    From: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: prosty i tani pomiar wagi lub siły nacisku
    Date: Sat, 16 Apr 2016 13:27:07 +0200

    On 2016-04-16 13:14, ToMasz wrote:
    > 10zł. podpowiedzcie jak to tanio zrobić. waga (nacisk) maks 120kg,
    > dokładność 100 gram byłaby super, ale dokładność 1kg jest akceptowalna.
    > Tyle że te pomiary musiałyby być szybko robione. co najmniej 10 na sekundę.

    Jesli może się uginać w sposób obserwowalny optycznie to widziałem
    kiedyś wagę pojemnościową. Dwie płyty, górna odkształcalna. Pomiar
    pojemności. Nie jest to zbyt odporne na zakłucenia, ale może nie musi.
    Mierzyla nacisk punktowy jakiegos ramienia.

    Dodatkowo jesli może się *solidnie* przemieszczać to jakaś prosta
    mechanika (spręzyna) może załatwić temat tak że gdzieś pojawi się
    enkoder/potencjometr.