  • 11. Data: 2013-06-30 18:30:27
    Temat: Re: poszukuję elektronika do współpracy [inteligentny dom]
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 30.06.2013 17:28, m...@g...com wrote:
    > IMHO mam soft do
    > sterowania jakiego inni nie mają, bo zarządza się domem w podobny
    > sposób jakbyś grał w grę simms, jak chcesz włączyć lampe, to klikasz
    > palcem na tą lampę, a nie wybierasz coś z menu.

    Coś +- takiego:
    http://apps.man.poznan.pl/gicomp_web/green_office.ht
    ml
    ? ;)

    Michoo

  • 12. Data: 2013-06-30 18:46:13
    Od: m...@g...com

    > Moze to wam sie przyda?
    >

    > www.homeautomation.pl

    Dzięki, sensowny kontakt.

    Marek

  • 13. Data: 2013-06-30 19:03:00
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    A mnie zastanawia sens takiego mocno myślącego domu. Nie jestem pewien,
    czy w życiu codziennym jest to lepsze niż klasyczny układ, gdzie
    wszystko jest pod ręką.

    Czy ktoś naprawdę potrzebuje wiedzieć jaka jest wilgotność czy
    temperatura? Temperaturą na zewnątrz może się przydać, tak samo jak
    wiatr i opady, ale i tak chyba wolał bym zaglądnąć przez okno.

    Wymyśliłem na ten moment, że fajnie może być w firmie zrobić
    inteligentne wejście oraz wyjście (w znaczeniu jak wychodzę, to dostanę
    raport czy wszystko jest pozamykane, pogaszone - jak nie to tak się
    stanie, osobę zamykającą odprowadzi światło, zamknie na koniec
    bramę/szlaban i tyle).
    No może jeszcze fajne jest to, że włączniki mogą być zbliżeniowe i nie
    będzie brudzenia ścian.

    Irek.N.

  • 14. Data: 2013-06-30 19:21:13
    Od: m...@g...com

    > Coďż˝ +- takiego:

> [...]

    Coś takiego:
    http://electra.neostrada.pl/CuteComfort_prezentacja.
    pdf

    pozdrawiam
    Marek

  • 15. Data: 2013-06-30 19:40:00
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 30 Jun 2013 19:03:00 +0200, Irek N. napisał(a):
    > A mnie zastanawia sens takiego mocno myślącego domu. Nie jestem pewien,
    > czy w życiu codziennym jest to lepsze niż klasyczny układ, gdzie
    > wszystko jest pod ręką.

    Poki jest pod reka, bo jak duzy dom i wiele pokoi to juz nie.
    Ale owszem - biegac z notebookiem, zeby sobie swiatlo w pokoju
    wlaczyc, juz po 10 kliknieciach ... no dobra, sa telefony, sa tablety
    :-)

    > Czy ktoś naprawdę potrzebuje wiedzieć jaka jest wilgotność czy
    > temperatura?

    Wiedziec to nie musisz - ustawiles 22C 35% i taka ma byc :-)

    Tu sie przydaje "inteligencja" innego rodzaju - np dopuszczenie zmian,
    zeby nie grzac w kwietniu bez potrzeby, choc jest 21C, albo nie
    chlodzic w lipcu poki nie bedzie 25C. Czy np okna otworzyc zamiast
    klimatyzatora - bo powietrze dzis zimne.

    > Temperaturą na zewnątrz może się przydać, tak samo jak
    > wiatr i opady, ale i tak chyba wolał bym zaglądnąć przez okno.

    Oj, ja len jestem i to mnie potrafi zgubic :-)
    wstaje, wygladam, fajnie jest, a jak wychodze to pada :-)

> [...]
    > raport czy wszystko jest pozamykane, pogaszone - jak nie to tak się
    > stanie, osobę zamykającą odprowadzi światło, zamknie na koniec

    O widzisz, i mozna pojsc dalej - okna zamykasz jednym przyciskiem.
    Przyda sie tez jak burza przyjdzie.
    Wychodzisz - rolety sie opuszczaja. A moze nawet glowny zawor wody
    zakreca, bo znam dwa przypadki zalania. Ewentualnie inteligentnie -
    zawor sie zakreca jak dom w trybie "nikogo nie ma", a woda plynie.
    Komputer sprzezony z wodomierzem, pranie pozwoli dokonczyc :-)

    itd, itp. Miejsce do innowacji jest. Ale trzeba myslec o wygodzie.

    Albo nie myslec - robic, reklamowac, sprzedawac, zanim sie napaleni
    klienci skoncza, to conieco sie zarobi :-)

    J.

  • 16. Data: 2013-06-30 19:46:30
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2013-06-30 19:40, J.F. pisze:

    > Albo nie myslec - robic, reklamowac, sprzedawac, zanim sie napaleni
    > klienci skoncza, to conieco sie zarobi :-)

    A potem żyć z serwisu :>

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 17. Data: 2013-06-30 21:12:14
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > IMHO mam soft do sterowania jakiego inni nie mają, bo zarządza się domem w podobny
    sposób jakbyś grał w grę simms, jak chcesz włączyć lampe, to klikasz palcem na tą
    lampę, a nie wybierasz coś z menu.

    E, to chyba coś słabo się orientujesz w rynku. Nowość to była, ale
    jakieś 5-7 lat temu... Chyba każdy szanujący się system dziś się
    obsługuje "graficznie" (oczywiście pewne "menu" i tak muszą być).
    Osobiście instalowałem począwszy od 2005 Crestrona, SLX, CUE, itp i
    zawsze robiłem obsługę "graficzną" . Aha, ostatnio robiłem coś chyba w
    zeszłym roku, nie pamiętam nazwy, ale to z kolei taki PC-based system i
    oczywiście interfejs także całkowicie graficzny (via LCD 7")

    Poza tym od paru lat większość tych systemów dodatkowo można obsłużyć
    via jakiś iPad czy inny smartfon...

    Więc - jeśli myślisz, że masz coś, czego "inni nie mają" to sprawdź
    jeszcze raz :)

  • 18. Data: 2013-06-30 21:15:26
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Osobiście instalowałem począwszy od 2005 Crestrona, SLX, CUE, itp i

    Oczywiście nie "SLX" tylko "CREATORa" - bo SLX to dystrybutor, pomięliło
    mię się :)

    Aha, a ten PC-based to AVIT, taki "wynalazek" mało imho profesjonalny, w
    porównaniu z innymi. No , ale soft graficzny jak najbardziej.

  • 19. Data: 2013-06-30 21:23:14
    Od: Marek Borowski <m...@x...com>

    On 6/30/2013 7:03 PM, Irek N. wrote:
> [...]
    > wszystko jest pod ręką.
    >
    > Czy ktoś naprawdę potrzebuje wiedzieć jaka jest wilgotność czy
    Tak. Ja chce wiedziec wszystko. I posiadac mozliwosc generowania
    dowolnej funkcji sterujacej. Tak aby moc sterowac wszystkim i miec
    raporty historyczne - np. sprawdzic jaka mine mieli moi goscie w ciagu
    ostatnich 2 lat kiedy wigotnosc byla < 35% itp.

    Pozdrawiam

    Marek

  • 20. Data: 2013-06-30 21:49:08
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    W dniu 2013-06-30 21:23, Marek Borowski pisze:

> [...]
    > raporty historyczne - np. sprawdzic jaka mine mieli moi goscie w ciagu
    > ostatnich 2 lat kiedy wigotnosc byla < 35% itp.

    Dyskretne kamery i system rozpoznawania twarzy gratis.

    pzdr
    bartekltg