  • Data: 2010-11-09 20:16:11
    Temat: Re: program - uwaga pirat - jak się obronić ?
    Od: "Przembo" <x...@x...xx> szukaj wiadomości tego autora

    *jerzu* w wiadomości news:0vsid6936sdcmh98mo5ehus49vth7cj2kk@4ax.com
    napisał(a):
    > (...)
    > Dziennik Ustaw o 2008 o Nr 132 o Poz. 841
    > "5. W przypadkach uzasadnionych względami bezpieczeństwa lub
    > uwarunkowanych charakterem kontroli policjant może wydać kierującemu
    > pojazdem lub pasażerowi pojazdu polecenie opuszczenia pojazdu."

    Zgadza się, odpowiem przykładem dosyć zbliżonym. Po kupnie auta jest 30 dni
    na jego przerejestrowanie, to z pewnościa wiesz to i podstawy szukać nie
    będe :) Jakie są konsekwencje za niespełnienie obowiązku zapewne również
    wiesz. A teraz do meritum co może zrobić policjant jak się nie
    podporządkuje? No właśnie i tu już musi podeprzeć się czymś, bo wytarganie
    kierowcy z samochodu i pewnie jeszcz położenie go na glebie z powodu:
    "dlatego ponieważ" nie przejdzie :)

    > A to już jest w ustawie PoRD, art. 128
    > 2. Policjant, w związku z wykonywaniem czynności określonych w ust. 1,
    > jest uprawniony do:
    > (...)
    > sprawdzania stanu technicznego, wyposażenia, ładunku, wymiarów, masy
    > lub nacisku osi pojazdu znajdującego się na drodze;

    Ja nie w tym kontekscie, policjanci jak proszą o otwarcie bagaznika i sobie
    czasem w nim pogrzebia mogą to robić bez ograniczeń jak im przy tym
    pomożesz, jeśli nie otworzysz bagażnika również mogą zajrzeć, ale to już
    bedzie przeszukanie, można się domagać protokołu i pojawia się problem jak z
    wyjściem z auta, musi być jakiś powód przeszukania.

    A teraz dochodzimy do meritum, program uwaga pirat jest niesamowicie
    prześmiewczy, policjanci często dają maks kare, powtarzają że nie mogą
    inaczej bo jest taryfikator, mijają się troszke z prawdą. Zatrzymany
    dostanie kare z widełek, często maks, jaki jest sens ułatwiania im roboty?
    Odmowa wyjścia z auta skończy się na 99% odpuszczeniem policjanta i ryzykuje
    co najwyżej komentarzem pana Knapika :)

    Pozdr