  • 1. Data: 2013-07-09 21:24:28
    Temat: prośba o ocenę stanu obiektywu
    Od: m...@g...com

    Witam

    Kupiłem obiektyw na allegro za 1700 zł od podmiotu gospodarczego w związku z
    powyższym przysługuje mi możliwość odstąpienia od umowy kupna-sprzedaży.

    na aukcji obiektyw opisano jako idealny, dostarczony obiektyw przedstawia zdjecie nr
    1 niestety nie potrafię ocenić czym zabrudzony jest obiektyw. Wydaje mi się że jest
    to kurz lub ślady po zawilgoceniu od wewnątrz obiektywu, do tego przednia soczewka
    nosi slady niebieskich smug prawdopodobnie po nieumiejętnym czyszczeniu - zrobione
    zdjecie przedstawia obiektyw po użyciu gruszki i irchy

    https://picasaweb.google.com/miniu82/Karolek?authkey
    =Gv1sRgCNCbl7ek3eX17AE#

    mam 3 pytania:
    1. czy obiektyw wart jest 1700 zł
    2. czy syf który jest za przednią soczewka wpływa na jakość zdjęć
    3. jak oceniacie ostrość obiektywu

    dziekuję za oceny

    Michał

  • 2. Data: 2013-07-09 21:44:31
    Temat: Re: prośba o ocenę stanu obiektywu
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

    W dniu 2013-07-09 21:24, m...@g...com pisze:
> [...]
    >
    > mam 3 pytania:
    > 1. czy obiektyw wart jest 1700 zł
    > 2. czy syf który jest za przednią soczewka wpływa na jakość zdjęć

    W kwestii rozdzielczości:

    http://www.takinami.com/yoshihiko/photo/lens_test/pd
    ml-procedure.html

    Takie "ziarenka" pewnie psują kontrast i powiększają flary :-(

    Pozdrawiam,
    Paweł

  • 3. Data: 2013-07-10 04:09:47
    Od: "Krzys'" <p...@w...pl>

[...]

    Ja bym go natychmiast zwrócił i to z mocnym komentarzem, by nie zachciało
    się sprzedawcy matactwa. Wg. mnie nastąpiła w nim destrukcja w postaci
    rozklejania soczewek i powstały puste pęcherze. Być może został
    przegrzany.Naprawa z pewnością kosztowała by więcej niż cena.Obiektyw nie
    wart grosza.

  • 4. Data: 2013-07-10 10:22:23
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

    W dniu 2013-07-10 04:09, Krzys' pisze:
> [...]
    > rozklejania soczewek i powstały puste pęcherze. Być może został
    > przegrzany.Naprawa z pewnością kosztowała by więcej niż cena.Obiektyw nie

    Niemniej jednak zdjęcia testowe nie są złe. Warto by też zrobić zdjęcie
    ze Słońcem w rogu obiektywu aby ocenić flary i spadek kontrastu. Ale i
    tak bez porównania z obiektywem w stanie idealnym niewiele można
    powiedzieć. Tak naprawdę pytanie brzmi: czy jakość Cię satysfakcjonuje?

    Pozdrawiam,
    Paweł

  • 5. Data: 2013-07-10 12:17:33
    Od: m...@g...com

    > powiedzieć. Tak naprawdę pytanie brzmi: czy jakość Cię satysfakcjonuje?

    To można kogoś w ciula robić i kazać mu płacić dowolną kasę za coś tylko dlatego, że
    go jakość satysfakcjonuje? Moim zdaniem gdyby cena była atrakcyjna (nie wiem czy nie
    jest w tym przypadku), to wtedy pytanie o satysfakcjonującą jakość wchodzi w grę.
    Jeśli cena jest porównywalna do "idealnych" egzemplarzy na rynku albo przekracza
    średnią to moim zdaniem pytanie o satysfakcjonującą jakość się nie aplikuje.

  • 6. Data: 2013-07-10 14:55:50
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    <m...@g...com> wrote:

    > na aukcji obiektyw opisano jako idealny

    Tyczasem...
    https://lh3.googleusercontent.com/-QmbicVwJ7es/UdxZQ
    gm4cFI/AAAAAAAAD-Y/RPnQi842bcI/1.JPG
    ...wyczerpuje znamiona wyłudzenia.

    Ja bym zaczął twardą rozmowę od pytania o wyrównanie poniesionych strat.

    pozdrawiam

    Mariusz [mr.]

  • 7. Data: 2013-07-10 15:02:51
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    No i Allegro też ma od tego własny regulamin, ale nawet nie wiem, czy sami go
    przestrzegają...

    [mr.]

  • 8. Data: 2013-07-10 15:39:03
    Od: m...@g...com

    Gdyby jakosc mnie satysfakcjonowala nie pisalbym posta...

    Na razie Otrzymalem zwiezlego maila w stylu: prosze odeslac obiektyw.

    najlepsze ze numer obiektywu jest inny niz na zdjeciu, a szklo zaprezentowane mialo
    pare paprochow a tu taka niespodzianka.

    Nie spodziewalem sie ze firma posiadajaca ponad 3 tys. komentarzy praktykuje takie
    zagrywki.

  • 9. Data: 2013-07-10 15:41:46
    Od: m...@g...com

    W przypadku kiedy konsument kupuje od podmiotu gospodarczego towar poza lokalem
    przysluguje mu prawo odstapienia od umowy kupna w ciagu 14 dni, po drugie podchodzi
    to rowniez pod reklamacje z tytulu niezgodnosci towaru z umowa...

  • 10. Data: 2013-07-10 15:53:16
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    <m...@g...com> wrote:

    [...]
    > najlepsze ze numer obiektywu jest inny niz na zdjeciu

    No a jak mogło mieć, skoro to co pokazałeś na aukcyjnym zdjęciu na
    pewno nie wyszłoby dostatecznie "idealnie"?

    Po prostu kolejny element wyłudzenia...

    [mr.]