  • Data: 2023-08-09 22:30:42
    Temat: Re: pozar elektryczny
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 9 Aug 2023 22:02:41 +0200, m4rkiz wrote:

    > nie, demontaż w myśl ustawy to rozebranie auta na części a nie wykręcenie
    jednej\kilku

    A od ilu czesci sie liczy demontaż ?

    > części - przecież to brak lub awaria jakiegoś podzespołu może być przyczyną dla
    którego
    > decydujemy się na złomowanie, po tym jak naprawa okazała się niemożliwa lub
    niecelowa

    > ogólnie pojęcie demontażu dotyczy tylko pojazdów wycofanych z eksploatacji

    Elektryk bez baterii nie pojedzie :-)

    > czyli wymontowanie sobie czegoś i zezłomowanie z dopłatą za brakujące kilogramy
    powinno

    Ta doplata jest "do".
    Jaka jest praktyka złomiarzy, to nie wiem.

    > być legalne, chyba że w grę wchodzą inne przepisy niż art 5 ustawy o recyklingu
    pojazdów
    > wycofanych z eksploatacji - w praktyce nie słyszałem nawet w opowieściach

    Na razie nie było potrzeby, ale kto wie, jak sie rozwinie :-)

    Chocby - samochod to odpad niebezpieczny. Jest zakaz składowania
    odpadów. I co z taką baterią zrobisz? :-)

    > maksymalna ustawowa stawka to 10 złotych za kg, zwykle góra 2
    > stacja demontażu ma obowiązek przyjąć każdy pojazd

    Musza byc wszystkie istotne czesci, o ile dobrze pamietam.
    Baterii pewnie jeszcze nie ma na liscie istotnych.

    J.