    From: bartekltg <b...@g...com>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: programował ktoś na taki sprzęt?
    Date: Thu, 28 Feb 2013 19:30:54 +0100

    W dniu 2013-02-28 17:57, M.M. pisze:
    > Tak se patrze na to cudo, cudo dosłownie i w przenośni :)
    > http://www.alternate.pl/html/product/PNY/Tesla_K20/1
    047488/?

    > Jeśli się nie mylę, ma to 2496 procesorów i ponad 1tflop
    > mocy obliczeniowej - teoretyczne wartości robią wrażenie.
    > Zastanawiam się jednak jak z takim sprzętem jest w praktyce. Na
    > pewno nie da się tego oprogramować w asemblerze, więc
    > pierwsze straty będą spowodowane językiem wysokiego poziomu.

    I Ty za magią assemblera?
    c (i to niepełny, przynajmniej jeszcze niedawno) jest
    dostatecznie blisko. A jeszcze lepiej FORTRAN;)

    > Potem może być problem z całkowitym wykorzystaniem zasobów.
    > Słyszałem gdzieś, że dopiero od niedawna CUDA ma wsparcie
    > dla języków z rekurencją - zdaje się że te procesory nie
    > mają stosu, więc jedynie wchodzi w grę jakaś symulacja
    > softwerowa na tablicach. Pewnie wad i problemów jest więcej...

    A po co Ci stos w koprocesorze;) To się zupełnie nie nadaje
    do przechodzenia grafu czy liczenia silni rekurencyjnie.
    To cierpi nawet, jeśli są rozgałęzienia programu.

    > Stąd moje pytanie jak taki (lub podobny) sprzęt sprawdza
    > się w praktyce? Właściwie to nie pytam o aplikacje które
    > wymagają dużego transferu pomiędzy ram a kartą. Załóżmy że
    > dane zmieściły się w karcie, a algorytm cały czas na nich
    > operuje. Jakie przyspieszenie na jakich algorytmach w praktyce
    > uzyskuje się na takim sprzędzie względem np. najnowszego
    > procesora i7?

    Bardzo dobrze. Ale w swoich zadaniach, to nie jest uniwersalny
    procesor do wszystkiego.

    Z lekkim przymrożeniem oka możesz patrzeć na to jak na
    koprocesor, tylko on nie dostaje do przemnożenia
    dwa double, tylko dwie macierze zespolone po 200MB,
    albo jakąś funkcję do policzenia w tysiącach punktów naraz.

    Jak się sprawdza. AMD Phenon II X4 955 (3.2GHz)
    kontra
    GTX 460v2 (też nie kręcone)

    Przy tym, co karty lubią najbardziej, czyli mnożeniu
    gęstych macierzy karta była jakieś 12 razy szybsza
    na dużych danych. Wliczając w to czas transferu danych!

    Oczywiście, obliczenia za pomocą bibliotek, nie własnych wynalazków.

    > Pozdrawiam
    >
    > PS. kiedyś sprawdzałem parametry jakiejś innej karty tego
    > typu i miała pobór mocy 900W. W sumie to był główny czynnik
    > który zniechęcał do zakupu. Teraz widzę że sprzęt jest mocniejszy, a
    > pobór mocy zaledwie 225W - robi się ciekawie :)

    Za 15kzł chciałbym więcej RAMu:)
    "Panie, a co ja mam zrobi na tych marnych 4GB na węźle" :)

    pzdr
    bartekltg