  • 1. Data: 2011-01-26 09:50:00
    Temat: problem ze startem XP
    Od: "Szymon Machel" <s...@E...interia.pl>

    Witam

    Wpakowałem się w "smutną" sytuację:
    - miałem zamontowane trzy dyski twarde (160GB, 320GB, 500GB)
    - system był zainstalowany na dysku 500 partycja oznaczona literą "M"
    - usunąłęm dysk 160 (były tam dwie parycje: "C" oraz "I")

    No i nie mogę wystarować sysytemu (aa kiedyś system był na "C"
    ale po zmianie płyty zainstalowałem od nowa na "M").
    W trybie awaryjnym owszem uruchamiam.
    Widać wszystkie partycje, pliki, sieć działa.
    Przerabiałem już opcję "R" (naprawę).
    Nawet nie mogę dojść do instalacji nowego systemu ponieważ
    płytka staruje, ładuje pliki po czym czarny ekran z migającym kursorem
    i koniec...
    (XP legalne, SP3)

    Ma ktoś jakąś sugestię, nie chciałbym skasować całkiem tej instalacji
    i zacząć całkiem od nowa.

    Szymon

  • 2. Data: 2011-01-26 16:20:03
    Temat: Re: problem ze startem XP
    Od: the_foe <t...@w...pl>

    W dniu 2011-01-26 10:50, Szymon Machel pisze:
> [...]
    > i koniec...
    > (XP legalne, SP3)
    >
    > Ma ktoś jakąś sugestię, nie chciałbym skasować całkiem tej instalacji

    sprawdz czy masz w ogole aktywna partycje, pzretestuj jeszcze fixboot i
    fixmbr w konsoli ozdyskiwania systemu.

    --
    the_foe

  • 3. Data: 2011-01-26 16:54:28
    Od: boxfish <c...@g...pl>

> [...]
    > ale po zmianie płyty zainstalowałem od nowa na "M").
    > W trybie awaryjnym owszem uruchamiam.
    > Widać wszystkie partycje, pliki, sieć działa.

    Co dokładnie przerabiałeś ?

  • 4. Data: 2011-01-27 09:31:14
    Od: "Szymon Machel" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "boxfish" <c...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Co dokładnie przerabiałeś ?

    W tej chwili to nie mogę nawet zainstalować Windows od
    nowa. Znaczy nawet na całkiem nowym, czystym dysku.
    Stare dyski odłączone. Najpierw po starcie instalatora
    na dole ekranu, na pasku pojawiały się pliki, które
    wczytywał i... po chwili czarny ekran z kursorem
    w lewymm górnym rogu, wisi....
    Wyjąłem jedną kość pamięci (1GB) została druga (2GB).
    Instalator poszedł trochę dalej. Doszedł do trybu graficznego
    i zatrzymuje się przy instalowaniu sprzętu (34 minuty do końca
    instalacji) i wisi...
    Teraz wyjmę kartę dźwiękową i kolejna próba.
    Aaaa, w Biosie przywróciłem wartości fabryczne.
    Takich dziwów to jeszcze nie miałem.

    Szymon

  • 5. Data: 2011-01-27 09:54:52
    Od: boxfish <c...@g...pl>

    W dniu 2011-01-27 10:31, Szymon Machel pisze:

> [...]
    > instalacji) i wisi...
    > Teraz wyjmę kartę dźwiękową i kolejna próba.
    > Aaaa, w Biosie przywróciłem wartości fabryczne.

    A karta graficzna jakas wypasiona ?

    Dyski w trybie zgodności ustawione w biosie ?

  • 6. Data: 2011-01-27 10:23:43
    Od: "Szymon Machel" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "boxfish" <c...@g...pl> napisał w wiadomości

    > A karta graficzna jakas wypasiona ?
    >
    > Dyski w trybie zgodności ustawione w biosie ?

    Karta spokojna jakaś GF9500GT.
    Zadziałało wyjęcie karty dźwiękowej :)
    Zainstalowałem system. Wstawiłem z powrotem
    wyjętą pamięć. Jak się sformatuje druga partycja
    nowego dyski spróbuję podłączyć dwa stare dyski.
    zobaczymy co będzie.
    Tylko nie wiem dlaczego nowy dysk został oznaczony jako
    "I", żadne inne nie były wpięte. Literkami C, D etc poznaczył
    dyski wymienne (USB)..

    Szymon

  • 7. Data: 2011-01-27 12:48:28
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Szymon Machel" napisał:

    > Tylko nie wiem dlaczego nowy dysk został oznaczony jako
    > "I", żadne inne nie były wpięte. Literkami C, D etc poznaczył
    > dyski wymienne (USB)..

    To zmień to szybko na C:, najlepiej instalując system od początku z
    odpiętymi dyskami USB. Inaczej znowu władujesz się na minę, na której
    dopiero co poległeś.

    JoteR