eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaprogramowanie w C - bardzo ogólne pytanie o filozofię. Arduino w roli programatora pralkiRe: programowanie w C - bardzo ogólne pytanie o filozofię. Arduino w roli programatora pralki
  • Data: 2017-10-30 15:29:36
    Temat: Re: programowanie w C - bardzo ogólne pytanie o filozofię. Arduino w roli programatora pralki
    Od: ToMasz <N...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 29.10.2017 o 20:42, slawek pisze:

    > A po wuja goto? Już w latach 70-tych wiedziano że nie ma sensu używać
    > skoków.

    może było wiadomo, ale ja właśnie pytam o ogólną filozofię konkretnego
    rozwiązania w c++. Ty mi nic nie pomogłeś, jeden z kolegów napisał
    program. ale odpowiedzi nie otrzymałem. Dlamnie pi razy oko w basicu,
    stworzę pewne bloki, a sam program składający się z paru linijek, będzie
    te bloki wykonywał lub nie. może dojść do takiej sytuacji, w której po
    nawet kilku latach pewna część programu nie tyle że nie zostanie
    wykonana, ona nigdy nie zostanie "przeczytana"

    Jak dlamnie w c++ mogę napisać program, w krórym zawsze, bez wyjątku,
    komputer musi "przerobić" wszystko od a do z, nawet jeśli połowa lub
    więcej nie będzie wykorzystywana. w części niewykorzystywanej będzie if
    cośtam - nierób nic.
    W zasadzie o to pytałem. czy to jest dobry sposób pisania programu w C+?
    (dialekt arduino) Na pierwszy rzut oka to marnortrastwo pracy procesora,
    bo jak właśnie tłumaczę, jeśli w basicu napiszę program ma tylko płukać,
    będzie startował od 10 do 100, gdzie jest program główny i skakał do
    900-999 gdzie jest płukanie. to samo w c++ będzie U MNIE wymagało
    przejścia - pranie? nie nie pierz, ale sprawdz jak się pierze. płukanie?
    Nie nie płukaj, ale już wiesz jak to należało zrbić? przeczytałeś
    procesorku? no to się śpiesz, bo tam gdzieś na koncu jest płukanie.

    O istotę mi chodzi o sens

    > Ale... pralka zasilana jest z 230V AC, jest woda, może urwać rękę,
    > obciąć palce, albo zwyczajnie zalać sąsiadów itp. przy próbach i
    > "debugowaniu". Czy nie lepiej zacząć od czegoś bezpieczniejszego, a
    > jednocześnie bardziej innowacyjnego niż pralka?

    innowacyjne to ja juz robiłem. alarm, jakieś tam otwieranie,
    powiadomienia, ale to jest praca która właśnie wymaga ciągłego
    sprawdzania stanu przełączników i czujników.ciągłego, bezustannego.
    liniowego bez skoków. Pozatym jak pralka miała by urwać rękę albo palce?
    Ja niemam zamiaru (akurat tej pralki) rozbierać mechanicznie. jak
    opanuje sterowanie silnikiem, to (prawdopodobnie) dam tam przekaźniki.
    sama pralka, o ile będzie działać, będzie prała ubrania robocze w
    firmie. Dlaczego? Bo normalna pralka, jest tak inteligentna, że nie
    można jej wydłużyć fazy prania. można zrobić dwa napełnienia wodą dwie
    porcje proszku, ale tak pranie godzinka na jednej porcji - już nie.
    Próba wymuszenie prania drugi raz, kończy się wypompowaniem wody.....
    Dzięki wszystkim. program i tak i tak napiszę, ale miałem nadzieje że
    jeszcze się czegoś nauczę

    ToMasz