  • Data: 2011-09-07 12:13:38
    Temat: Re: prawko - nowe zasady
    Od: Excite <n...@n...bedzie.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-09-07 08:22, Rychu pisze:
    > Uważasz, że jak komuś się _wydaje_, to te 10-30 km/h wolniej
    > w terenie zabudowanym cokolwiek pomoże?

    Jest taka możliwość. Dla świeżego kierowcy te 10-30km/h to duża różnica
    jeśli chodzi o stopień trudności prowadzenia a dodatkowo daje to większe
    możliwości karania za przekroczenie prędkości dla nowicjuszy.

    > Niektórzy przez te
    > 8 miesięcy ani razu nie wsiądą za kółko. Wsiądą po dwóch latach
    > i dla nich i 50 km/h może być za szybko. Inni przez pierwszy
    > miesiąc zrobią więcej kilometrów niż niektórzy grupowicze
    > robią przez rok. Jeden potrafi kozłować, żonglować, skakać,
    > pływać, a inny nie. To samo z jazdą autem. Ja raczej bym był za
    > tym, żeby wydłużyć szkolenia i nie wszystkim dawać prawo jazdy.

    Masz rację, dodatkowe restrykcje dla nowych kierowców to nie rozwiązanie
    przyczyny problemu tylko próby minimalizowania skutków tego problemu. A
    głównym problemem jest żenująco słaba jakość szkolenia i egzaminy
    przepuszczające ludzi stanowiących poważne zagrożenie na drodze. Systemu
    szkolenia nikt z rządzących nie chce zmienić, to wręcz temat tabu,
    próbuje się tylko udawać że wszystko jest super wprowadzając ewentualnie
    raz na parę lat jakieś kosmetyczne zmiany. Zmiana systemu szkolenia na
    taki który działa musiała by się wiązać ze zmianami w zawodzie
    instruktora który jest obecnie oblegany przez ludzi bez kompetencji.
    Zawód instruktora nauki jazdy powinien być połączony z instruktorem
    techniki kierowania, to podstawa. Druga sprawa to wymagające
    predyspozycji i wiedzy praktyczne egzaminy dla instruktorów a nie jak to
    ma miejsce obecnie że egzamin na instruktora można zdać nie ruszając
    samochodu z miejsca na placu. O zmianach w egzaminach to można by
    książkę napisać, obecnie to jest tak że zdarzają się przypadki gdy zdaje
    osoba mająca problemy z utrzymaniem się na pasie ruchu w zakrętach. Tak
    samo jak zdarzają się instruktorzy co sami słabo jeżdżą lub co ich
    poziom wiedzy zatrzymał się na motoryzacyjnych realiach lat 70'tych.