  • 1. Data: 2009-10-19 20:06:04
    Temat: problem ze zlaczem zasilania
    Od: "kazio101" <k...@o...eu>

    Zaczelo smierdziec z kompa i resetowal sie. Po dokladnym obejrzeniu
    zauwazylem ze zlacze nazwane w instrukcji ATX12V ma dwa zweglone styki.
    Plyta Asus P5LD2. Zlacze ma ksztalt kwadratowy, do wtyczki z zasilacza
    dochodza cztery przewody: dwa zolte i dwa czarne. Spalily sie styki na
    zoltych, sa zweglone. Spryskalem WD40 (nie mam nic innego). Teraz dziala,
    ale gdy poruszam ta wtyczka to komp restartuje. Macie jakis pomysl co z tym
    zrobic? Wtyk teoretycznie moge wymienic (ten wychodzacy z zasilacza), ale
    jak wymienic gniazdo na plycie?

  • 2. Data: 2009-10-20 05:24:28
    Temat: Re: problem ze zlaczem zasilania
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    kazio101 wrote:
    > Wtyk teoretycznie moge wymienic (ten wychodzacy
    > z zasilacza), ale jak wymienic gniazdo na plycie?

    Mocna lutownica?;)
    Nie ma sensu wymieniac gniazda - mozesz najwyzej je dokladnie przeczyscic,
    wspomagajac sie plynami w rodzaju Kontaktu. Wtyczke tez wyczysc, warto tez
    lekko zgniesc czyms jej blaszane koncowki - tak, by trzymaly sie solidnie
    w gniezdzie. Wlasnie luzy i iskrzenie doprowadzily do opisanej sytuacji.

    k,

  • 3. Data: 2009-10-20 10:18:29
    Od: "kazio101" <k...@o...eu>

    Użytkownik "KILu" <b...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > w gniezdzie. Wlasnie luzy i iskrzenie doprowadzily do opisanej sytuacji.

    Lutowania na plycie obawiam sie bo moge uszkodzic druk wielowarstwowy.
    Natomiast przy probie scisniecia blaszanych koncowek pekla wtyczka (byla w
    tym miejscu czarna, spalona). Koncowki bez plastiku ktory je obejmowal
    rozlaza sie na dwie polowki i slabo obejmuja bolec na plycie. Jak znowu
    wystapi problem chyba przylutuje bezposrednio przewody do bolcow w
    gniezdzie.

  • 4. Data: 2009-10-20 10:43:22
    Od: Michał <m...@w...o2.pl>

    > Jak znowu wystapi problem chyba przylutuje bezposrednio przewody do
    > bolcow w gniezdzie.

    Bez sensu.

    Utnij tą wtyczkę i przylutuj inną z jakiegoś zepsutego zasilacza.