  • 21. Data: 2006-11-15 08:45:29
    Temat: Re: problem z aktywnoscia na porcie 25
    Od: Sławomir Bem <s...@d...piac.hu>

    Użytkownik "Sławomir Kawała" <s...@a...net> napisał w wiadomości
    news:ejd34j$o5b$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > SMTP AUTH, ostatnio potrzebowalem znalezc MTA, ktory nie obsluguje tego
    > feature - po 20 minutach zrezygnowalem, wszystkie wieksze portale, a
    > takze mali ISP, ktorych wygooglalem wymagali uzywania smtp auth.

    Brak autoryzacji to strzal w stope. Po mniej wiecej 30 minutach host bez
    autoryzacji staje open proxy z ktorego korzystaja spamerzy, a co za tym idzie
    laduje w RBLach
    a to z kolei eliminuje takiego hosta z normalnej pracy.

    Problem jest w tym ze obecnie spamu nie przesyla sie przez serwery ISP (jak za
    dawnych czasow)
    tylko przez zombie.

    --
    s.

  • 22. Data: 2006-11-15 09:58:04
    Od: r...@g...com (robert j. wozny)

    Sławomir Bem <s...@d...piac.hu> writes:

    > Problem jest w tym ze obecnie spamu nie przesyla sie przez serwery ISP (jak
    > za dawnych czasow)
    > tylko przez zombie.

    i tu właśnie przydałoby się wprowadzić publiczną blokadę 25 portu dla
    sieci... i udostępnić tylko dostęp do serwerów ISP... ale do tego
    potrzebne jest publiczne wdrożenie MSA (port 587 i okolic), co jest
    niechętnie robione przez większych dostawców kont pocztowych.

    -- r.

  • 23. Data: 2006-11-15 12:38:39
    Od: Sławomir Kawała <s...@a...net>

    On wto, 14 lis 2006 o 21:09 GMT, Piotr Gackiewicz wrote:

    > Tak. Problem w tym, że robią to na porcie 25, a nie 587, który służy do
    > odbierania poczty od MUA. W związku z czym idea blokowania wychodzącego
    > SMTP w takiej sytuacji do blokowanie klientom ISP możliwości wysyłania
    > poczty.

    Ok, troche zagmatwales, ale teraz chyba juz wiem o co Ci chodzilo. Mowa
    o sytuacji, gdy:

    relaying poczty miedzy MTA:

    MTA <= port 25 => MTA

    Wysylanie poczty przez klienta

    MUA <= port 587 => MTA (+SMTP AUTH wymagany)

    Polityka ruchu ISP:

    LAN <= drop outgoing pkts z dst port 25 => ISP <> WAN
    LAN <= accept outgoing pkts z dst port 587 => ISP <> WAN

    Dzieki czemu nawet trojany na koncowkach klienckich nie moglyby sie
    laczyc bezposrednio na dst port 25 jakiegos MTA i slac maili z fake
    domen. Jesli o to chodzilo, to rzeczywiscie ma to sens, ino wymagaloby
    globalnej wspolpracy ISP - troche utopia.

    > Tylko że to co się robi w tej materii to już jest istna wieża Babel,
    (...)

    Wiadomo, nie jest to rozwiazanie idealne, ale w obecnych warunkach
    najrozsadniejsze. Natomiast ja bym zwrocil uwage na inny problem.
    Aktualnie, zeby utrzymywac w miare 'sprawnie' funkcjonujacy 'system'
    pocztowy trzeba dodawac mase dodatkowego softu oprocz samego MTA. Coraz
    wieksza komplikacja, trudniejszy debugging, wieksza ilosc points of
    failure i wspomniana juz coraz wieksza zasobozernosc oprogramowania
    implikujaca koniecznosc inwestowania w sprzet niekonicznie dobrze wroza
    na przyszlosc.

    --
    pozdr. Sławomir Kawała
    JID: slwkk [at] alternatywa [dot] net

  • 24. Data: 2006-11-15 12:42:08
    Od: Sławomir Kawała <s...@a...net>

    On śro, 15 lis 2006 o 08:45 GMT, Sławomir Bem wrote:

    > Brak autoryzacji to strzal w stope. Po mniej wiecej 30 minutach host bez
    > autoryzacji staje open proxy z ktorego korzystaja spamerzy, a co za tym idzie
    > laduje w RBLach

    Przed popularyzacja SMTP AUTH uzywalo sie pop3 before smtp, takze mozna
    i inaczej podejsc do problemu. Natomiast co do RBL-ow - mozna do nich
    wpasc majac nawet wzorowo utrzymany MTA, np jesli z sieci ISP, gdzie
    jest MTA wysylany jest spam, automatycznie niektore organizacje dochodza
    np po revdns do domeny, dalej do mx-a i nasz niewinny MTA laduje do RBLi
    ;)

  • 25. Data: 2006-11-15 14:56:52
    Od: Krzysztof Oledzki <o...@...ns.pl>

    Sławomir Kawała <s...@a...net> wrote:

    > Przed popularyzacja SMTP AUTH uzywalo sie pop3 before smtp

    Może kiedyś. Teraz nie ma to już najmniejszego sensu: popnij się before smtp
    np. zza jakiegoś dużego nata, typu Business Everywhere...

    Pozdrawiam,

    Krzysztof Oledzki

    --
    Krzysztof Olędzki
    e-mail address: ole(a-t)ans(d-o-t)pl

  • 26. Data: 2006-11-15 15:02:15
    Od: wer <b...@n...pl>

    Sławomir Kawała wrote:

> [...]
    > domen. Jesli o to chodzilo, to rzeczywiscie ma to sens, ino wymagaloby
    > globalnej wspolpracy ISP - troche utopia.

    Ogólnie wdrożenie tego będzie kosztowne i nic nie da. Po prostu trojany
    w tej chwili mało popularne rozpowszechnią się. Miałem już spotkanie z
    takim. Pobiera z outlooka dane klienta i się autoryzuje na serwerze i
    śle spam przez serwer. Więc wycięcie wszystkich neostrad i innych nic
    nie da. Po prostu zmieni się soft wysyłający, będzie kradł login, hasło
    ustawienia serwera i wyśle maila.

    Jesli lista top spamerów, jakby policja się do nich dobrała i były
    rozsądne kary typu 10 lat ciężkiego więzienia i grzywny rzędu 10 mln
    dolarów, to szybko ubyłoby chętnych. Inna sprawą jest, że odbiorcy spamu
    korzystają z tych ofert. To napędza biznes, jak na 10 mln spamów będzie
    jeden chętny na ofertę, to biznes przestanie się opłacać.

    --
    wer

    nie odpisuj na adres b...@n...pl
    wlasciwy adres a...@o...pl

    Jestem przeciwnikiem kary smierci, ale dla przykladu powinno sie
    powiesic 100 spamerow w miejscach publicznych.

  • 27. Data: 2006-11-15 15:32:19
    Od: Sławomir Bem <s...@d...piac.hu>

    > Przed popularyzacja SMTP AUTH uzywalo sie pop3 before smtp,

    Owszem uzywalem tego (do 2000 roku) ale problematyczne bylo wytlumaczenie
    userowm o co chodzi. Zwlaszcza na systemach powyzej kilku kilo-kont.
    Poza tym nie wszystkie klienty to obslugiwaly. Najbardziej irytujaca
    byla obsluga tego mechanizmu w badziewiu MS outloku expresie.
    A niestyety wiekszosc uzywa tego shitu.

    "wspanialy mechanizm wyslij i odbierz". Jakbys odbieral codziennie
    kilkadziesiat telefonow ze ktos sobie przygotowal poczte i
    po pierwszym polaczeniu odrzuca mu poczte..... to szybko bys doszedl ze nie jest
    dobre rozwiazanie (za sparawa shitu MS). Tym bardziej, ze kiedys jak ludzie
    korzystali z dialupow
    to nikt nie pisal maili online (jak teraz), wiec ciezko bylo pamietac zeby
    najpierw pobrac a nie wysylac...... w koncu jest wyslij i pobierz...... maskara.

    > takze mozna
    > i inaczej podejsc do problemu.

    slaby argument (choc idea piekna ;), powyzej wytlumaczylem dlaczego

> [...]
    > jest MTA wysylany jest spam, automatycznie niektore organizacje dochodza
    > np po revdns do domeny, dalej do mx-a i nasz niewinny MTA laduje do RBLi

    Mozna wpasc zawsze.
    Nalezy miec dobrze dzialajace abuse i gwarantuje ci ze problem
    wpadania jest incydentalny i zawsze do odkrecenia.

    --
    s.

  • 28. Data: 2006-11-15 16:38:19
    Od: crazy bejbi <t...@n...ma>

    Krzysztof Oledzki napisał(a):

    > Może kiedyś. Teraz nie ma to już najmniejszego sensu: popnij się before smtp
    > np. zza jakiegoś dużego nata, typu Business Everywhere...

    niestety niektóre sieci, jak np. trzepak.net nadal tego używają :/

    Wojtek

  • 29. Data: 2006-11-15 19:04:04
    Temat: Re: [OT] problem z aktywnoscia na porcie 25
    Od: Piotr Suchowski <p...@t...wklej.moje.nazwisko.pl>

    crazy bejbi napisał(a):

    > niestety niektóre sieci, jak np. trzepak.net nadal tego używają :/

    za http://trzepak.net...
    Amatorska Sieć Komputerowa Heronet - Kraków os. Bohaterów Września

    Ilosc komputerow: 6
    Ostatnia aktualizacja: 20:02:45

    To jest wg Ciebie duży nat ?

    --
    ,,,
    (o o)

  • 30. Data: 2006-11-16 10:24:18
    Od: Piotr Gackiewicz <p...@i...pl>

    Dnia Wed, 15 Nov 2006 13:38:39 +0100, Sławomir Kawała napisał(a):

    > Dzieki czemu nawet trojany na koncowkach klienckich nie moglyby sie
    > laczyc bezposrednio na dst port 25 jakiegos MTA i slac maili z fake
    > domen. Jesli o to chodzilo, to rzeczywiscie ma to sens

    Tak, o to chodziło.

    > Ino wymagaloby > globalnej wspolpracy ISP - troche utopia.

    Dlatego chodziło mi odgórnie narzuconą regulację prawną obowiązującą np.
    na początku tylko w naszym pięknym kraju.
    Nie wymagało by to "globalnej wspópracy ISP", ale wymagałoby to od ISP
    implementowania access list do polskich prefiksów. Źródło takie utrzymywane
    i aktualizowane powinno być przez jakieś delegowane ciało, np. UKE.

> [...]
    > pocztowy trzeba dodawac mase dodatkowego softu oprocz samego MTA. Coraz
    > wieksza komplikacja, trudniejszy debugging, wieksza ilosc points of

    To właśnie określałem mianem "wieży Babel". Każdy operator email
    implementuje własną politykę antyspamową, własny zestaw narzędzi. Każde
    narzędzie przy odrzucaniu maila generuje jakiś komunikat.

    Często żeby połapać się w zwrotkach i jednoznacznie określić powód
    odrzucenia maila, trzeba być adminem i to jeszcze na bieżąco we wszytkich
    trendach w tej dziedzinie.

    --
    Piotr Gackiewicz
    Intertele S.A. - operator systemów ITL.PL i DOMENY.ITL.PL