eGospodarka.plGrupypl.rec.foto.cyfrowaprosba o opinie na temat obiektywu: Canon EF-S 18-200 mm f/3.5-5.6 IS ?...Re: prosba o opinie na temat obiektywu: Canon EF-S 18-200 mm f/3.5-5.6 IS ?...
  • Data: 2009-05-03 07:21:42
    Temat: Re: prosba o opinie na temat obiektywu: Canon EF-S 18-200 mm f/3.5-5.6 IS ?...
    Od: j...@a...at szukaj wiadomości tego autora

    On 1 Mai, 21:48, j...@a...at wrote:

    > najwazniejsza informacja :
    >
    > z jakim aparatem uzywasz te aobiektywy aktualnie ?
    >
    > XXX

    badz pozdrowiony niedzielnym rankiem

    domylsam sie ze wyszedles w morze wiec nie miales czasu i mozliwosci
    odpowiedziec - a ze ja zaraz tez wychodze no nie calkiem w morze i nie
    calkiem statkiem
    tylko na jeziorko i lodeczka wiec krotko.

    testowalem w zaprzyjaznionym sklepie z c40d 3 ultrazoomy : tamron ,
    sigme i ten canona - robilem zdjecie ulicy ze znakami drogowymi ,
    numerami rejestracyjnymi , przechodzacymi pieszymi , bylo tez kolorowo
    - moglem sobie wyrobic poglad co do jakosc obrazu..

    A ta nie byla zla , do zaakceptowania ostrosc nie najwyzsza ale wciaz
    akceptowalna . Kazdy z tych obiektywow mial jakis wiekszy lub mniejszy
    blad ostrzenia , ale to wychodzilo dopiero w skali 100 % i choc nie
    bylo calkiem idealnie to jednak te bledy nie byly wielkie.
    n ie zdecydowalm sie na zakup zadnego z nich ze wzgledow na wlasnosci
    mechaniczne. wszystkie pod tym wzgledem pracuja topornie i
    halasliwie , czasy ostrzenia tez nie sa najkrotsze , ale znosne
    jeszcze.

    pozniej natknalem sie na test tych obiektywowo + jeszcze ultrazooma
    nikona.

    wszystkie te obiektywy maja b . podobne wlasnosci optyczne - to jednak
    dolna polka jakosciowa , roznie sie miedzy soba nieznacznie.
    w tym tescie najnizej oceniono canona najwyzej nikona ( z VR) - ale
    nie byly to rozniece duze . W skali jakiej dokonywano pomiarow
    jakosci optycznej o ile pamietam to byl odstep rzedu 3 - 5 % czyli w
    zasadzie miescil sie w granicach bledu pomiarowego.
    Konkluzja testera ( w sumie renomowane czasopismo ) byla taka , ze
    niespodziewanie canon wypadl gorzej ponizej oczekiwan i jakosci
    wystepujacej w tej klasie obiektywow superz..

    slusznie pytasz o jakosc zdjecia a nie obiektywu.

    jednym z wazniejszych atrybutow jakosc obrazu jest jego rozdzielczosc
    a ta zalezy w rownym stopniu od rozdzielczosci matrycy jak i
    obiektywu.

    Wysokiej klasy obiektyw z marna matryca moze dac duzo gorszy obraz
    niz potencjalnie obiektyw slabszy z b rozdzielcza matryca.

    Jesli do tej pory uzywalec starszych canonow i do tego z oznaczniem
    XXX to przechodzac na ten zoom i c50 d zauwazysz natychmiast
    przyrost jakosc obrazu w stosunku do tego co miales , choc z lepszym
    obiektywem obraz bylby i lepszy.

    Natomiast wygoda jest kolosana - do tego mozliwosc korekty pracy af w
    tym aparacie - szczegolnie cenna cecha dla tego obiektywu.

    przed laty tez publikowalem w czasopismach fachowych artykuly wraz ze
    zdjeciami i pomimo wowczas zdecydowanie nizszej jakosci obrazu na
    potrzeby druku byla ona wystrczajaca , tak wiec jestem przekonany ze
    wyminiony obiektyw z c50 d spelnia lekko Twoje wymagania.

    co do bagnetu

    do bagnetu EF-S ( klasa aps-c , np wyminiony c50d ) podchodza
    obiektywy z bagnetem Ef i EF -S
    do bagnetu ef ( canon 5d ) podchodza tylko EF.

    Czytalem gdziec w sieci ale nie recze za te informacje , ze mozna
    wyminic bagnet ef-s na ef ( nawet podano cene 200 zl to kosztuje - ale
    powtrzam to jest dla zainteresowanych do sprawdzenia)

    XXX