  • Data: 2023-08-09 22:02:41
    Temat: Re: pozar elektryczny
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 08.08.2023 o 16:28, J.F pisze:

    > No ... byc może.
    > Bo to jednak demontaż

    nie, demontaż w myśl ustawy to rozebranie auta na części a nie wykręcenie
    jednej\kilku
    części - przecież to brak lub awaria jakiegoś podzespołu może być przyczyną dla
    którego
    decydujemy się na złomowanie, po tym jak naprawa okazała się niemożliwa lub niecelowa

    ogólnie pojęcie demontażu dotyczy tylko pojazdów wycofanych z eksploatacji

    czyli wymontowanie sobie czegoś i zezłomowanie z dopłatą za brakujące kilogramy
    powinno
    być legalne, chyba że w grę wchodzą inne przepisy niż art 5 ustawy o recyklingu
    pojazdów
    wycofanych z eksploatacji - w praktyce nie słyszałem nawet w opowieściach

    > Bateria chwilowo chyba nie jest na liscie ważnych czesci,
    > ale jak cie szrot obciązy za brakujące kg ...

    maksymalna ustawowa stawka to 10 złotych za kg, zwykle góra 2
    stacja demontażu ma obowiązek przyjąć każdy pojazd