  • 11. Data: 2008-06-05 12:51:01
    Temat: Re: pozar w the planet
    Od: "Tomasz Nowak" <t...@n...netventure.pl>

    Krzysztof "at" L. <k...@x...pl> wrote:

    > http://www.centernetworks.com/the-planet-data-center
    -fire
    > ;)
    > pzdr

    Przeczytałem (i przesłuchałem) cały ten wątek i muszę przyznać,
    że to był naprawdę mega fuckup. Ciekawe, czy nasze lokalne
    data centra (typu gts, atm, itd) mają plan kryzysowy na taką
    sytuację i czy np. generatory pociągną obciążenie.

    --
    Tomek
    Dwie tajemnice gwarantujące sukces:

  • 12. Data: 2008-06-05 13:42:09
    Od: "Marcin J. Kowalczyk" <k...@k...kom>

    Tomasz Nowak pisze:
> [...]
    > data centra (typu gts, atm, itd) mają plan kryzysowy na taką
    > sytuację i czy np. generatory pociągną obciążenie.

    niech zyje czytanie ze zrozumieniem...

    "Backup generators cannot be started due to fire safety concerns"

    wiec problem byl nie ze generatory nie pociagna tylko z powodu
    bezpieczenstwa nie odpalono generatorow

  • 13. Data: 2008-06-05 14:27:36
    Od: "Marcin Kuczera" <m...@l...usun-to.pl>

    > wiec problem byl nie ze generatory nie pociagna tylko z powodu
    > bezpieczenstwa nie odpalono generatorow

    no tak, bo transformator rozp... kilka ścian i przy okazji mógł pouszkadzać
    a wlasciwie napewno pouszkadzał troche instalacji.
    A że hamerykańskie są na 110V to i prąd 2x większy więc łatwiej coś z dymem
    puścić.

    Ciekawe ile z naszych "data center" posiada na swoich plecach transformatory
    średniego napięcia.
    Mam tu na myśli trafo za ścianą serwerowni, a nie trafo na parterze
    40piętrowego budynku.

    Marcin

  • 14. Data: 2008-06-05 15:02:15
    Od: "Tomasz Nowak" <t...@n...netventure.pl>

    Marcin J. Kowalczyk <k...@k...kom> wrote:

    > niech zyje czytanie ze zrozumieniem...
    >
    > "Backup generators cannot be started due to fire safety concerns"
    >
    > wiec problem byl nie ze generatory nie pociagna tylko z powodu
    > bezpieczenstwa nie odpalono generatorow

    Czytam Cię ze zrozumieniem i rozumiem, że nie przeczytałeś
    tej historii do końca, a tylko pierwszą stronę, więc
    nie wiesz co się działo w kolejnych dobach tej awarii.
    "Niech żyje czytanie do końca.."?

  • 15. Data: 2008-06-05 16:16:01
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "Marcin J. Kowalczyk" <k...@k...kom> writes:

    > wiec problem byl nie ze generatory nie pociagna tylko z powodu
    > bezpieczenstwa nie odpalono generatorow

    A poczytaj dalej, co sie dzialo, kiedy juz odpalono generatory...

    MJ

  • 16. Data: 2008-06-05 18:11:00
    Od: "Paweł B." <b...@o...pl>

    Kudlacz pisze:

    > Sugerujesz, ze hostowanie stron .pl w Polsce chroni przed takimi
    > przypadkami ;).

    Jak ksiądz poświęci serwer, to tak. Byle by nie kropił po uruchomieniu. ;)

    --
    Paweł B.

  • 17. Data: 2008-06-17 22:35:43
    Od: Bartosz 'xbartx' Nowakowski <b...@h...net>

    Dnia Wed, 04 Jun 2008 12:51:34 +0200, b...@n...pl napisał(a):

    > Fajnie się tam paliło, musieli wyłączyć 9000 serwerów. Ciekawe ile
    > będzie narzekań, że polskie strony nie działają, bo taniej było je
    > umieścić tam :)

    Ostatnie dwa akapity, ale myślę, że warto przeczytać całość:
    http://przekroj.pl/cywilizacja_spoleczenstwo_artykul
    ,2191.html

    Xenocide

  • 18. Data: 2008-06-18 07:33:45
    Od: Lukasz Trabinski <l...@t...nospam.net>

    In pl.internet.polip Bartosz 'xbartx' Nowakowski <b...@h...net> wrote:

    > Ostatnie dwa akapity, ale myślę, że warto przeczytać całość:
    > http://przekroj.pl/cywilizacja_spoleczenstwo_artykul
    ,2191.html

    Dobre, tylko piszą tam:

    " Na polecenie straży pożarnej wyłączono zasilanie. Padło ponad tysiąc
    serwerów (odczuło to na przykład polskie Ministerstwo Finansów, którego strona
    jest na serwerze w Houston)."

    oceanic:~$ host www.mf.gov.pl
    www.mf.gov.pl has address 217.17.33.86
    www.mf.gov.pl has address 217.17.33.90

    oceanic:~$ whois -B 217.17.33.90 |grep PL
    country: PL
    descr: ATMAN (PL)

    Ciekawe od kiedy owo Houston mieści się na Grochowskiej w Warszawie...

    --
    ŁT

  • 19. Data: 2008-06-18 10:29:55
    Od: Bartosz 'xbartx' Nowakowski <b...@h...net>

    Dnia Wed, 18 Jun 2008 07:33:45 +0000, Lukasz Trabinski napisał(a):

> [...]
    >
    > " Na polecenie straży pożarnej wyłączono zasilanie. Padło ponad tysiąc
    > serwerów (odczuło to na przykład polskie Ministerstwo Finansów, którego

    No właśnie też mnie zastanowiła ta 'błyskotliwa myśl', bo o ile dobrze
    kojarzę to MF do Atmana przeniosło się jakoś w 2003 roku (albo nawet
    2002) i nie rozstaje się z nim aż do dziś. <mode gdybam on>Może część
    serwisu w wersji ENG dla hemeryki tam sobie leżało or sth.<mode gdybam
    off>

    Xenocide

  • 20. Data: 2008-06-20 01:14:17
    Od: "Tomasz Nowak" <t...@n...netventure.pl>

    Lukasz Trabinski <l...@t...nospam.net> wrote:

> [...]
    > www.mf.gov.pl has address 217.17.33.86
    > www.mf.gov.pl has address 217.17.33.90
    >
    > oceanic:~$ whois -B 217.17.33.90 |grep PL

    Bez wyszukanych komend mogła to sprawdzić samodzielnie
    autorka, wchodząc chociaż z raz na stronę www.mf.gov.pl
    - w stopce jest link: Hosted by ATM.

    Może nie wiedziała, co to znaczy hosted? ;)