I to dziala ? Bo w miedzyczasie MS cos pare razy zmienial w sieci i w
    zabezpieczeniach, mam trudnosci polaczyc XP z Vista, a co dopiero DOS
    z Win7 :-)

    Juz predzej bym wierzyl w FTP - choc i z tego MS sie powoli wycofuje.

    P.S. Usilowalem zainstalowac win2003 na nowym komputerze. Potrzeba
    sterownika do dysku SATA/RAID. Nie ma, ale sterownik od XP jakos
    dziala. Tylko trzeba go na dyskietce podac przy instalacji. A napedu
    dyskietki nie ma. BIOS obsluguje USB ... ale instalator windows nie ..
    a to tylko 7 lat roznicy :-)

    J.

  • 16. Data: 2011-11-23 12:41:39
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mario napisał:

    > Eth. Przecież do DOSa są sterowniki do SMB. Udostępniasz folder i
    > montujesz go w DOSie jako dysk sieciowy.

    Jeszcze można klienta Novella na IPX. Zajmuje dużo mniej z cennej dosowej
    pamięci. Na linuksa jest sprawnie działający serwer -- to się nazywa "mars".
    Nie robi wszystkiego co potrafi oryginalny NetWare, ale do udostępniania
    katalogów jak znalazł. Da się zrobić nawet dosową stację bezdyskową.

    --
    Jarek

  • 17. Data: 2011-11-23 13:25:40
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2011-11-23 12:55, J.F pisze:
> [...]
    >
    > I to dziala ? Bo w miedzyczasie MS cos pare razy zmienial w sieci i w
    > zabezpieczeniach, mam trudnosci polaczyc XP z Vista, a co dopiero DOS z

    Za czasów NT4 były proste, sensowne zasady udostępniania zasobów. Od
    tego czasu MS zrobił kolosalny postęp i nigdy nie wiadomo jak zrobić aby
    dwie różne wersje windy potrafiły udostępniać lub czytać zasoby sieciowe
    w grupie roboczej. Jedynym w miarę pewnym sposobem jest udostępnianie
    proste - bez żadnych autoryzacji, czyli wszystkim :) W sam raz dla kogoś
    kto ma swoje domowe komputery nieoddzielone od sieci osiedlowej :)
    A tak na poważnie to oprócz windy masz jeszcze linuksa z sambą, dyski
    sieciowe NAS oraz routery z hostem USB z smb i ftp.

> [...]
    > Tylko trzeba go na dyskietce podac przy instalacji. A napedu dyskietki
    > nie ma. BIOS obsluguje USB ... ale instalator windows nie .. a to tylko

    Tak samo było z XP. Przez lata sprzedawali instalator któremu
    sterowniki podawało się na dyskietce. Mimo, że w międzyczasie dyskietki
    odeszły do lamusa. W takiej sytuacji można sobie zrobić własną instalkę
    do której dodajesz potrzebne sterowniki. Są w necie gotowe programiki do
    robienia tego w sposób łatwy i przyjemny.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 18. Data: 2011-11-23 13:27:35
    Od: Mario <m...@...pl>

    > Jeszcze można klienta Novella na IPX. Zajmuje dużo mniej z cennej dosowej
    > pamięci. Na linuksa jest sprawnie działający serwer -- to się nazywa "mars".

    Tylko, że samba jest chyba łatwiej konfigurowalna.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 19. Data: 2011-11-23 14:26:35
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mario napisał:

    > Tylko, że samba jest chyba łatwiej konfigurowalna.

    Łatwiej w sensie "każdy wie jak to zrobić". Ja tego marsa dość
    intensywnie używałem kilkanaście lat temu. Pamiętam pierwsze
    wrażenie po zainstalowaniu -- działał od razu z dostarczonym
    plikiem konfiguracyjnym, potem wystarczyło mu tam dopisać własne
    udostępniane katalogi. To juz z Sambą miałem na starcie więcej
    problemów.

    Ja sobie zdaję sprawę, że sieciowanie pecetów czymś innym niż TCP/IP,
    to dziś oldskulowy hardkor, ale to samo można powiedzieć o korzystaniu
    z DOS-a. W każdym razie, gdyby ktoś szukał, to mars jest tu:
    http://www.compu-art.de/mars_nwe/ (strona w języku Goethego, ale
    dokumentacja z programem jest również po angielsku).

    --
    Jarek

  • 20. Data: 2011-11-23 14:32:46
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mario napisał:

> [...]
    > do której dodajesz potrzebne sterowniki. Są w necie gotowe programiki do
    > robienia tego w sposób łatwy i przyjemny.

    Ze mnie instalator windowsów taki jak z koziej dupy organy oliwskie,
    ale ja sobie nawet zrobiłem pendrajwa instalacyjnego. A pewnie by się
    dało nawet instalować całość via PXE.

    --
    Jarek