  • 21. Data: 2011-08-17 23:47:45
    Temat: Re: pożiew zbiorowy - Plej
    Od: "Q" <n...@s...pl>

    > to znaczy, ze jestes cienki bolek i android Cie przerasta (serio).
    > Androida mozesz tak wycwiczyc, ze bez Twojej zgody nawet nie sprobuje
    > sie polaczyc z netem. Ale to trzeba chciec znalezc - i to nie jest jakos
    > trudne i gleboko zaszyte.

    Czytanie ze zrozumieniem Cie przerasta (powaga).

    Jak na starej E71 ustawilem, ze ma pytac
    przy probie polaczenia z internetem innej niz wifi,
    to wiesz - to dzialalo, i to bez wnikania, czytania instrukcji, itd.

    Jak na WildFire ustawilem "tylko wifi",
    to telefon mnie "oklamal" i i tak laczyl sie z platnym netem.
    Umiem jakotako uzywac google i pewnie znalazlbym rozwiazanie,
    ale telefon na drugi dzien poszedl na handel
    (nie lubie tylko dotykowych), wiec nie wnikalem.

  • 22. Data: 2011-08-17 23:56:09
    Od: "Q" <n...@s...pl>

    > W ustawieniach:
    > 1. wylaczasz lacznosc: pol.z internetem (siec komorkowa) - to na wypadek
    > gdyby zasieg wifi sie skonczyl i tel. chcial przejsc na siec komorkowa
    >
    > 2. wylaczasz automatyczne akrualizowanie wszelkich programow (masz
    > 'ptaszka' podczas instalacji kazdego z programow
    >
    > 3. wylaczasz automatyczna synchronizacje z kontem google
    >
    > Instalujesz dowolny widget (byc moze masz taki juz w telefonie - w
    > nazwie ma zazwyczaj slowo zarzadzanie zasilaniem, itp)

    Wez to teraz zdalnie wytlumacz komus kogo to przerasta,
    np. emerytowi ktoremu wcisneli smartfona
    i ktory dziwi sie skad ma nieco wyzsze rachunki,
    odkad wymienil swoja stara Nokie na HTC HD2.

    Telefony maja byc dla ludzi
    a nie ludzie dla telefonow.

  • 23. Data: 2011-08-18 00:00:15
    Od: "Q" <n...@s...pl>

    > To samo RIM zrobił - wzięli świetny QNX i zapaćkali Javą. Fuj.

    Oj, juz nie wychwalaj tak tego QNX'a.
    No chyba, ze nie bede widzial :).

    System jak system - QNX tez potrafi sie zawiesic.

  • 24. Data: 2011-08-18 00:03:36
    Od: "Q" <n...@s...pl>

    > Gdybym nie konfigurował kiedyś Wildfire, to pewnie bym nawet uwierzył.

    Ja tez.

  • 25. Data: 2011-08-18 05:40:55
    Od: "Jeremiasz" <a...@w...pl>

    > od piętnastu lat używam uniksów, więc kategorycznie sprzeciwiam się
    > określaniu mnie mianem cienkiego bolka, ale chyba nie zdecyduję się na
    > telefon z Androidem. Przecież szkoda życia na konfigurowanie i ciągłe
    > pilnowanie tak prozaicznej rzeczy, jak telefon.
    > --
    > Samotnik

    To pojawia się pytanie jakich to 'unixów' uzywałeś, że nie przywykłeś do
    konfigurowania? ;-)
    Chyba, że 'windowso-podobnych'...ale wtedy trudno powiedziec, że uzywałeś
    unixów:-)

    JA

  • 26. Data: 2011-08-18 08:16:09
    Od: AL <a...@s...tam>

    W dniu 2011-08-18 01:56, Q pisze:

> [...]
    > np. emerytowi ktoremu wcisneli smartfona
    > i ktory dziwi sie skad ma nieco wyzsze rachunki,
    > odkad wymienil swoja stara Nokie na HTC HD2.

    sie zgadzam w 100%

    dlatego, wnioskuje za teza: "nie każdy potrzebuje smartfona".

    Przykladowo:
    mojej mamie wytarczy zwykly, najprostszy telefon
    - ma byc latwy w obsludze
    - ma miec czytelny ekran w pelnym sloncu
    - ma dlugo trzymac na baterii
    - zero bajerow (ma byc tylko telefonem)
    dlatego m.in. odstawila jakiegos rozbudowanego samsunga i wziela ode
    mnie staruskiego siemensa (benqsiemensa S... - nawet juz symbolu nie
    pamietam)

    --
    pozdr
    Adam (AL)

  • 27. Data: 2011-08-18 08:22:11
    Od: AL <a...@s...tam>

    W dniu 2011-08-18 01:47, Q pisze:

> [...]
    > ale telefon na drugi dzien poszedl na handel
    > (nie lubie tylko dotykowych), wiec nie wnikalem.

    nie chcialem Ci urazic, ale sam jako drugiego tel. uzywam jeszcze
    starusienkiego e51 i wiem co to symbian.

    Problem w tym, ze android jest systemem zorientowanym strikte
    internetowo (praca w chmurze, synchronizacja w chmurze, a najlepiej
    non-stop dostep do internetu).
    Dlatego jak decydujesz sie na taki telefon (z systemem android) to
    powinienes sobie z tego zdawac sprawe i nieco zorientowac w temacie
    (wiedzac, ze dane pakietowe bez wykupienia pakietu internetowego
    kosztuja duzo za duzo)

    Dlatego na rynku istnieja telefony 'bez systemu' badz z systemami jak np
    symbian, windows, bada, ....

    (podobnie jaki jest sens uzywac terminalu blackberry, gdy nie ma sie do
    dyspozycji infrastruktury wykorzystujacej potencjal tego telefonu)

    --
    pozdr
    Adam (AL)

  • 28. Data: 2011-08-18 08:58:37
    Od: z <z...@g...pl>

    AL pisze:
> [...]
    > powinienes sobie z tego zdawac sprawe i nieco zorientowac w temacie
    > (wiedzac, ze dane pakietowe bez wykupienia pakietu internetowego

    Wszystko prawda tylko nic nie stoi na przeszkodzie żeby opcje łączenia z
    netem zaprogramować w sposób przyjazny dla użytkownika.
    Są dwie możliwości: albo programiści dali dupy albo nie dali i zrobili
    zgodnie ze zleceniem.
    Ja większość dnia jestem w zasięgu wifi.
    Jestem jakimś ułamkiem promila klientów?
    Sądzę że wątpię.

  • 29. Data: 2011-08-18 09:39:16
    Od: AL <a...@s...tam>

    W dniu 2011-08-18 10:58, z pisze:

> [...]
    > netem zaprogramować w sposób przyjazny dla użytkownika.
    > Są dwie możliwości: albo programiści dali dupy albo nie dali i zrobili

    mysle, ze systemu czy programistow nie nalezy tu mieszac.

    Zysk ma operator i to jesmu zalezy by telefon byl tak skonfigurowany a
    nie inaczej w momencie udostepniania go uzytkownikowi. Dlatego namawiaja
    na wykupienie pakietow danych (najlepiej tych najdrozszych no-limit, a
    jesli klient poskapi - a nie wie co w trawie(androidzie) piszczy - to po
    pewnym czasie jednak zdecyduje sie wykupienie jak dostanie po kieszeni.)
    A operator - no coz, nabiera wody w usta, w koncu dany telefon jest
    wlasnoscia uzytkownika, ktory powinien wiedziec co ma skoro zdecydowal
    sie na smartfona (no chyba, ze zdecydowal sie tylko dlatego, ze to
    trendy). I nie mozna mu przyznac racji (choc pewnie jego intencje sa
    stricte biznesowo(max zysk) nastawione wobec klienta).

    --
    pozdr
    Adam (AL)

  • 30. Data: 2011-08-18 10:18:07
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2011-08-18 11:39, AL pisze:
> [...]

    Znany argument, ale to niewiele wnosi do dyskusji, ponieważ świetnie
    działa bez komunikacji z chmurą itd., jako dość uniwersalny telefon.

    O przepraszam - ludzie nie muszą mieć o tym specjalnego pojęcia, a
    narażanie ich na dodatkowe koszty to zwykłe naciągactwo. Operatorzy
    za 1 PLN takie telefony "dają".

    Oczywiście - część softu została tak zrobiona.

    Programiści zrobili to co mieli zrobić i zrobili to dobrze. Trudno od
    nich wymagać, by robili więcej niż zamówiono.

    > mysle, ze systemu czy programistow nie nalezy tu mieszac.

    Dlaczego? Zrobili tak jak zostało to zamówione.

> [...]
    > jesli klient poskapi - a nie wie co w trawie(androidzie) piszczy - to po
    > pewnym czasie jednak zdecyduje sie wykupienie jak dostanie po kieszeni.)

    Naruszając w ten sposób prawa konsumenta, żerując na jego braku
    świadomości. Wprost jest to oszustwo:
    <cite>
    Oszustwo - przestępstwo polegające na doprowadzeniu innej osoby do
    niekorzystnego rozporządzenia mieniem własnym lub cudzym za pomocą
    wprowadzenia jej w błąd albo wyzyskania jej błędu lub niezdolności do
    należytego pojmowania przedsiębranego działania, w celu osiągnięcia
    korzyści majątkowej.
    </cite>

    Masz wyżej.