-
1. Data: 2009-01-21 09:59:54
Temat: problem z operatorem - ERA
Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...USUNTO.pl>
Witam,
Od końca października mam problem techniczny dotyczący połączeń
przychodzących - większość telefonów do mnie kończy się informacją że
jestem czasowo niedostępny. Udało się ustalić, że wina jest po stronie
operatora i problem występuje tylko wtedy gdy telefon się przelogowuje
między sieciami GSM/UMTS. BOK Ery zasugerował wyłączenie 3G w telefonie, co
byłem zmuszony zrobić, mimo że zmniejszało to zakres usług z jakich dało
się wygodnie korzystać.
Po kolejnej informacji że problem jest im znany, lecz termin usunięcia
usterki już nie (jednak nie należy się tego szybko spodziewać), złożyłem
reklamację z żądaniem rozwiązania umowy bez konieczności ponoszenia opłaty
karnej za przedterminowe zerwanie. Dziś przyszła odpowiedź, oczywiście
odmowna, z czego wynika, że operator nie jest zobowiązany do świadczenia
usług na przyzwoitym poziomie. I tu pytania:
- czy da się jeszcze rozmawiać z operatorem i próbować zmienić ich
stanowisko w sprawie.
- czy też raczej należy poinformować o sprawie Rzecznika z UOKiK i poprosić
o interwencję.
- czy też jedyną metodą jest sąd (i jeśli tak, to jaki jest czas reakcji
sądów w takich sprawach?)
O tym że na pewno nie przedłużę po raz kolejny umowy u tego operatora (a
idzie 10 rok właśnie, jak korzystam z jego usług) i będę go odradzał innym
pewnie nie muszę wspominać...
Pozdrawiam
--
Andrzej Libiszewski; JID: andrea/at/jabster.pl, GG: 5289118
"Mudhole? Slimy? My home this is!"
-
2. Data: 2009-01-21 12:02:14
Temat: Re: problem z operatorem - ERA
Od: "darnok" <d...@a...spam.ch>
In news:4976f21a$1@news.home.net.pl, *Andrzej Libiszewski* wrote:
> Od końca października mam problem techniczny dotyczący połączeń
> przychodzących - większość telefonów do mnie kończy się informacją że
> jestem czasowo niedostępny. Udało się ustalić, że wina jest po stronie
> operatora i problem występuje tylko wtedy gdy telefon się przelogowuje
> między sieciami GSM/UMTS. BOK Ery zasugerował wyłączenie 3G w
> telefonie, co byłem zmuszony zrobić, mimo że zmniejszało to zakres
> usług z jakich dało się wygodnie korzystać.
Daj jakies szczegoly o co chodzi.
Dokladnie przelogowanie z UMTS-> GSM czy z GSM -> UMTS.
Mozesz rzucic mniej wiecej miejsce, obszar gdzie to sie dzieje (nazwa
najblizszego duzego miasta).
Czy odpowiedz na te problemy tehcniczne dostales od tzw pierwszej linii w
BOKu czy to byla reklamacja i druga linia z dzialem technicznym to
weryfikowala?
> - czy da się jeszcze rozmawiać z operatorem i próbować zmienić ich
> stanowisko w sprawie.
mozesz napisac odwolanie, ale raczej niewiele ugrasz.
> - czy też raczej należy poinformować o sprawie Rzecznika z UOKiK i
> poprosić o interwencję.
nie zaszkodzi.
> - czy też jedyną metodą jest sąd (i jeśli tak, to jaki jest czas
> reakcji sądów w takich sprawach?)
raczej sad.
--
darnok
"TRAGEdia: A ja TRUskawki CUkrem..."
-
3. Data: 2009-01-21 15:34:15
Temat: Re: problem z operatorem - ERA
Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...USUNTO.pl>
darnok pisze:
> In news:4976f21a$1@news.home.net.pl, *Andrzej Libiszewski* wrote:
>
>> Od końca października mam problem techniczny dotyczący połączeń
>> przychodzących - większość telefonów do mnie kończy się informacją że
>> jestem czasowo niedostępny. Udało się ustalić, że wina jest po stronie
>> operatora i problem występuje tylko wtedy gdy telefon się przelogowuje
>> między sieciami GSM/UMTS. BOK Ery zasugerował wyłączenie 3G w
>> telefonie, co byłem zmuszony zrobić, mimo że zmniejszało to zakres
>> usług z jakich dało się wygodnie korzystać.
>
> Daj jakies szczegoly o co chodzi.
> Dokladnie przelogowanie z UMTS-> GSM czy z GSM -> UMTS.
> Mozesz rzucic mniej wiecej miejsce, obszar gdzie to sie dzieje (nazwa
> najblizszego duzego miasta).
W telefonie włączone przełączanie automatyczne między GSM a UMTS,
problem pojawia się po takim przelogowaniu, nieistotne w którą stronę.
Ręczne zalogowanie się do GSM rozwiązuje sprawę, ale transfer danych
ogranicza...
Aha, problem ma miejsce w Łodzi.
>
> Czy odpowiedz na te problemy tehcniczne dostales od tzw pierwszej linii
> w BOKu czy to byla reklamacja i druga linia z dzialem technicznym to
> weryfikowala?
W pierwszej kolejności kontaktowałem się z BOK, później sprawa trafiła
do działu technicznego, następnie była reklamacja. ZTCW, to problem
został uznany za dotyczący większej ilości osób. Problem istnieje w
każdym razie nadal.
>
>> - czy da się jeszcze rozmawiać z operatorem i próbować zmienić ich
>> stanowisko w sprawie.
>
> mozesz napisac odwolanie, ale raczej niewiele ugrasz.
Pewnie masz rację.
>> - czy też raczej należy poinformować o sprawie Rzecznika z UOKiK i
>> poprosić o interwencję.
>
> nie zaszkodzi.
Na maile nie odpowiada, trzeba będzie osobiście niestety :)
>
>> - czy też jedyną metodą jest sąd (i jeśli tak, to jaki jest czas
>> reakcji sądów w takich sprawach?)
>
> raczej sad.
>
To mnie pocieszyłeś...
--
| Andrzej Libiszewski, JID: andrea/at/jabster.pl, GG: 5289118 |
|- "They are alone. They are a dying people. We should let them pass." |
|- "Who? The Narn or the Centauri?" |
|- "Yes." |
-
4. Data: 2009-01-21 19:28:17
Temat: Re: problem z operatorem - ERA
Od: sebastianbe <c...@N...pl>
Andrzej Libiszewski pisze:
> Witam,
>
> Od końca października mam problem techniczny dotyczący połączeń
> przychodzących - większość telefonów do mnie kończy się informacją że
> jestem czasowo niedostępny.
Potwierdzam
mam dokladnie to samo i myslalem ze to tylko u mnie.
Pani w BOK powiedziala ze moze mam niesprawa kkarte SIM i zaprosila do
salonu .
Sprawdzilem karte na paru telefonach i na wszystkich to samo.
Watpie zeby to byla wina karty ale pojade do salonu i sprawdze.
dodam od siebie - 4-5 razy w tygodniu dostaje smsy o nieodebranym
polaczeniu - poruszam sie tylko po warszawie w miejscach gdzie telefon
pokazuje max. zasieg.
Pozdrawiam.
-
5. Data: 2009-01-21 19:34:55
Temat: Re: problem z operatorem - ERA
Od: "bratPit" <k...@o...pl>
> Od końca października mam problem techniczny dotyczący połączeń
> przychodzących - większość telefonów do mnie kończy się informacją że
> jestem czasowo niedostępny.
mam to samo ale z winy...telefonu, konkretnie E51, przełączenie jej na samo
GSM nic nie dało, natomiast przełożenie SIM do starej N6100 - jak ręką
odjął,
brat
-
6. Data: 2009-01-21 20:35:01
Temat: Re: problem z operatorem - ERA
Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...USUNTO.pl>
sebastianbe pisze:
> Andrzej Libiszewski pisze:
>> Witam,
>>
>> Od końca października mam problem techniczny dotyczący połączeń
>> przychodzących - większość telefonów do mnie kończy się informacją że
>> jestem czasowo niedostępny.
>
> Potwierdzam
>
> mam dokladnie to samo i myslalem ze to tylko u mnie.
> Pani w BOK powiedziala ze moze mam niesprawa kkarte SIM i zaprosila do
> salonu .
Kartę miałem wymienianą, to nie to. Sprawdzałem również obie karty na
dwóch różnych aparatach.
> Sprawdzilem karte na paru telefonach i na wszystkich to samo.
> Watpie zeby to byla wina karty ale pojade do salonu i sprawdze.
Niestety obawiam się że nic to nie da.
>
> dodam od siebie - 4-5 razy w tygodniu dostaje smsy o nieodebranym
> polaczeniu - poruszam sie tylko po warszawie w miejscach gdzie telefon
> pokazuje max. zasieg.
Dokładnie takie objawy miałem i mam nadal, jeśli uruchomię 3G w telefonie...
--
| Andrzej Libiszewski, JID: andrea/at/jabster.pl, GG: 5289118 |
| Computers don't make errors - What they do, they do on purpose. |
| |
-
7. Data: 2009-01-21 20:36:57
Temat: Re: problem z operatorem - ERA
Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...USUNTO.pl>
bratPit pisze:
>
>> Od końca października mam problem techniczny dotyczący połączeń
>> przychodzących - większość telefonów do mnie kończy się informacją że
>> jestem czasowo niedostępny.
>
> mam to samo ale z winy...telefonu, konkretnie E51, przełączenie jej na
> samo GSM nic nie dało, natomiast przełożenie SIM do starej N6100 - jak
> ręką odjął,
Poza moim K770i sprawdzałem na HTC Touch Diamond, efekt taki sam. Nie ma
co gdybać czego to wina, skoro operator oficjalnie przyznał, że to
problem techniczny z jego strony...
Problem jak się wbrew operatorowi z nim rozstać, bo nie mam ochoty
korzystać z usługi która działa w ten sposób.
--
| Andrzej Libiszewski, JID: andrea/at/jabster.pl, GG: 5289118 |
| Computers don't make errors - What they do, they do on purpose. |
| |