  • 1. Data: 2012-04-27 12:13:53
    Temat: prawo jazdy na motór?
    Od: Adampio <a...@o...pl>

    Witam,

    na stare lata naszlo mnie zrobic wreszcie kategorie A co by móc legalnie
    wyjechac na czarne. Prawo jazdy na autmobil mam od >20 lat ale z
    przerazeniem obserwuje zmagania osoby w średnim wieku, ktorą mimo, że
    jak dla mnie jeździ niezle samochodem juz trzeci raz oblano na ezagminie
    na kat. B - jak dla mnie z blachych powodów. Sam sie wiec zastanawiam po
    ilu razach bym dzisiaj zdał egzamin =:-0

    No i mam pytanie, czy chetnych do jazdy motorem też sie tak traktuje na
    egzaminie? I czy fakt że sie ma kat. B wplywa jakos na cykl szkolenia i
    zakres egzaminu?

    Adampio

  • 2. Data: 2012-04-27 12:37:15
    Temat: Re: prawo jazdy na motór?
    Od: "PH" <P...@p...news>

    Użytkownik "Adampio" <a...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > razach bym dzisiaj zdał egzamin =:-0
    >
    > No i mam pytanie, czy chetnych do jazdy motorem też sie tak traktuje na
    tak

    > I czy fakt że sie ma kat. B wplywa jakos na cykl szkolenia i zakres
    > egzaminu?
    nie
    musisz odbębnić całą teorię i potem dopiero zaczynasz jazdy (przynajmniej
    teoretycznie ;-))
    ja zdałem za pierwszym razem, więc nie jest to niemożliwe;-)

  • 3. Data: 2012-04-27 13:13:25
    Od: m...@g...com

    W dniu piątek, 27 kwietnia 2012 12:13:53 UTC+2 użytkownik Adampio napisał:

    > No i mam pytanie, czy chetnych do jazdy motorem też sie tak traktuje na
    > egzaminie? I czy fakt że sie ma kat. B wplywa jakos na cykl szkolenia i
    > zakres egzaminu?

    Zdawałem w Krakowie, szczęśliwie udało się za pierwszym razem. Szkoła MSM. Mam
    wrażenie, że motocyklistów czepiają się mniej - na zasadzie - i tak się ubije, z
    prawkiem czy bez... ;-)

    Pozdrowienia,

    MiG

  • 4. Data: 2012-04-27 14:27:20
    Od: mk <d...@t...pl>

    W dniu 2012-04-27 12:13, Adampio pisze:
    juz trzeci raz oblano na ezagminie
    > na kat. B
    Podasz powody oblania?
    Pdr. M

  • 5. Data: 2012-04-27 17:53:41
    Od: siinski <j...@g...com>

    W tym roku minie 20 lat jak zdałem na prawko kat. B.I w ubiegłym roku
    latem postanowiłem zrobić prawko kat.A.Całość wraz z oczekiwaniem na
    egzamin zajęła mi dwa miesiące z hakiem.Zapisując się na egzamin
    zapisałem się od razu na teorię i praktykę na jeden dzień,po czym
    następnego dnia mnie ktoś uświadomił że jeżeli nie zdam teorii to
    przepadnie mi opłata ( jeżeli dobrze pamiętam 120 zł ) za egzamin
    praktyczny do którego tego dnia już nie zostanę dopuszczony.Wobec
    takiej alternatywy przyłożyłem się do teorii i zdałem ją po czym
    egzamin praktyczny był formalnością.W przypadku egzaminu praktycznego
    jazda po mieście jest realizowana po jednej,jedynej z góry wyznaczonej
    trasie ,tak że jeżdżąc tą trasę wielokrotnie z instruktorem na jazdach
    raczej jesteś uświadomiony co do pułapek na niej czyhających na
    których mógłbyś egzaminatorowi podpaść.I pamiętaj że jest to ostatni
    rok zdawania na dotychczasowych zasadach,od przyszłego roku będzie
    mocno inaczej.
    Pozdroo

  • 6. Data: 2012-04-27 21:01:02
    Od: amos <g...@g...com>

    On 27 Kwi, 17:53, siinski <j...@g...com> wrote:
    > .Całość wraz z oczekiwaniem na
    > egzamin zajęła mi dwa miesiące z hakiem.

    moze byc tak, a moze byc zupelnie inaczej. Kolega jezdzacy od 10 lat
    na 2 kolkach bez prawka postanowil je w koncu zrobic..
    Zdal za trzecim razem, po godzinnej jezdzie na miescie. Zadnej
    ustalonej trasy. Jedynie polecenia wydawane przez interkom.

    Poprostu miales szczescie zdawac w tak przewidywalnych warunkach.

    --
    amos

  • 7. Data: 2012-04-28 13:14:25
    Od: Krzysztof Magosa <k...@m...pl>

    W dniu 27.04.2012 21:01, amos pisze:

> [...]
    > ustalonej trasy. Jedynie polecenia wydawane przez interkom.
    >
    > Poprostu miales szczescie zdawac w tak przewidywalnych warunkach.

    Polecenia owszem, są wydawane przez interkom, ale w WORD jest dostępna
    mapa na której zaznaczona jest trasa po której jedzie się motocyklem.
    Jeśli uczysz się w fajnym ośrodku, to Ci tą mapę załatwią i jeżdzą
    zgodnie z nią w trakcie nauki...

    Pzdr.

  • 8. Data: 2012-04-28 16:55:17
    Od: siinski <j...@g...com>

    Ciężko mi się odnosić do wszystkich WORD-ów w kraju,z moich
    poznańskich doświadczeń wynikło to co opisałem,polecam też szczerze
    przysiąść troszkę na wykładach z teorii.Mimo prawie 20-letniego stażu
    za kółkiem parę rzeczy się dowiedziałem i uważam że nie był to
    zmarnowany czas.
    Pozdroo

  • 9. Data: 2012-04-29 10:08:04
    Od: mali <m...@g...com>

    On 28 Kwi, 16:55, siinski <j...@g...com> wrote:
> [...]
    > przysiąść troszkę na wykładach z teorii.Mimo prawie 20-letniego stażu
    > za kółkiem parę rzeczy się dowiedziałem i uważam że nie był to

    Egzamin praktyczny na prawo jazdy kategorii A odbywa się na takich
    samych zasadach jak każdy inny egzamin. Nie ma wyznaczonej trasy
    egzaminu (od 2010 roku bodajże). Egzaminator sam dobiera kolejność
    wykonywanych manewrów i podaje instrukcje osobie egzaminowanej przez
    interkom (a raczej przez radio) Problem kierowców z dużym
    doświadczeniem w jeździe samochodem polega na braku odruchu obracania
    głowy w celu upewnienia się przy zmianach kierunku jazdy. Robią to
    instynktownie po przez spojrzenie w lusterko. Kolejnym błędem często
    spotykanym jest jazda na pamięć i niestosowanie się np. do obowiązku
    zatrzymania się przed sygnalizatorem z czerwonym światłem i zielona
    strzałka warunkowego skrętu w prawo.

  • 10. Data: 2012-04-29 13:30:52
    Od: Krzysztof Magosa <k...@m...pl>

    W dniu 29.04.2012 10:08, mali pisze:

    > Egzamin praktyczny na prawo jazdy kategorii A odbywa się na takich
    > samych zasadach jak każdy inny egzamin. Nie ma wyznaczonej trasy
    > egzaminu (od 2010 roku bodajże). [...]

    Zdawałem prawko na A w 2008, to by wszystko wyjaśniało.

    Pozdrawiam.