    From: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: poważne zastosowania arduino
    Date: Sat, 06 Sep 2014 21:55:07 +0200

    > To nie jest komputerek, tylko prosta płytką właśnie z ATmegą.
    masz racje. wtedy była potrzebna taka płytka do programowania - teraz
    jest usb.

    > Zastosowań jest tysiące, zobacz np. tu:
    > http://www.instructables.com/id/Arduino-Projects/
    tak:
    kierunkowskazy na plecach
    włączanie czajnika z twitera
    i masa innych projektów. Wiem o nich. Ale to jest totalna odjechana
    zabawa. Fajnie że się da, ale to mi przypomina propeler clock. Zajebiste
    ale nikomu nie potrzebne. Druga taka zabawka: Pudełko z wyłącznikem.
    przełączasz na "1" z pudełka wychyla się rączka przełącza na "0". I tak
    w kółko. fajny pomysł, ale zabawa na 5 minut. ja wolałbym zastosowanie
    niewidoczne, ale takie w którym sprzęcik za 4 dolce zastępuje sterownik,
    komputer, za 100 dolców.

    > Przerób podstawy programowania Arduino i wtedy zobaczysz.
    wtedy zobaczę że jestem "cieńki bolek", a na tym sprzęcie wogóle nie da
    się zrealizować mojego pomysłu..

    > Arduino to ATmega, a ATmegi są wykorzystywane od lat. Nie jestem pewien
    > z czego wynika Twój post. Arduino przez przyjazne biblioteki i
    > programator umieszczony na płytce zyskało popularność wśród
    > początkujących, ale to nadal jest stara, dobra ATmega.
    no właśnie dla tego dziwię się że ATmeg nie stosuje się masowo jako
    sterowników wszystkiego co ma być sterowane. powinny być w każdym
    elektrosprzęcie który ma jakikolwiek sterownik. ja już widziałem piece
    gazowe z panelem dotykowym, ale jaja sobie dam oglolić że tam ATmegi nie
    było w środku.....
    Być moze istnieją jakieś ograniczenia w stosowaniu ATmegi w domowych
    sprzętach? W alarmach samochodowych, domowych centralkach alarmowych,
    nawet w głupich sterownikach pogodowych(sterowanie temperaturą pieca w
    zależności od dnia, godziny, temperatury na zewnątrz budynku)
    ToMasz