  • 1. Data: 2006-11-12 18:26:26
    Temat: problem z aktywnoscia na porcie 25
    Od: "P" <...@n...com>

    Witam

    Mam nastepujacy problem, od jakiegos czasu widze ze z mojego kompa lub
    modemu ustanawiane jest kilakdziesiat polaczen. Wszystkie na porcie 25 czyli
    poczta... spamerzy wykorzystuja to do rozsylania swojego syfu.

    Konta pocztowe mam pozabezpieczane antywirusem, wszystkie wiadomosci czytam
    w txt i zablokowane mam otwieranie zalacznikow.
    Mimo wszystko cos mi sie chyba przedostało, mimo ze antywirusy: MKS i Norton
    oraz Adware f-my Lavasoft niczego nie wykrywają.

    fragment netstata:

    Protokół Adres lokalny Obcy adres Stan
    TCP solaris:2029 mail.global.frontbridge.com:smtp
    CZAS_OCZEKIWANIA
    TCP solaris:2030 sdcmail02-ext1.amcc.com:smtp
    CZAS_OCZEKIWANIA
    TCP solaris:2047 mx.iprimus.com.au:smtp USTANOWIONO
    TCP solaris:2050 mail.amer.net:smtp WYSŁANO_SYN
    TCP solaris:knetd *.s6a2.psmtp.com:smtp CZAS_OCZEKIWANIA
    TCP solaris:2056 server59.appriver.com:smtp CZAS_OCZEKIWANIA
    TCP solaris:2064 trgusa.newengland.verio.net:smtp
    CZAS_OCZEKIWANIA
    TCP solaris:2099 mx.frontiernet.net:smtp CZAS_OCZEKIWANIA
    TCP solaris:2100 *.s7a2.psmtp.com:smtp CZAS_OCZEKIWANIA
    TCP solaris:2101 62.37.236.140:smtp WYSŁANO_SYN
    TCP solaris:2109 mx01.telus.net:smtp CZAS_OCZEKIWANIA
    TCP solaris:2110 hazelclean.teradyne.com:smtp USTANOWIONO
    TCP solaris:2112 mxl145v1.mxlogic.net:smtp CZAS_OCZEKIWANIA
    TCP solaris:2114 mailstore1.secureserver.net:smtp
    CZAS_OCZEKIWANA

    jest takich połączen kilkadziesiąt lub więcej i na niektorych z nich widać
    transmisje do i ode mnie

    Jakieś podpowiedzi jakto wytępić?

    Uzywam lacza z kablówki

  • 2. Data: 2006-11-12 18:40:34
    Temat: Re: problem z aktywnoscia na porcie 25
    Od: "Łukasz Krawczyk" <i...@e...net.pl>

> [...]
    > CZAS_OCZEKIWANA
    >
    > jest takich połączen kilkadziesiąt lub więcej i na niektorych z nich widać

    Witaj,

    w moj serwer pocztowy bije tez jakies 100 - 300 hostow na minute....
    staraja sie wyslac maila na adres w mojej domenie, ale nazwa konta jest
    zawsze generowana losowo:

    tzn. 2 lub 3 literki + slowo ze "slownika"

    botnet jest naprawde spory....hosty ze stanow, brazylii, japonii.....
    sam miod....

    zauwazyl tez ktos cos podobnego u siebie ?

    pozdrawiam,
    --
    Lukasz Krawczyk

  • 3. Data: 2006-11-12 18:56:33
    Od: "mIrO" <miro@spamowi_mowie_nie.pl>

    To jest najpewniej trojan, ktory rozsylal sie przez gg. Duzo ludzi sie
    zlapalo.
    Ja wytepilem gnoja recznie, bo avast tego nia identyfikowal.

    Netstat autora watku wskazuje ze posiada takiego trojana i sieje spamem :)

    --
    Pzdr,
    mIrO

  • 4. Data: 2006-11-13 08:46:30
    Od: Mateusz Pronobis <s...@-...pl>

    Łukasz Krawczyk wrote:

> [...]
    > sam miod....
    >
    > zauwazyl tez ktos cos podobnego u siebie ?

    od kilku dni mam podobny problem, tylko ze mam ich okolo 10tys na
    godzine ;), tez losowe hosty nawet cos z *.securityfocus.com sie do mnie
    dobija ;)

    jakos sobie z tym radzisz ? bo moj serwer troche to poczul ;)

    --
    Mateusz Pronobis

  • 5. Data: 2006-11-13 09:50:04
    Od: vic <v...@i...tlen.pl>

    On Mon, 13 Nov 2006 09:46:30 +0100, Mateusz Pronobis <s...@-...pl>
    wrote:

    > od kilku dni mam podobny problem, tylko ze mam ich okolo 10tys na
    > godzine ;), tez losowe hosty nawet cos z *.securityfocus.com sie do mnie
    > dobija ;)

    Raczej twój zawirusowany windows dobija się do nich, a nie
    odwrotnie. Zobacz dokładnie na wynik netstata - to jest
    twój 25 port, czy ich? :>

    --
    pozdrawiam
    vic

  • 6. Data: 2006-11-13 12:43:09
    Od: Mario <o...@o...pl>

    > Mimo wszystko cos mi sie chyba przedostało, mimo ze antywirusy: MKS i
    > Norton oraz Adware f-my Lavasoft niczego nie wykrywają.

    Jak nie będziesz klikał na bzdurne linki z GG, to nie złapiesz tego
    badziewia....

    --
    MZ

    Freude am Fahren

  • 7. Data: 2006-11-13 13:29:05
    Od: Mateusz Pronobis <s...@-...pl>

    vic wrote:

    > Raczej twój zawirusowany windows dobija się do nich, a nie
    > odwrotnie. Zobacz dokładnie na wynik netstata - to jest
> [...]

    Jaki windows ?

    Nie przesadzaj z tym niesieniem pomocy ;-))))

    Nov 13 05:48:46 www postfix/smtpd[23003]: connect from
    outgoing.securityfocus.com[205.206.231.26]
    Nov 13 05:48:49 www postfix/smtpd[23003]: NOQUEUE: reject: RCPT from
    outgoing.securityfocus.com[205.206.231.26]: 550
    <w...@d...biz>: Recipient address rejected: User unknown in
    local recipient table; from=<> to=<w...@d...biz> proto=ESMTP
    helo=<outgoing.securityfocus.com>
    Nov 13 05:48:50 www postfix/smtpd[23003]: disconnect from
    outgoing.securityfocus.com[205.206.231.26]

    ;-)

  • 8. Data: 2006-11-13 17:26:03
    Od: Szymon Sokół <s...@b...operator.from.hell.pl>

    On Mon, 13 Nov 2006 14:29:05 +0100, Mateusz Pronobis wrote:

    > <w...@d...biz>: Recipient address rejected: User unknown in
    > local recipient table; from=<> to=<w...@d...biz> proto=ESMTP
    ^^
    Normalna zwrotka fake-maila. Zakładając, że domena.biz to domena, dla której
    Twój postfix jest MX-em.
    --
    Szymon Sokół (SS316-RIPE) -- Network Manager B
    Computer Center, AGH - University of Science and Technology, Cracow, Poland O

  • 9. Data: 2006-11-14 08:22:06
    Od: vic <v...@i...tlen.pl>

    On Mon, 13 Nov 2006 14:29:05 +0100, Mateusz Pronobis <s...@-...pl>
    wrote:

    > Jaki windows ?
    > Nie przesadzaj z tym niesieniem pomocy ;-))))

    To ja przepraszam :-))

    --
    pozdrawiam
    vic

  • 10. Data: 2006-11-14 11:00:36
    Od: "Łukasz Pierzchalski" <g...@g...pl>

    W przypadku mojej kablówki - administratorzy na ponad 24 godziny zablokowali
    na amen cały ruch z sieci na porcie 25. Potem ręcznie dodawali do "whitelist"
    serwery smtp używane przez klientów. Czasem wymagało to zamejlowania do nich
    aby dodali też te mniej popularne (czyt. prywatne serwery) :)