-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!wsisiz.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfe
ed.atman.pl!.POSTED!not-for-mail
From: Excite <n...@n...bedzie.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: prawko - nowe zasady
Date: Wed, 07 Sep 2011 23:57:39 +0200
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 99
Message-ID: <j48pch$rbu$1@node2.news.atman.pl>
References: <j45jr2$u01$1@node2.news.atman.pl> <4e6654a8$1@news.home.net.pl>
<j45mo7$c0j$1@news.dialog.net.pl> <4e670d8a$1@news.home.net.pl>
<j47g4g$3ih$1@node2.news.atman.pl> <j481ia$bds$1@inews.gazeta.pl>
<j482jb$v97$1@mx1.internetia.pl> <j485m7$q2k$1@node2.news.atman.pl>
<j487ia$v2i$1@mx1.internetia.pl>
NNTP-Posting-Host: 89-79-22-164.dynamic.chello.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node2.news.atman.pl 1315432657 28030 89.79.22.164 (7 Sep 2011 21:57:37 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Wed, 7 Sep 2011 21:57:37 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:6.0.2) Gecko/20110902
Thunderbird/6.0.2
In-Reply-To: <j487ia$v2i$1@mx1.internetia.pl>
X-Antivirus: avast! (VPS 110907-0, 2011-09-07), Outbound message
X-Antivirus-Status: Clean
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2396953
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2011-09-07 18:52, Artur Maśląg pisze:
> To potwierdzi egzaminator, a sama jazda to zweryfikuje szybko.
Egzaminator potwierdzi że kandydat umie teorię. Jazda własnym samochodem
zweryfikuje czy nadaje się na kierowcę. Jak się nie nadaje to jazda
skończy się wypadkiem i dopiero po wypadku ktoś będzie wiedział że
faktycznie nie powinien siadać za kierownicą.
> Niby dlaczego? Wystarczy dostosować kwestie ubezpieczeniowe i już.
> Odpowiada opiekun - myślisz, że to w Polsce nie będzie działać,
> skoro gdzie indziej świetnie się sprawdza? Naprawdę myślisz, że
> opiekun nie jest w stanie stwierdzić, czy młodego można za kółko
> wpuścić? Jeśli popełni błąd to niestety będzie odpowiedzialny.
No OK to dało by się załatwić. Po prostu zwyżki stawek dla tych co
szkolą własnym samochodem.
> Co do
> nieprzystosowania samochodu - niech najpierw trenują na podwórku,
> polu, leśnej drodze.
Ale to by musiało być usankcjonowane prawnie. Jak dasz ludziom wolną
rękę to znajdzie się całkiem spora ilość zbyt pewnych siebie co zaczną
od razu na ruchliwej drodze publicznej. Bo tatuś będzie przekonany że
jego synek to najzdolniejsze dziecko na Ziemi więc co się będzie w
jakieś placyki bawił. Nie brakuje ludzi nieodpowiedzialnych i
bezkrytycznych.
> Dość odważna teoria, tyle, że tak naprawdę średnio prawdziwa.
> To, że mamy fatalny system szkolenia kierowców to fakt, ale
> dużo gorszą rzeczą jest brak konsekwencji za wyczynianie cudów
> na drodze
> - czy z prawem jazdy czy też bez. Dać się złapać
> to trzeba się postarać. Stracić prawo jazdy? Uuuu, trzeba się
> postarać. Prawo jazdy jest tanie i trudno jest stracić (konsekwencje
> wyczynów też niespecjalne), więc wiele osób robi co chce i to widać.
I między innymi jest to jeden z czynników który stworzył 3 pokolenia
kierowców ignorantów. Po co mają znać przepisy i się do nich stosować
skoro można ich nie znać, jeździć po swojemu. Tak jak piszesz
konsekwencje z tego przeważnie żadne.
> I tak jest wszędzie - jazda z tatą/wujkiem na "próbnym" pj to nie są
> uprawnienia do kierowania, tylko właśnie kurs. Bez zbędnego stresu itd.
Jednak taka osoba jest kierującą pojazdem. A ten opiekun robi co
najwyżej za doradce mającego niemal zerowy wpływ na kierowanie. Młody za
kółkiem robi błąd a jego wujaszek może co najwyżej krzyczeć z
przerażenia. Wystarczy że pomyli hamulec z gazem albo nie wyhamuje przed
zakrętem i tragiczny koniec jazdy. Popytaj instruktorów ile podczas jazd
ludzie robią błędów wymagających użycia dodatkowego hamulca, podpowiem
Ci że bardzo dużo.
> A po co to specjalne przystosowanie? Jak ktoś się nie nadaje do jazdy
> to zwyczajnie się go na drogę nie wyprowadza.
Tak by było gdyby wszyscy ludzi stali się odpowiedzialni i krytyczni do
siebie czy swoich bliskich których mieli by uczyć. Ale jest inaczej.
Wiesz po co ludzie w sporej części idą na kurs prawa jazdy ? Po to żeby
dostać zaświadczenie, fuksem zdać egzamin a uczyć jeździć będą się na
własnych błędach gdy już otrzymają uprawnienia. I bynajmniej nie są to
mistrzowie kierownicy z super predyspozycjami. Nie wierzysz to
porozmawiaj z jakimś instruktorem co w dużym mieście jeździ. Albo zapisz
się na kurs dla instruktorów, pojeździsz kilkadziesiąt godzin na elce
jako obserwator to zobaczysz jak jest źle :)
> Zdaje się, że nie widziałeś jak takie szkolenia przebiegają w innych
> krajach.
Zgadza się nie widziałem jak to wygląda w praktyce. Widziałem jednak jak
w praktyce wyglądają szkolenia w Polsce, jacy ludzie na te szkolenia
przychodzą i czego podczas szkolenia wymagają.
> Zapominasz o tym, że jazda samochodem to nie jest jakaś umiejętność
> dostępna dla elity, a ekspertów od "ruchu drogowego i kierowania"
> naprawdę nie potrzeba.
Do jazdy nie, ale do szkolenia innych już wujek amator się nie sprawdzi
bo często ten wujek amator sam jest niedouczony. Mam wrażenie że
przeceniasz edukacje motoryzacyjną większości polskich kierowców ;)
>Podejrzewam, że gdyby ludzie
> podchodzili do jazdy samochodem właśnie w sposób dużo spokojniejszy
> i odpowiedzialniejszy to efekty byłyby 100 razy lepsze niż w formie
> proponowanej przez Ciebie - jakiś rygor, eksperci itd. Wręcz napiszę,
> że dużo ważniejsza od perfekcyjnej znajomości przepisów czy techniki
> jazdy jest ocena psychiki adepta, która pozwala na dopuszczenie takiego
> do samodzielnej jazdy.
Czyli w polskich realiach to wyglądało by tak "co mój synek się nie
nadaje ? Niemożliwe, pewnie że się nadaje to przecież złote dziecko.
Wsiadamy do auta i zaraz pokaże tatusiowi jak śmiga po Warszawie".
Technika kierowania to by było "byle do przodu" a ekonomia jazdy
zaczynała i kończyła by się na stwierdzeniach w stylu "mało gazu dawaj
to mało spali".
Nie może uczyć osoba która sama jest niedouczona a w mojej opinii wśród
polskich kierowców jest z tym tragicznie bo nigdy w Polsce nie było
dobrze działającego systemu szkolenia, egzaminowania i egzekwowania
prawa. Pod tym względem bliżej nam do Rosyjskich realiów niż Europejskich.
Następne wpisy z tego wątku
- 08.09.11 00:02 Excite
- 08.09.11 09:23 Jarek Pudelko
- 08.09.11 09:39 RoMan Mandziejewicz
- 08.09.11 09:42 Icek
- 08.09.11 09:45 Icek
- 08.09.11 09:54 Icek
- 08.09.11 09:57 RadekNet
- 08.09.11 10:24 Icek
- 08.09.11 13:40 Excite
- 08.09.11 13:43 Excite
- 08.09.11 13:45 Excite
- 08.09.11 15:02 Artur Maśląg
- 08.09.11 15:59 Krzysiek Kielczewski
- 08.09.11 16:13 Excite
- 08.09.11 16:22 Excite
Najnowsze wątki z tej grupy
- e-paper
- Ściemniacze na parkingach
- kilka pytań o klimę
- genialny pomysł
- diesel z otwartą komorą
- Spalił się spaliniak
- Jebany POPiS. Mamy się cieszyć że rząd Tuska naprawił spierdolone porozumienie z UE?
- W zyciu warto miec szczescie
- Elektryki
- PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- ceny OC
- Re: ceny OC
- Re: ceny OC
- ranking wyciszenia, głośność, hałas przy 130 km/h, na postoju, przy przyspieszaniu
- Pies z kulawą nogą nie kupi twojego elektryka
Najnowsze wątki
- 2025-02-15 Łódź => NodeJS Developer <=
- 2025-02-15 Dęblin => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-02-15 Warszawa => Developer .NET (mid) <=
- 2025-02-15 Wrocław => Senior SAP Support Consultant (SD) <=
- 2025-02-14 Zdalne załączanie grzałki bojlera elektrycznego
- 2025-02-14 Warszawa => Kierownik ds. kluczowych Klientów <=
- 2025-02-14 Częstochowa => Product Manager - Systemy infrastruktury teleinformaty
- 2025-02-14 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2025-02-14 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-02-14 Czy ma sens grupa news:pl.soc.polityka-prawna ? :-)
- 2025-02-14 e-paper
- 2025-02-14 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-02-14 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-14 Katowice => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-02-14 Wrocław => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=