-
Data: 2011-09-07 12:13:38
Temat: Re: prawko - nowe zasady
Od: Excite <n...@n...bedzie.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2011-09-07 08:22, Rychu pisze:
> Uważasz, że jak komuś się _wydaje_, to te 10-30 km/h wolniej
> w terenie zabudowanym cokolwiek pomoże?
Jest taka możliwość. Dla świeżego kierowcy te 10-30km/h to duża różnica
jeśli chodzi o stopień trudności prowadzenia a dodatkowo daje to większe
możliwości karania za przekroczenie prędkości dla nowicjuszy.
> Niektórzy przez te
> 8 miesięcy ani razu nie wsiądą za kółko. Wsiądą po dwóch latach
> i dla nich i 50 km/h może być za szybko. Inni przez pierwszy
> miesiąc zrobią więcej kilometrów niż niektórzy grupowicze
> robią przez rok. Jeden potrafi kozłować, żonglować, skakać,
> pływać, a inny nie. To samo z jazdą autem. Ja raczej bym był za
> tym, żeby wydłużyć szkolenia i nie wszystkim dawać prawo jazdy.
Masz rację, dodatkowe restrykcje dla nowych kierowców to nie rozwiązanie
przyczyny problemu tylko próby minimalizowania skutków tego problemu. A
głównym problemem jest żenująco słaba jakość szkolenia i egzaminy
przepuszczające ludzi stanowiących poważne zagrożenie na drodze. Systemu
szkolenia nikt z rządzących nie chce zmienić, to wręcz temat tabu,
próbuje się tylko udawać że wszystko jest super wprowadzając ewentualnie
raz na parę lat jakieś kosmetyczne zmiany. Zmiana systemu szkolenia na
taki który działa musiała by się wiązać ze zmianami w zawodzie
instruktora który jest obecnie oblegany przez ludzi bez kompetencji.
Zawód instruktora nauki jazdy powinien być połączony z instruktorem
techniki kierowania, to podstawa. Druga sprawa to wymagające
predyspozycji i wiedzy praktyczne egzaminy dla instruktorów a nie jak to
ma miejsce obecnie że egzamin na instruktora można zdać nie ruszając
samochodu z miejsca na placu. O zmianach w egzaminach to można by
książkę napisać, obecnie to jest tak że zdarzają się przypadki gdy zdaje
osoba mająca problemy z utrzymaniem się na pasie ruchu w zakrętach. Tak
samo jak zdarzają się instruktorzy co sami słabo jeżdżą lub co ich
poziom wiedzy zatrzymał się na motoryzacyjnych realiach lat 70'tych.
Następne wpisy z tego wątku
- 07.09.11 13:32 SW3
- 07.09.11 16:06 John Kołalsky
- 07.09.11 17:03 RadekNet
- 07.09.11 17:27 Artur Maśląg
- 07.09.11 18:21 Excite
- 07.09.11 18:52 Artur Maśląg
- 07.09.11 19:03 Icek
- 07.09.11 19:05 Icek
- 07.09.11 19:12 Tom N
- 07.09.11 19:13 RoMan Mandziejewicz
- 07.09.11 19:21 Icek
- 07.09.11 19:23 Icek
- 07.09.11 19:37 Artur Maśląg
- 07.09.11 19:43 Icek
- 07.09.11 19:44 RoMan Mandziejewicz
Najnowsze wątki z tej grupy
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
- serce boli
- Seicento vs Szydło, comes back :)
- Zasięg Tesli przy szybszej jeździe
- 300km/h
- Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
- Zapierdalać
- Oszczędzanie nie jest łatwe
- Jeździ, skręca, hamuje
- Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- śnieg
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
Najnowsze wątki
- 2025-01-17 Warszawa => Inżynier oprogramowania .Net <=
- 2025-01-17 Natalia z Andrychowa
- 2025-01-17 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-01-17 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-17 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2025-01-17 Gliwice => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2025-01-17 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-17 Warszawa => Developer .NET (mid) <=
- 2025-01-17 Ostrów Wielkopolski => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Ksi
- 2025-01-17 Katowice => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-01-17 Wróblewo => Analityk finansowy <=
- 2025-01-17 Żerniki => Specjalista ds. Employer Brandingu <=
- 2025-01-17 pradnica krokowa
- 2025-01-17 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-17 Warszawa => Helpdesk Specialist <=