-
1. Data: 2012-04-20 10:02:33
Temat: proste ai atakujacy/uciakajacy
Od: " " <f...@W...gazeta.pl>
z poczatku chcialem zrobic odzielne procedury ai
dla postaci typu coward i ataker (ew innych),
teraz jednak wyglada mi na to ze prosciej byloby chyba
jednak zrobic jedna uniwersalna procedure
co wiecej okazuje sie ze chyba jest to dosyc proste
i ew nawet trudno to skomplikowac
jak jednak powinna wygladac taka procedura?
to o czym mysle w danym momencie to cos w rodzaju ->
look out w promieniu x (np 7 pol)
jesli jest zagrozenie uciekaj
jesli nie mozna uciakac (zablokowany), atakuj wroga
jesli trafiony podczas ucieczki - losuj
50% uciekaj dalej
50% atakuj atakujacego (chodzi o to by nie zostac zjedzonym
podczas ucieczki bez walki)
jesli nie ma zagrozenia (i kondycja > 50% zdrowia)
i jest lup, gon za lupem i atakuj
jesli lup oddal i zdrowie spadlo <35% uciekaj
(jesli nic to bladz brownem)
jest to prosty wzorek (procedura) i zastanawiam sie czy to
mozna rozbudowac - zwlaszcza w taki sposob by dac jakas inteligencje
uciakajacemu i wieksza szanse skutecznej ucieczki
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
2. Data: 2012-04-21 11:45:46
Temat: Re: proste ai atakujacy/uciakajacy
Od: " " <f...@N...gazeta.pl>
<f...@W...gazeta.pl> napisał(a):
> z poczatku chcialem zrobic odzielne procedury ai
> dla postaci typu coward i ataker (ew innych),
> teraz jednak wyglada mi na to ze prosciej byloby chyba
> jednak zrobic jedna uniwersalna procedure
> co wiecej okazuje sie ze chyba jest to dosyc proste
> i ew nawet trudno to skomplikowac
> jak jednak powinna wygladac taka procedura?
> to o czym mysle w danym momencie to cos w rodzaju ->
>
> look out w promieniu x (np 7 pol)
>
> jesli jest zagrozenie uciekaj
> jesli nie mozna uciakac (zablokowany), atakuj wroga
> jesli trafiony podczas ucieczki - losuj
> 50% uciekaj dalej
> 50% atakuj atakujacego (chodzi o to by nie zostac zjedzonym
> podczas ucieczki bez walki)
> jesli nie ma zagrozenia (i kondycja > 50% zdrowia)
> i jest lup, gon za lupem i atakuj
> jesli lup oddal i zdrowie spadlo <35% uciekaj
> (jesli nic to bladz brownem)
>
> jest to prosty wzorek (procedura) i zastanawiam sie czy to
> mozna rozbudowac - zwlaszcza w taki sposob by dac jakas inteligencje
> uciakajacemu i wieksza szanse skutecznej ucieczki
>
nawet to jest problemem (z pewnych wzgledow - nie chce
mi sie rozpisywac, chodzi mw o to ze przynajmniej jedna
postac atakujaca nalezaloby traktowac w wyrozniony sposob
wzgledem postaci 'tla', oraz o to ze jakos nie moge uzyskac
satysfakcji ze swoich procedur) - a naprawde wolalbym to
jakos przyzwoicie szybko zrobic i przejsc do pisania
innych rzeczy (utknalem na tej prostej w miare rzeczy
dobre pare dni - a i tak nie mam dobrego humoru z
powodu chocby klopotow zdrowotnych i kurczacych sie
oszczednosci (topniejacych glownie na lekarstwa i wyjazdy
do lekarzy) - no ale z czasem niby pewne rzeczy sie klarują)
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
3. Data: 2012-04-21 14:48:57
Temat: Re: proste ai atakujacy/uciakajacy
Od: " M.M." <m...@N...gazeta.pl>
<f...@W...gazeta.pl> napisał(a):
> z poczatku chcialem zrobic odzielne procedury ai
> dla postaci typu coward i ataker (ew innych),
> teraz jednak wyglada mi na to ze prosciej byloby chyba
> jednak zrobic jedna uniwersalna procedure
> co wiecej okazuje sie ze chyba jest to dosyc proste
> i ew nawet trudno to skomplikowac
> jak jednak powinna wygladac taka procedura?
> to o czym mysle w danym momencie to cos w rodzaju ->
>
> look out w promieniu x (np 7 pol)
>
> jesli jest zagrozenie uciekaj
> jesli nie mozna uciakac (zablokowany), atakuj wroga
> jesli trafiony podczas ucieczki - losuj
> 50% uciekaj dalej
> 50% atakuj atakujacego (chodzi o to by nie zostac zjedzonym
> podczas ucieczki bez walki)
> jesli nie ma zagrozenia (i kondycja > 50% zdrowia)
> i jest lup, gon za lupem i atakuj
> jesli lup oddal i zdrowie spadlo <35% uciekaj
> (jesli nic to bladz brownem)
Jeśli ilość naszych jest 3 razy większa niż ilość ichniejszych
to napadaj, w przeciwnym razie bierz co poradzisz i zwiewaj :)
Pozdrawiam
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
4. Data: 2012-04-21 17:34:47
Temat: Re: proste ai atakujacy/uciakajacy
Od: " " <f...@N...gazeta.pl>
M.M. <m...@N...gazeta.pl> napisał(a):
> <f...@W...gazeta.pl> napisał(a):
>
> > z poczatku chcialem zrobic odzielne procedury ai
> > dla postaci typu coward i ataker (ew innych),
> > teraz jednak wyglada mi na to ze prosciej byloby chyba
> > jednak zrobic jedna uniwersalna procedure
> > co wiecej okazuje sie ze chyba jest to dosyc proste
> > i ew nawet trudno to skomplikowac
> > jak jednak powinna wygladac taka procedura?
> > to o czym mysle w danym momencie to cos w rodzaju ->
> >
> > look out w promieniu x (np 7 pol)
> >
> > jesli jest zagrozenie uciekaj
> > jesli nie mozna uciakac (zablokowany), atakuj wroga
> > jesli trafiony podczas ucieczki - losuj
> > 50% uciekaj dalej
> > 50% atakuj atakujacego (chodzi o to by nie zostac zjedzonym
> > podczas ucieczki bez walki)
> > jesli nie ma zagrozenia (i kondycja > 50% zdrowia)
> > i jest lup, gon za lupem i atakuj
> > jesli lup oddal i zdrowie spadlo <35% uciekaj
> > (jesli nic to bladz brownem)
>
> Jeśli ilość naszych jest 3 razy większa niż ilość ichniejszych
> to napadaj, w przeciwnym razie bierz co poradzisz i zwiewaj :)
> Pozdrawiam
>
musze chyba troche przeczekac, z poczatku b szybko mi sie pisalo
az dopadl mnie znaczny zastój - nie chodzi nawet o to ze cos nie
dziala, tylko ze 'aby kontynuowac' musze osiagnac pewien stopien
satysfakcji z wklepanych procedur a z tym wystapil pewien problem
(przy czym sa dwa rodzaje rozwiazania tego albo jakies
'wydoskonalanie wzorkow' albo raczej obnizenie sobie
owego stopnia akceptacji i poradzenie sobie z tym
byle jak i przejscie do dalszych zajec - i wlasnie
to drugie bym wolal )
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
5. Data: 2012-04-21 17:51:11
Temat: Re: proste ai atakujacy/uciakajacy
Od: " M.M." <m...@N...gazeta.pl>
<f...@N...gazeta.pl> napisał(a):
> M.M. <m...@N...gazeta.pl> napisał(a):
>
> > <f...@W...gazeta.pl> napisał(a):
> >
> > > z poczatku chcialem zrobic odzielne procedury ai
> > > dla postaci typu coward i ataker (ew innych),
> > > teraz jednak wyglada mi na to ze prosciej byloby chyba
> > > jednak zrobic jedna uniwersalna procedure
> > > co wiecej okazuje sie ze chyba jest to dosyc proste
> > > i ew nawet trudno to skomplikowac
> > > jak jednak powinna wygladac taka procedura?
> > > to o czym mysle w danym momencie to cos w rodzaju ->
> > >
> > > look out w promieniu x (np 7 pol)
> > >
> > > jesli jest zagrozenie uciekaj
> > > jesli nie mozna uciakac (zablokowany), atakuj wroga
> > > jesli trafiony podczas ucieczki - losuj
> > > 50% uciekaj dalej
> > > 50% atakuj atakujacego (chodzi o to by nie zostac zjedzonym
> > > podczas ucieczki bez walki)
> > > jesli nie ma zagrozenia (i kondycja > 50% zdrowia)
> > > i jest lup, gon za lupem i atakuj
> > > jesli lup oddal i zdrowie spadlo <35% uciekaj
> > > (jesli nic to bladz brownem)
> >
> > Jeśli ilość naszych jest 3 razy większa niż ilość ichniejszych
> > to napadaj, w przeciwnym razie bierz co poradzisz i zwiewaj :)
> > Pozdrawiam
> >
>
> musze chyba troche przeczekac, z poczatku b szybko mi sie pisalo
> az dopadl mnie znaczny zastój - nie chodzi nawet o to ze cos nie
> dziala, tylko ze 'aby kontynuowac' musze osiagnac pewien stopien
> satysfakcji z wklepanych procedur a z tym wystapil pewien problem
> (przy czym sa dwa rodzaje rozwiazania tego albo jakies
Dlaczego nie odczuwasz satysfakcji z wklepanego kodu?
> 'wydoskonalanie wzorkow' albo raczej obnizenie sobie
> owego stopnia akceptacji i poradzenie sobie z tym
> byle jak i przejscie do dalszych zajec - i wlasnie
> to drugie bym wolal )
Jeśli działa to w czym problem?
Pozdrawiam
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
6. Data: 2012-04-21 18:23:36
Temat: Re: proste ai atakujacy/uciakajacy
Od: " " <f...@N...gazeta.pl>
M.M. <m...@N...gazeta.pl> napisał(a):
> <f...@N...gazeta.pl> napisał(a):
>
> > M.M. <m...@N...gazeta.pl> napisał(a):
> >
> > > <f...@W...gazeta.pl> napisał(a):
> > >
> > > > z poczatku chcialem zrobic odzielne procedury ai
> > > > dla postaci typu coward i ataker (ew innych),
> > > > teraz jednak wyglada mi na to ze prosciej byloby chyba
> > > > jednak zrobic jedna uniwersalna procedure
> > > > co wiecej okazuje sie ze chyba jest to dosyc proste
> > > > i ew nawet trudno to skomplikowac
> > > > jak jednak powinna wygladac taka procedura?
> > > > to o czym mysle w danym momencie to cos w rodzaju ->
> > > >
> > > > look out w promieniu x (np 7 pol)
> > > >
> > > > jesli jest zagrozenie uciekaj
> > > > jesli nie mozna uciakac (zablokowany), atakuj wroga
> > > > jesli trafiony podczas ucieczki - losuj
> > > > 50% uciekaj dalej
> > > > 50% atakuj atakujacego (chodzi o to by nie zostac zjedzonym
> > > > podczas ucieczki bez walki)
> > > > jesli nie ma zagrozenia (i kondycja > 50% zdrowia)
> > > > i jest lup, gon za lupem i atakuj
> > > > jesli lup oddal i zdrowie spadlo <35% uciekaj
> > > > (jesli nic to bladz brownem)
> > >
> > > Jeśli ilość naszych jest 3 razy większa niż ilość ichniejszych
> > > to napadaj, w przeciwnym razie bierz co poradzisz i zwiewaj :)
> > > Pozdrawiam
> > >
> >
> > musze chyba troche przeczekac, z poczatku b szybko mi sie pisalo
> > az dopadl mnie znaczny zastój - nie chodzi nawet o to ze cos nie
> > dziala, tylko ze 'aby kontynuowac' musze osiagnac pewien stopien
> > satysfakcji z wklepanych procedur a z tym wystapil pewien problem
> > (przy czym sa dwa rodzaje rozwiazania tego albo jakies
> Dlaczego nie odczuwasz satysfakcji z wklepanego kodu?
>
>
> > 'wydoskonalanie wzorkow' albo raczej obnizenie sobie
> > owego stopnia akceptacji i poradzenie sobie z tym
> > byle jak i przejscie do dalszych zajec - i wlasnie
> > to drugie bym wolal )
> Jeśli działa to w czym problem?
>
moze byc pare czynnikow ->
1. np cos moze na oko dzilac ale wiem ze po drodze sa
procedurki ktore ew moga byc moze opacznie dzialac w
pewnych sytuacjach - sprawdzanie tego moze oznaczac np
kilka godzin analizy a nie mam checi tego robic bo chce
robic cos co uwazam za waznijsze
2. sam kod moze byc napisany na podobnej zasadzie bardzo na
brudno,i napewno nie jest optymalny (np duzo warunkow ktore
mozna wywalic itp)- co gorsza poprawianie go niekoniecznie
moze mi podniesc stopien zadowolenia (bo moge go przyoptymalizowac
ale kosztem skomplikowania i zaciemnienia a to w danym momencie jest
dla mnie gorsze niz jego wiecej niz 'nioptymalizowanie'
3. trudno ocenic na ile cholerstwo dobrze dziala bo jego
dzialanie zalezy od zapodanych kombinacji danych - i obadanie
tego to tez sporo analizy, pozatym
4. tak naprawde niepewnosc czy wogole podane procedury sa
wystarczajaco dobre
- sytuacja polega na pewnym balansowaniu miedzy prostotą
(i mozliwoscia przejscia dalej) a czyms tam innym
- pobadam to co mam (pozniej) i zobacze jak to dziala
(sprawdzone dla polowy mw przypadkow), o ile to dziala
to z poczuciem takiej sobie 'satysfakcji' przejde dalej
(ale jak nie bedzie dzialac to bede wnerwiony na maksa)
- dotyczy to moich proedurek do prostego ai jak i
procedurek do prostego liczenia ciosow (o obu tych rzeczach
trudno powiedziec na ile to dziala)
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
7. Data: 2012-04-21 20:19:49
Temat: Re: proste ai atakujacy/uciakajacy
Od: " M.M." <m...@N...gazeta.pl>
<f...@N...gazeta.pl> napisał(a):
> M.M. <m...@N...gazeta.pl> napisał(a):
>
> > <f...@N...gazeta.pl> napisał(a):
> >
> > > M.M. <m...@N...gazeta.pl> napisał(a):
> > >
> > > > <f...@W...gazeta.pl> napisał(a):
> > > >
> > > > > z poczatku chcialem zrobic odzielne procedury ai
> > > > > dla postaci typu coward i ataker (ew innych),
> > > > > teraz jednak wyglada mi na to ze prosciej byloby chyba
> > > > > jednak zrobic jedna uniwersalna procedure
> > > > > co wiecej okazuje sie ze chyba jest to dosyc proste
> > > > > i ew nawet trudno to skomplikowac
> > > > > jak jednak powinna wygladac taka procedura?
> > > > > to o czym mysle w danym momencie to cos w rodzaju ->
> > > > >
> > > > > look out w promieniu x (np 7 pol)
> > > > >
> > > > > jesli jest zagrozenie uciekaj
> > > > > jesli nie mozna uciakac (zablokowany), atakuj wroga
> > > > > jesli trafiony podczas ucieczki - losuj
> > > > > 50% uciekaj dalej
> > > > > 50% atakuj atakujacego (chodzi o to by nie zostac zjedzonym
> > > > > podczas ucieczki bez walki)
> > > > > jesli nie ma zagrozenia (i kondycja > 50% zdrowia)
> > > > > i jest lup, gon za lupem i atakuj
> > > > > jesli lup oddal i zdrowie spadlo <35% uciekaj
> > > > > (jesli nic to bladz brownem)
> > > >
> > > > Jeśli ilość naszych jest 3 razy większa niż ilość ichniejszych
> > > > to napadaj, w przeciwnym razie bierz co poradzisz i zwiewaj :)
> > > > Pozdrawiam
> > > >
> > >
> > > musze chyba troche przeczekac, z poczatku b szybko mi sie pisalo
> > > az dopadl mnie znaczny zastój - nie chodzi nawet o to ze cos nie
> > > dziala, tylko ze 'aby kontynuowac' musze osiagnac pewien stopien
> > > satysfakcji z wklepanych procedur a z tym wystapil pewien problem
> > > (przy czym sa dwa rodzaje rozwiazania tego albo jakies
> > Dlaczego nie odczuwasz satysfakcji z wklepanego kodu?
> >
> >
> > > 'wydoskonalanie wzorkow' albo raczej obnizenie sobie
> > > owego stopnia akceptacji i poradzenie sobie z tym
> > > byle jak i przejscie do dalszych zajec - i wlasnie
> > > to drugie bym wolal )
> > Jeśli działa to w czym problem?
> >
>
> moze byc pare czynnikow ->
> 1. np cos moze na oko dzilac ale wiem ze po drodze sa
> procedurki ktore ew moga byc moze opacznie dzialac w
> pewnych sytuacjach - sprawdzanie tego moze oznaczac np
> kilka godzin analizy a nie mam checi tego robic bo chce
> robic cos co uwazam za waznijsze
To zależy od tego na ile ważne jest dla Ciebie aby mieć kod
który poprawnie zachowa się dla każdej sytuacji. Nie da się
za jednym pstryknięciem palców udowodnić że kod zachowa się
poprawnie dla każdych danych. Mnie to zajmowało zwykle więcej
niż kilka godzin, zwykle kilka dni, do nawet 2 tygodni, zelży o
jak skomplikowanych fragment kodu chodziło.
> 2. sam kod moze byc napisany na podobnej zasadzie bardzo na
> brudno,i napewno nie jest optymalny (np duzo warunkow ktore
> mozna wywalic itp)- co gorsza poprawianie go niekoniecznie
> moze mi podniesc stopien zadowolenia (bo moge go przyoptymalizowac
> ale kosztem skomplikowania i zaciemnienia a to w danym momencie jest
> dla mnie gorsze niz jego wiecej niz 'nioptymalizowanie'
Czasami też tak mam. Patrzę co zrobiłem i widzę jedno wielkie
niechlujstwo, więc podnoszę estetykę kodu. Ale to nie jest
jakoś specjalnie czasochłonne. Zwykle kod po "podniesieniu
estetyki" ma mniej błędów, jest lepiej podzielony na procedury,
jest mniejszy... Moim zdaniem to zwykła praktyka programistyczna.
> 3. trudno ocenic na ile cholerstwo dobrze dziala bo jego
> dzialanie zalezy od zapodanych kombinacji danych - i obadanie
> tego to tez sporo analizy, pozatym
> 4. tak naprawde niepewnosc czy wogole podane procedury sa
> wystarczajaco dobre
Może należy najpierw opracować sposób w jaki kod będzie
testowany, a dopiero potem napisać kod w taki sposób, aby
dało się przeprowadzić porządne testy?
Pozdrawiam
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
8. Data: 2012-04-21 20:28:57
Temat: Re: proste ai atakujacy/uciakajacy
Od: n...@m...invalid
W dniu 21.04.2012 r. 17:51, M.M. pisze:
> <f...@N...gazeta.pl> napisał(a):
>> musze chyba troche przeczekac, z poczatku b szybko mi sie pisalo
>> az dopadl mnie znaczny zastój - nie chodzi nawet o to ze cos nie
>> dziala, tylko ze 'aby kontynuowac' musze osiagnac pewien stopien
>> satysfakcji z wklepanych procedur a z tym wystapil pewien problem
>> (przy czym sa dwa rodzaje rozwiazania tego albo jakies
> Dlaczego nie odczuwasz satysfakcji z wklepanego kodu?
Może nacechowanie anankastyczne?
>> 'wydoskonalanie wzorkow' albo raczej obnizenie sobie
>> owego stopnia akceptacji i poradzenie sobie z tym
>> byle jak i przejscie do dalszych zajec - i wlasnie
>> to drugie bym wolal )
> Jeśli działa to w czym problem?
-
9. Data: 2012-04-21 21:23:18
Temat: Re: proste ai atakujacy/uciakajacy
Od: " " <f...@N...gazeta.pl>
n...@m...invalid napisał(a):
> W dniu 21.04.2012 r. 17:51, M.M. pisze:
> > <f...@N...gazeta.pl> napisał(a):
> >> musze chyba troche przeczekac, z poczatku b szybko mi sie pisalo
> >> az dopadl mnie znaczny zastój - nie chodzi nawet o to ze cos nie
> >> dziala, tylko ze 'aby kontynuowac' musze osiagnac pewien stopien
> >> satysfakcji z wklepanych procedur a z tym wystapil pewien problem
> >> (przy czym sa dwa rodzaje rozwiazania tego albo jakies
> > Dlaczego nie odczuwasz satysfakcji z wklepanego kodu?
> Może nacechowanie anankastyczne?
>
w zadnym razie - po prostu taki kawalek kodu ktory trudno
dobrze wymyslec, trudno dobrze napisac po czym trudno dobrze
przetestowac - postanowilem przepisac cholerstwo, co mnie
cofa ze dwa dni w tym co dziala ale jak zadziala to bedzie
przynajmniej mniej mulic (ma szanse zadzialac tylko bedzie
sie trzeba przylozyc do testowania, wyswietlac info
na hudzie itp - to sa zreszta proste kawalki ale duzo jest
miejsc w ktorych cos nie dziala w runtime jak trzeba)
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
10. Data: 2012-04-22 10:26:17
Temat: Re: proste ai atakujacy/uciakajacy
Od: " " <f...@N...gazeta.pl>
M.M. <m...@N...gazeta.pl> napisał(a):
> <f...@N...gazeta.pl> napisał(a):
>
> > M.M. <m...@N...gazeta.pl> napisał(a):
> >
> > > <f...@N...gazeta.pl> napisał(a):
> > >
> > > > M.M. <m...@N...gazeta.pl> napisał(a):
> > > >
> > > > > <f...@W...gazeta.pl> napisał(a):
> > > > >
> > > > > > z poczatku chcialem zrobic odzielne procedury ai
> > > > > > dla postaci typu coward i ataker (ew innych),
> > > > > > teraz jednak wyglada mi na to ze prosciej byloby chyba
> > > > > > jednak zrobic jedna uniwersalna procedure
> > > > > > co wiecej okazuje sie ze chyba jest to dosyc proste
> > > > > > i ew nawet trudno to skomplikowac
> > > > > > jak jednak powinna wygladac taka procedura?
> > > > > > to o czym mysle w danym momencie to cos w rodzaju ->
> > > > > >
> > > > > > look out w promieniu x (np 7 pol)
> > > > > >
> > > > > > jesli jest zagrozenie uciekaj
> > > > > > jesli nie mozna uciakac (zablokowany), atakuj wroga
> > > > > > jesli trafiony podczas ucieczki - losuj
> > > > > > 50% uciekaj dalej
> > > > > > 50% atakuj atakujacego (chodzi o to by nie zostac zjedzonym
> > > > > > podczas ucieczki bez walki)
> > > > > > jesli nie ma zagrozenia (i kondycja > 50% zdrowia)
> > > > > > i jest lup, gon za lupem i atakuj
> > > > > > jesli lup oddal i zdrowie spadlo <35% uciekaj
> > > > > > (jesli nic to bladz brownem)
> > > > >
> > > > > Jeśli ilość naszych jest 3 razy większa niż ilość ichniejszych
> > > > > to napadaj, w przeciwnym razie bierz co poradzisz i zwiewaj :)
> > > > > Pozdrawiam
> > > > >
> > > >
> > > > musze chyba troche przeczekac, z poczatku b szybko mi sie pisalo
> > > > az dopadl mnie znaczny zastój - nie chodzi nawet o to ze cos nie
> > > > dziala, tylko ze 'aby kontynuowac' musze osiagnac pewien stopien
> > > > satysfakcji z wklepanych procedur a z tym wystapil pewien problem
> > > > (przy czym sa dwa rodzaje rozwiazania tego albo jakies
> > > Dlaczego nie odczuwasz satysfakcji z wklepanego kodu?
> > >
> > >
> > > > 'wydoskonalanie wzorkow' albo raczej obnizenie sobie
> > > > owego stopnia akceptacji i poradzenie sobie z tym
> > > > byle jak i przejscie do dalszych zajec - i wlasnie
> > > > to drugie bym wolal )
> > > Jeśli działa to w czym problem?
> > >
> >
> > moze byc pare czynnikow ->
> > 1. np cos moze na oko dzilac ale wiem ze po drodze sa
> > procedurki ktore ew moga byc moze opacznie dzialac w
> > pewnych sytuacjach - sprawdzanie tego moze oznaczac np
> > kilka godzin analizy a nie mam checi tego robic bo chce
> > robic cos co uwazam za waznijsze
> To zależy od tego na ile ważne jest dla Ciebie aby mieć kod
> który poprawnie zachowa się dla każdej sytuacji. Nie da się
> za jednym pstryknięciem palców udowodnić że kod zachowa się
> poprawnie dla każdych danych. Mnie to zajmowało zwykle więcej
> niż kilka godzin, zwykle kilka dni, do nawet 2 tygodni, zelży o
> jak skomplikowanych fragment kodu chodziło.
>
>
> > 2. sam kod moze byc napisany na podobnej zasadzie bardzo na
> > brudno,i napewno nie jest optymalny (np duzo warunkow ktore
> > mozna wywalic itp)- co gorsza poprawianie go niekoniecznie
> > moze mi podniesc stopien zadowolenia (bo moge go przyoptymalizowac
> > ale kosztem skomplikowania i zaciemnienia a to w danym momencie jest
> > dla mnie gorsze niz jego wiecej niz 'nioptymalizowanie'
> Czasami też tak mam. Patrzę co zrobiłem i widzę jedno wielkie
> niechlujstwo, więc podnoszę estetykę kodu. Ale to nie jest
> jakoś specjalnie czasochłonne. Zwykle kod po "podniesieniu
> estetyki" ma mniej błędów, jest lepiej podzielony na procedury,
> jest mniejszy... Moim zdaniem to zwykła praktyka programistyczna.
>
>
> > 3. trudno ocenic na ile cholerstwo dobrze dziala bo jego
> > dzialanie zalezy od zapodanych kombinacji danych - i obadanie
> > tego to tez sporo analizy, pozatym
> > 4. tak naprawde niepewnosc czy wogole podane procedury sa
> > wystarczajaco dobre
> Może należy najpierw opracować sposób w jaki kod będzie
> testowany, a dopiero potem napisać kod w taki sposób, aby
> dało się przeprowadzić porządne testy?
> Pozdrawiam
>
>
przepisalem cholerstwo i byl to drobny ruch w dobra strone
choc i tak nadal panuja tu u mnie poprzednie odczucia typu
'cholera wie czy to dziala'
jest to taki specyficzny kawalek kodu ze zasadniczo prawie
nie sposob ocenic czy to dziala /bedzie dzalac, proste przypadki
obsluguje ale zalezy od wartosci i nie wiadomo czy to da sie 'stweakowac' tak
by 'pelnilo role'
w sumie protoryp przy tym w miedzyczasie zaczal jakos b kiepsko
wygladac, ale moze uda mi sie teraz przejsc do ciekawszych rzeczy
ew z opcja ze pozniej powroce medytowac jak to wszystko poprawiac :?/
(badz co badz przynajmniej licze ze zyskuje moze dzieki trudnosciom
jakiegos expa w tej wydaje sie niecalkiem scislej i trudnej dziedzinie
typu 'probowanie robienia' i patrzenie jak to dziala / wyglada - sa to
cholerne trudnosci niescislej natury
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/