  • 11. Data: 2010-05-12 07:09:07
    Temat: Re: [programowanie matematyczne]
    Od: "fir" <p...@p...onet.pl>

    > Różne rzeczy... czasami rozpoznawanie obrazu,  czasami przewidywanie
    > zapotrzebowania na produkty, czasami uogólnienia/kompresję końcówek
    > szachowych, a ostatnio klient nie zdradził mi co reprezentują dane i
    > nie
    > wiem za bardzo co liczyłem, jakieś heurystyki do przyspieszenia
    > algorytmów.

    w kazdym razie masz jakąś ciekawą robotę - sporo tam naukowości
    oprócz zwykłego sklepywania kodu - nie wiesz co trzeba umiec aby sie do
    takiej załapać? (pytam z ciekawosci bo sam jesli bede mogl wybierac to
    chcialbym sie podczepić za jakis czas raczej pod game development ale
    twoja dzialak tez wydaje sie fajna)

  • 12. Data: 2010-05-12 08:41:46
    Od: Mariusz Marszałkowski <m...@g...com>

    On 12 Maj, 09:09, "fir" <p...@p...onet.pl> wrote:
    > (Xpress

    > w kazdym razie masz jakąś ciekawą robotę - sporo tam naukowości
    > oprócz zwykłego sklepywania kodu - nie wiesz co trzeba umiec aby sie do
    > takiej załapać?
    Hmmm... nie wiem... ja nie mam żadnej szczególnej wiedzy.
    Może trzeba umieć wklepać 500 linii wydajnego kodu w C? Może
    trzeba wysiedzieć kilka lat nad jednym zagadnieniem? Może
    trzeba mieć szefa który załatwia taką robotę?

    Pozdrawiam

  • 13. Data: 2010-05-13 07:40:53
    Od: "fir" <p...@p...onet.pl>

> [...]
    > trzeba wysiedzieć kilka lat nad jednym zagadnieniem? Może
    > trzeba mieć szefa który załatwia taką robotę?

    zadnych metod matematycznych, itp? a asma trzeba tam znac/uzywac?

    fir

  • 14. Data: 2010-05-13 08:21:36
    Od: Mariusz Marszałkowski <m...@g...com>

    On 13 Maj, 09:40, "fir" <p...@p...onet.pl> wrote:

    > zadnych metod matematycznych, itp? a asma trzeba tam znac/uzywac?

    Zależy co chcesz policzyć i w jakiej formie masz podany przepis.
    Poszukaj
    w googlach np. sieci neuronowych counter-propagation. Jest to
    połączenie
    sieci kohonena i linowej. Można ją zastosować czasami z ciekawym
    skutkiem. Metoda taka wydawać by się mogła bardzo
    trudna/matematyczna/naukowa. Ale w rzeczywistości aparat matematyczny
    potrzebny do jej zrozumienia jest bardzo prosty, na poziomie
    szkoły podstawowej. Najlepiej spróbuj zakodzić to zobaczysz jak to
    jest :)

    Pozdrawiam

  • 15. Data: 2010-06-04 19:22:37
    Od: Michal <n...@d...me>

    A w jakich zagadnieniach stosowales z dobrym skutkiem sieci counter-propagation.
    Ja probowalem w rozpoznawaniu obrazu i niestety spisywaly sie nadwyraz miernie.

  • 16. Data: 2010-06-04 23:46:14
    Od: Mariusz Marszałkowski <m...@g...com>

    On 4 Cze, 21:22, Michal <n...@d...me> wrote:
    > A w jakich zagadnieniach stosowales z dobrym skutkiem sieci counter-propagation.
    > Ja probowalem w rozpoznawaniu obrazu i niestety spisywaly sie nadwyraz miernie.

    Dlaczego mizernie? Jaką architekturę miała sieć? Jak trudne obrazy
    rozpoznawałeś?

    Ogólnie chodziło o predykcję, trzeba było wzorce historyczne przypisać
    do klas,
    określić do jakiej klasy pasuje bieżący wzorzec i określić
    prawdopodobieństwo zajścia
    pewnej sytuacji. Szczegółów podać nie mogę, ale w każdym zadaniu w
    którym
    dane rozkładają się wokół określonej ilości skupisk sieć coutner-
    propagation powinna
    zadziałać dobrze. Podczas uczenia pojawiają się różne problemy i
    trzeba dodać
    różne usprawnienia do oryginalnego algorytmu. Ja dodawałem bardzo duży
    szum
    do danych który w trakcie uczenia stopniowo zanikał. Do tego zliczałem
    który neuron
    najrzadziej wygrywa i przerzucałem go w losowe miejsca. Warstwy
    wyjściowej nie
    uczyłem w ogóle, tylko na koniec rozwiązywałem układ równań.

    Nie można powiedzieć aby ten system działał rewelacyjnie, czy
    automatycznie, ale
    wiele razy podsunął pomysły na które pracownicy by nie wpadli, albo po
    prostu
    zapomnieli o takiej możliwości. Po ostatecznym zweryfikowaniu przez
    pracownika
    niektóre propozycje systemu są użyteczne.