  • 71. Data: 2010-01-09 00:47:54
    Temat: Re: [press]Rekordowy mandat w Szwajcarii
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Pszemol" <P...@P...com> napisał w wiadomości news:

    > Nie, żeby kara jaką ma być mandat "bolała" każdego tak samo...
    > Jak menel zarabiający 600zł miesięcznie zapłaci 100zł

    Menel nie zapłaci nic, więc nic go nie zaboli.
    Niektórzy nawet w ten sposób załatwiają sobie darmowy wikt i opierunek na
    zimę i w ten sposób oszczędzają sobie roboty przy ogrzewaniu.

  • 72. Data: 2010-01-09 00:48:41
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2010-01-08, Tomasz Finke <t...@i...pwr.wroc.pl> wrote:

    > No proszę: jest bogaty, poradził sobie w życiu i nagle ma zapłacić
    > wielokrotnie większą grzywnę od biedaka za to, że się tak samo
    > na chwilę zagapił. A czy za jazdę na gapę albo wyrzucenie papierka na
    > chodnik też ma płacić wielokrotnie większą grzywnę i gdzie są granice
    > tego absurdu?

    Raczej ma zapłacić taki sam procent miesięcznych dochodów.

    Krzysiek Kiełczewski

  • 73. Data: 2010-01-09 00:50:37
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2010-01-08, to <t...@a...xyz> wrote:

    > Tyle, że jadący trabantem stworzył w ten sposób znaczące zagrożenie, a
    > jadący porsche nie stworzył żadnego.

    W końcu trabant ma hamulce tylko na czterech kołach, a wspaniałe porsche
    hamuje wszystkimi czterema kołami...

    Krzysiek Kiełczewski

  • 74. Data: 2010-01-09 01:50:30
    Od: "JBART" <j...@g...pl>

    > Nie pogubił się - ty nie zrozumiałeś...

    masz racje, tego toku myslenia nie moge zrozumiec, wspolczuje ze ty
    rozumiesz.
    Mozecie jeszcze nawolywac do chlosty, moze to zaspokoiloby wasze poczucie
    rownosci wobec prawa i sprawiedliwosci...

    --
    Jarek

  • 75. Data: 2010-01-09 01:54:41
    Od: The_EaGle <t...@d...com>

    Dysiek pisze:

    > Nie lubie jak mnie wyprzeadza na podwojnej ciaglej bo stwarza zagrozenie nie
    > tylko dla siebie. Jak ma ochote jechac 250 km/h i wyjebac w drzewo to droga
    > wolna. Byle nikt inny nie ucierpial. A zawistny nie jestem raczej i nie
    > skacze mi gula jak ktos ma lepsze auto.

    Oczywiście że jesteś zawistny. Zawiść to właśnie istota tego o czym
    piszesz. Chcesz aby bogatszy tak samo odczuł karę jak biedny (to nie ma
    nic wspólnego ze sprawiedliwością, bo sprawiedliwie tzn tak samo dla
    wszystkich) zamiast abyś ty odczuł mniej kare bo jesteś jak wnioskuje
    biedny.

    Jak chcesz mniej odczuwać karę mandatów to stań się bogaty - to
    rozwiązanie twojego problemu.

    Pozdrawiam
    Rafał

  • 76. Data: 2010-01-09 01:56:50
    Od: The_EaGle <t...@d...com>

    The_EaGle pisze:

> [...]
    > biedny.
    >
    > Jak chcesz mniej odczuwać karę mandatów to stań się bogaty - to

    Jeszcze jedno. Jeżeli ktoś w Polsce jest biedny i dostanie mandat nie
    musi się z nim zgadzać może iść do sądu tam jeżeli udokumentuje swoją
    trudną sytuacje kara pieniężna może mu zostać zamieniona na np
    zamiatanie ulic przez tydzień. Żaden problem. Sędzie na pewno się do
    tego przychyli.

    Pozdrawiam
    Rafał

  • 77. Data: 2010-01-09 01:59:16
    Od: The_EaGle <t...@d...com>

    Dysiek pisze:

    > ROTLF :-) Rozumiem, ze jak ktos ma fure za 2 miliony to moze jechac 150/30 i
    > tez nie stworzy zagrozenia? Jezeli 30 letni grat przeszedl przeglad to
    > znaczy, ze jest sprawny technicznie, a wiec stanwi dokladnie takie samo
    > zagrozenie (lub bardzo zblizone) jak kazde inne auto. Oczywiscie, ze sa
    > ludzie, ktorzy zalatwiaja sobie przeglady, ale to raczej trzebaby przyjrzec
    > sie blizej stacjom kontroli.

    Oczywiście że jazda ferrari 200km/h na austradzie to małe zagrożenie
    podczas gdy 160 siecento na autostradzie to już zagrożenie większe.
    Zamożność ma wiec do rzeczy sporo.

  • 78. Data: 2010-01-09 02:05:55
    Od: The_EaGle <t...@d...com>

    Gabriel'Varius' pisze:

    > W skandynawi jest tak samo i tak powinno byc wszedzie. Jest tylko taki
    > maly problem, ze w PL dane w US sa dalekie od rzeczywistosci :-)

    Nie w całej skandynawii tylko zdaje się że w Finlandii.

    W Szwajcarii mają hopla na punkcie samochodów, które zagrażają ich lasom
    , tak przynajmniej wytłumaczyli im ekodioci nie wspominając chyba że im
    więcej CO2 tym las szybciej rośnie. W każdym bądź razie tak wygląda kraj
    rządzony przez referenda i zrzeszenia koła gospodyń wiejskich...
    Ciemnogród jakich mało...

    Pozdrawiam
    Rafał

  • 79. Data: 2010-01-09 02:07:22
    Od: The_EaGle <t...@d...com>

    Jacek pisze:
    > Może i przepisy nie są złe ale praktyka ich stosowania (mam na myśli głównie
    > ustawianie znaków) woła o pomstę do nieba.

    W Polsce zarządzanie drogami to istny horror a higiena techniczna jest
    rodem z Rodezji...

    Pozdrawiam
    Rafał

  • 80. Data: 2010-01-09 03:49:41
    Od: to <t...@a...xyz>

    Pszemol wrote:

    > Czymże jest kara 100zł dla kogoś kto ma pieniędzy po uszy? Przecież to
    > nie kara tylko śmiech po pachy...

    Czymże jest kara więzienia zimą dla menela, który sypia zazwyczaj w węźle
    cieplnym na wyrze z kartonu i starych gazet?

    > No chyba że Ty uważasz, że kara za nieprzestrzeganie przepisów ma być
    > mniej bolesna lub bardziej bolesna w zależności od dochodów?

    A kara więzienia?

    --
    cokolwiek