  • 71. Data: 2017-03-13 06:32:03
    Temat: Re: potrącenie na pasach. art. 14.
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 12.03.2017 o 23:00, Budzik pisze:
    > Użytkownik Shrek ...@w...pl ...

    > W jego okolicach? A to z jakiej okazji?

    Nieprecyzyjnie napisałem - w okolicach przejścia na chodniku. Chyba nie
    masz wątpliwości, że na chodnieku pierwszeństwo przed samochodami ma pieszy?

    Shrek

  • 72. Data: 2017-03-13 08:11:39
    Temat: Re: potrącenie na pasach
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

    W dniu 2017-03-10 o 18:50, PiteR pisze:
    > Pieszy uciekał, ale się nie udało.
    >
    > Młody mężczyzna potrącony na przejściu w Olsztynie.
    >
    > http://tinyurl.com/zwbzkeu

    Widać, że kierowca jechał szybko, ale bezpiecznie. Jak większość na tej
    grupie. Wina pieszego.

    ;)

    Pozdrawiam

  • 73. Data: 2017-03-13 08:47:17
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-03-12 o 23:00, Budzik pisze:
    > Użytkownik Liwiusz l...@b...tego.poczta.onet.pl ...

    > Mnie uczono, ze pieszy ma pierwszenstwo na przejsciu
    > A nie przed nim czy obok niego.

    Tak samo jak samochód jadący drogą z pierwszeństwem przejazdu, ma
    pierwszeństwo na skrzyżowaniu, a nie przed nim.

    > Uczono mnie tez ze nie wolno mu wchodzic bezposrednio przed najdezdzajacy
    > pojazd.
    > Cos sie zmieniło w tej kwestii?

    Pomijając fakt, że zapis ten jest niezgodny z konwencją wiedeńską, zatem
    nie obowiązujący, to mimo to nie zmienia to faktu, że pieszy ma
    pierwszeństwo. To znaczy - pieszy być może dostanie mandat za wejście,
    ale winnym wypadku będzie kierowca samochodu.

    To tak jak z pojazdem uprzywilejowanym - trzeba ustąpić miejsca, ale nie
    oznacza to zmiany zasad pierwszeństwa i w razie zderzenia patrzy się na
    przepisy ogólne (sprawdzić, czy nie Szydło, bo wówczas można dojść do
    absurdalnych zarzutów "wymuszenia pierwszeństwa na pojeździe
    uprzywilejowanym").

    --
    Liwiusz

  • 74. Data: 2017-03-13 08:49:45
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-03-12 o 23:00, Budzik pisze:
    > Znów nie prawda.
    > Pieszy dopiero na samym przejsciu nabywa pierwszenstwa.
    > A bezposrednio pod pojazd wchodzic mu nie wolno.

    Sprawdzić, czy kierowca zachował przed przejściem szczególną ostrożność.
    Jechanie "na pałę" i mówienie "bo mi wszedł" jest słabe. Z drugiej
    strony - zachowując szczególną ostrożność trudno doprowadzić do
    wtargnięcia. Wtargnięcie byłoby rzeczywiście, jeśli by pieszy metr przed
    samochodem wybiegł. A nie, że kierowca jedzie "40" i jaśnie pan
    potrzebuje 10m, aby wyhamować.

    --
    Liwiusz

    --
    Liwiusz

  • 75. Data: 2017-03-13 09:05:08
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Fri, 10 Mar 2017 17:50:26 GMT
    PiteR <e...@f...pl> wrote:

    Nie ma to jak spotkanie dwóch debili na jednej drodze, to zawsze musi skończyć się
    źle.

    Nie wiem tylko czy się bardziej śmiać, czy płakać.

    --
    pozdrawiam
    szerszeń

  • 76. Data: 2017-03-13 09:27:56
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Sun, 12 Mar 2017 19:40:06 +0100
    Poldek <p...@i...eu> wrote:

    > Jeżeli kierowca czyta SMSa, to ustępujesz mu pierwszeństwa?

    A Ty nie?
    Poważnie?

    --
    pozdrawiam
    szerszeń

  • 77. Data: 2017-03-13 12:04:45
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Powiem ci tak. W Warszawie jest naprawdę duża kultura jazdy. Jedyne
    >czego musimy się nauczyć to właśnie "obsługa przejść". Kierowcy nie
    >są zaskoczeni pojawieniem się pieszych na przejściach, bo wbrew temu
    >co tu poniektórzy twierdzą... piesi po prostu tam nie włażą na siłę.
    >Jak który wejdzie nie czekając aż go puszczą, to prawie zawsze
    >kierowcy są tym faktem zaskoczeni.

    Ale o to chodzi aby tak zostalo i piesi nie wlazili na sile :)

    >Co więcej - też kiedyś byłem przerażony jak to piesi wogóle nie
    >patrzą tylko włażą. Ale popatrzyłem jak to wygląda z perspektywy
    >pieszego i nie jest to prawdą. Patrzą wcześniej raz i widzą dokładnie
    >ile samochodów jest za tobą i na sąsiednim pasie i czy się
    >zatrzymują. Wystarczy jeden rzut oka - podobnie jak ty widzisz
    >ogólnie całą sytuację przed sobą przez przednią szybę, tak im
    >wystarczy raz spojrzeć.

    Chyba, ze maja nos w tablecie.
    Chyba, ze spiesza sie do tramwaju.
    Chyba, ze im sie powie, ze samochody musza ich przepuszczac.
    Chyba ze ... a co mamy na filmie ?

    >A potem ty patrzysz na takiego i wydaje ci się, że włazi bezmyślnie.
    >Otóż nie - w swojej dupocentryczności wydaje ci się, że jak ci nie
    >spojrzał w oczy to cie nie widzi, a to nieprawda. Sprawdź kiedyś jak
    >będziesz przechodził, zastanów się jak to wygląda z perspektywy
    >kierowcy.

    Z perspektywy kierowcy, to mi sie zdarzylo kiedys przejscie z drzewem
    i skarpa, moj pas w sloncu, chodnik po lewej w cieniu.

    Pieszy zdrowszy bedzie, jak sie nauczy, ze trzeba na samochody
    patrzec.
    A samochodom mozna czasem mandatem przypomniec o obowiazkach.

    Tu akurat na filmie sytuacja bardzo dwuznaczna.

    I np nie maja przejsc :-)

    J.

  • 78. Data: 2017-03-13 14:56:15
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 13.03.2017 o 12:04, J.F. pisze:

    > Chyba ze ... a co mamy na filmie ?

    Sprawdź czego jest więcej na youtubach - popisów pieszych czy kierowców.

    > Pieszy zdrowszy bedzie, jak sie nauczy, ze trzeba na samochody patrzec.
    > A samochodom mozna czasem mandatem przypomniec o obowiazkach.

    Jesteś też za takimi relacjami dla tiry-osobówki? Bo uzasadnienie byłoby
    identyczne.

    > Tu akurat na filmie sytuacja bardzo dwuznaczna.

    Ciekawe, że tylko w azjatyckiej części Europy budzi takie dwuznaczności.

    > I np nie maja przejsc :-)

    I to kolejny przejaw rozsądku - mogą łazieć gdzie chcą, ale ustępują,
    albo łazić po0 przejściach i wtedy ty ustępujesz. W efekcie można by
    zmniejszyć ilość przejść.

    Shrek

  • 79. Data: 2017-03-13 15:03:39
    Od: robot <a...@o...pl>

    W dniu 2017-03-10 o 18:50, PiteR pisze:
    > Pieszy uciekał, ale się nie udało.
    >
    > Młody mężczyzna potrącony na przejściu w Olsztynie.
    >
    > http://tinyurl.com/zwbzkeu

    Kierowca prawidłowo strącił kręgla z drogi.
    A jak jest tylko jeden kręgiel, to trudno trafić!
    Brawo.

  • 80. Data: 2017-03-13 15:11:21
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Sprawdź czego jest więcej na youtubach - popisów pieszych czy
    >kierowców.

    >Jesteś też za takimi relacjami dla tiry-osobówki? Bo uzasadnienie
    >byłoby identyczne.

    Ale przeciez tak jest - tir wyjezdza na glowna, i dalej sie juz
    zatrzymuje tylko na swiatlach.

    A przejscia dla pieszych czesciej niz skrzyzowania.

    >Ciekawe, że tylko w azjatyckiej części Europy budzi takie
    >dwuznaczności.

    To zapodaj na jakas niemiecka, francuska, wloska i angielska grupe.
    Przebieganie przez jezdnie raczej nigdzie nie jest tolerowane/mile
    widziane.

    Mozna jeszcze zapodac na dunska i holenderska - ogolna i rowerowa :-)

    >I to kolejny przejaw rozsądku - mogą łazieć gdzie chcą, ale ustępują,
    >albo łazić po0 przejściach i wtedy ty ustępujesz. W efekcie można by
    >zmniejszyć ilość przejść.

    No i co lepsze - jak pieszy ma poczekac w wyznaczonych miejscach, w
    zamian zyskujac jakas tam ochrone, czy jak pieszy ma poczekac wszedzie
    i ochrony nie ma zadnej nigdzie ?

    A korkow w tych miasteczkach nie ma ?
    Bo jak pieszy ma przejsc, gdy w obie strony ciag pojazdow ?

    A, wiem - wtedy mu przejscie maluja. I swiatla stawiaja :-)

    J.