-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.inte
rnetia.pl!not-for-mail
From: Artur Maśląg <f...@p...com>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: prawko - nowe zasady
Date: Thu, 08 Sep 2011 20:38:36 +0200
Organization: Netia S.A.
Lines: 96
Message-ID: <j4b25s$bp2$1@mx1.internetia.pl>
References: <j45jr2$u01$1@node2.news.atman.pl> <4e6654a8$1@news.home.net.pl>
<j45mo7$c0j$1@news.dialog.net.pl> <4e670d8a$1@news.home.net.pl>
<j47g4g$3ih$1@node2.news.atman.pl> <j481ia$bds$1@inews.gazeta.pl>
<j482jb$v97$1@mx1.internetia.pl> <j485m7$q2k$1@node2.news.atman.pl>
<j487ia$v2i$1@mx1.internetia.pl> <j48pch$rbu$1@node2.news.atman.pl>
<j49svo$ed0$1@inews.gazeta.pl> <j4aeie$8jr$1@inews.gazeta.pl>
<j4aj3v$mns$1@node2.news.atman.pl> <j4atgg$arg$1@mx1.internetia.pl>
<j4avg5$4u6$1@node2.news.atman.pl>
NNTP-Posting-Host: 77-253-84-202.adsl.inetia.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: mx1.internetia.pl 1315507196 12066 77.253.84.202 (8 Sep 2011 18:39:56 GMT)
X-Complaints-To: a...@i...pl
NNTP-Posting-Date: Thu, 8 Sep 2011 18:39:56 +0000 (UTC)
In-Reply-To: <j4avg5$4u6$1@node2.news.atman.pl>
X-Tech-Contact: u...@i...pl
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 5.1; rv:6.0.2) Gecko/20110902 Thunderbird/6.0.2
X-Server-Info: http://www.internetia.pl/
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2397219
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2011-09-08 19:54, Excite pisze:
> W dniu 2011-09-08 19:18, Artur Maśląg pisze:
>> A to ma być widać? Mają być zatrzymani - zresztą nigdzie nie
>> pisałem, że zmiana systemu ma polegać tylko pozwoleniu jazdy
>> z młodymi.
> [...]
> > Nieprawda. Nie wolno mu jeździć samemu, nie wolno bez oznakowania itd.
> > To widać z daleko. Zresztą sam sobie zaprzeczasz - skoro nie popełnia
> > błędów to dlaczego miałby być zatrzymywany? Zdaje się, że chodzi o to,
> > by jeździł względnie poprawnie...
>
> Wydawało mi się że rozmawiamy o "co by było gdyby" zakładając możliwość
> szkolenia we własnym zakresie przez innego kierowce na własnym
> samochodzie. Gdy takie osoby jeździły by sobie po mieście to niby
> dlaczego miała by ich policja zatrzymywać ? Dopiero jak kierujący
> popełnił by błąd to policja mogła by co najwyżej przyjechać na miejsce
> kolizji.
Widzisz, raz, że powinieneś postarać się czytać ze zrozumiem, a dwa,
że warto było jednak zainteresować się zagadnieniem, które
oprotestowujesz bez świadomości realiów i konsekwencji takich
rozwiązań. Co do błędów - ludzie ich popełniają sporo i jakoś
policja nie jest potrzebna co chwilę.
>> Zdaje się, że nigdy nie miałeś okazji być szkolonym, bądź szkolić
>> w ten sposób w normalnym samochodzie.
>
> Wiele razy szkoliłem osoby mające już PJ na ich własnym samochodzie w
> ramach jazd doszkalających. Po około 1,5 roku zrezygnowałem z tego bo
> jest to ekstremalnie niebezpieczne.
Wynika z powyższego, że się zwyczajnie nie nadajesz na instruktora.
Zresztą to świetnie uzupełnia Twoje wcześniejsze wypowiedzi.
>> Spokojna głowa, jak ktoś sobie
>> pozwala na zbyt dużo to się rezygnuje z takiej formy - to jednak
>> spora odpowiedzialność wziąć takiego młodego na takie szkolenie.
>
> Jeden z przykładów. Facet mający PJ kupuje sobie własne auto i zapisuje
> do OSK na doszkolenie. Jedziemy przez pół miasta i nie dzieje się nic
> strasznego. Jednak na jednym z zakrętów w prawo na wąskiej drodze
> dwukierunkowej nieoczekiwanie kierujący jedzie na wprost. Gdyby jechało
> coś z naprzeciwka to była by czołówka na zakręcie i instruktor nie może
> nic zrobić.
Bzdura. Instruktor o którym pisałeś wcześniej (ten profesjonalny
i kompetentny) to również psycholog, który potrafi tego typu
zachowania przewidzieć. Jak widać Twoja wizja jest daleka od tego
jak to powinno wyglądać.
> Takich sytuacji było tak dużo że w końcu kierownik OSK
> wycofał się z tych usług i doszkalanie było tylko i wyłącznie na
> samochodach firmowych, przerobionych na elki.
Cóż poradzić. Najwyraźniej brak Ci doświadczenia, skoro nie byłeś
tego w stanie wcześniej ocenić. Podobnie jak innym zatrudnionym.
>> Swoją ścieżką mógłbyś doprecyzować co to znaczy
>> egzamin taki, jak być powinien - chętnie się dowiem.
>
> Taki który nie przepuszcza osoby bez odpowiednich umiejętności i wiedzy.
Przykro mi - to nie jest precyzyjne określenie wymagań, a wręcz próba
ucieczki przed odpowiedzią.
>> Czemu się dziwisz, skoro ośrodki nawet jak szkolą dobrze, to ich jakiś
>> specjalista-perfekcjonista (ten Twój profesjonalny i kompetentny tym
>> razem egzaminator) uwali na jakieś głupocie, a za wyobraźnię raczej
>> nie nagrodzi? Szkolenie i egzaminowanie kierowców to nie jest sprawa
>> prosta. W wielu krajach egzaminator kwalifikuje kandydata nie na
>> podstawie doskonałej techniki jazdy i perfekcyjnej znajomości
>> szczegółowych przepisów (których w Polsce jest za dużo i bywają
>> sprzeczne z zasadami ogólnymi), ale jego zachowania, reakcji,
>> generalnie kwestie psychologiczne. W jeździe samochodem dużo bardziej
>> liczy się poprawne i bezpieczne zachowanie na drodze niż poprawne
>> parkowanie, czy perfekcyjna zmiana biegów. Nie darmo wymyślono
>> skrzynie automatyczne czy automaty do parkowania.
>
> To przecież pisałem że zarówno system szkolenia jak i egzaminowania jest
> do kitu. A nieprawidłowy system szkolenia wynika z kulawego systemu
> egzaminowania.
Zdaje się, że próbujesz się wycofać rakiem ze swych wcześniejszych
deklaracji.
>> Skoro tak to wyjaśnij mi fenomen braku możliwości wyszkolenia przez
>> tatę/mamę/wujka.
>
> Możliwość jest, ale niebezpieczna.
Nieprawda i to po dwakroć - możliwości nie ma, a do tego nie wiadomo
czy jest niebezpieczna - czytaj niebezpieczniejsza od obecnych
możliwości.
Następne wpisy z tego wątku
- 08.09.11 20:51 RadekNet
- 08.09.11 21:03 Excite
- 08.09.11 21:10 Excite
- 08.09.11 21:14 RadekNet
- 08.09.11 21:26 Artur Maśląg
- 08.09.11 21:31 Artur Maśląg
- 08.09.11 21:34 Excite
- 08.09.11 21:31 RadekNet
- 08.09.11 22:05 Artur Maśląg
- 08.09.11 22:13 Cavallino
- 08.09.11 22:48 Excite
- 08.09.11 23:03 John Kołalsky
- 08.09.11 23:29 Cavallino
- 09.09.11 08:56 Krzysiek Kielczewski
- 09.09.11 11:29 go!
Najnowsze wątki z tej grupy
- 300km/h
- Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
- Zapierdalać
- Oszczędzanie nie jest łatwe
- Jeździ, skręca, hamuje
- Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- śnieg
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
Najnowsze wątki
- 2025-01-11 Koszty prowadzenia firmy za granicą
- 2025-01-11 19 migrantów
- 2025-01-11 300km/h
- 2025-01-11 Kongres USA uchwalił "Prawo babci Pawlakowej" na MTK [Lex Gradma Pawlak]
- 2025-01-11 Riga => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-01-11 Przestępca wyborczy Musk nadciąga nad Tuskistan?
- 2025-01-11 Białystok => Delphi Programmer <=
- 2025-01-09 Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
- 2025-01-10 Coś dusi.
- 2025-01-09 akumulator napięcie 12.0v
- 2025-01-10 Białystok => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, A
- 2025-01-10 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2025-01-10 Białystok => Application Security Engineer <=
- 2025-01-10 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-10 Warszawa => Solution Architect (Java background) <=