  • 1. Data: 2011-01-25 19:40:40
    Temat: SATA 150MB i 300MB
    Od: "Wojtek" <n...@g...pl>

    Nie mnie ktoś uświadomi jak to jest. Niby jest standard SATA 150MB i
    nowszy SATA 300MB zwane potocznie SATA i SATA2.
    Na mój chłopski rozum ograniczenia w prędkości wynikać mogą z
    możliwości dysku, jakości/długości kabla i możliwości kontrolera.
    A tu:
    http://www.ibox.pl/index.php?option=com_content&task
    =view&id=188&Itemid=199&lang=en
    Piszą sobie, że kieszeń, czyli nic innego niż kawał platiku/aluminium,
    wtyczka gniazdo i kabel o ile w ogóle się zmieścił o długści może ze 2
    cm limitują obudowę do 150MB? :/
    Piszą bo to możliwe aby te elementy miały taki wpływ czy piszą aby
    pisać?

    --
    Wojtek

  • 2. Data: 2011-01-27 21:21:58
    Temat: Re: SATA 150MB i 300MB
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 25.01.2011 20:40, Wojtek pisze:
    > Nie mnie ktoś uświadomi jak to jest. Niby jest standard SATA 150MB i
    > nowszy SATA 300MB zwane potocznie SATA i SATA2.

    SATA 1.5 Gbps i 3.0 Gbps.

    > Na mój chłopski rozum ograniczenia w prędkości wynikać mogą z
    > możliwości dysku, jakości/długości kabla i możliwości kontrolera.

    Kontroler jest w dysku :)

> [...]
    > Piszą sobie, że kieszeń, czyli nic innego niż kawał platiku/aluminium,
    > wtyczka gniazdo i kabel o ile w ogóle się zmieścił o długści może ze 2

    Tam w ogóle jest jakaś bzdura, bo jest napisane "I 50 Mb/s".
    Nawet, jeżeli się potraktuje "I 50" jako "150", to dalej
    jednostka się nie zgadza.

    Nie zmienia to faktu, że kieszeń *może* wpływać na transfer
    w takim sensie, że w trybie 3.0 Gbps - na skutek marnego
    ekranowania połączeń i gniazd - transmisja będzie zakłócona
    i w efekcie warstwa fizyczna SATA będzie zgłaszała błędy i
    albo resetowała połączenie, albo często powtarzała transmi-
    sję (spowalniając ją), albo wręcz przekłamie dane.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./