  • 11. Data: 2014-10-06 16:24:36
    Temat: Re: poszukiwane grzałki na kaptonie...
    Od: s...@g...com

    użytkownik Zachariasz Dorożyński napisał:

    > Widzę że nie masz zielonego pojęcia o materiałach. Co niby chciałbyś zrobić sprayem
    z miedzią?

    Testuje duzo materialow dlatego napisalem:

    W zadnym razie nie polecam miedzi w sprayu majacej niby
    przewodzic.

    > Grzałkę? Bzdura totalna.

    Wskocz na jakas kokoszke bo cos ostatnio nerwowy jestes.

  • 12. Data: 2014-10-06 17:20:08
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > A nie próbowałeś popytać w firmach płytkarskich, czy któraś nie robi
    > elastycznych obwodów na kaptonie?

    Ale to nie ma sensu - zastąpię sztywne PCB elastycznym. Nadal pozostaje
    montaż rezystorów. W dodatku będzie to trudniejsze - do sztywnego PCB
    nanoszę pastę szablonem, układam rezystory i do pieca. Z kaptonem nie
    wiem czy tak "po prostu" można.

    O cenie przy takich ilościach też nie ma sensu wspominać.

    Jedyne sensowne rozwiązanie to jakiś gotowiec. Na razie wymieniona na
    początku firma nie odpowiedziała.

  • 13. Data: 2014-10-06 18:29:10
    Od: Zbych <z...@o...pl>

    W dniu 2014-10-06 17:20, sundayman pisze:

> [...]
    > montaż rezystorów. W dodatku będzie to trudniejsze - do sztywnego PCB
    > nanoszę pastę szablonem, układam rezystory i do pieca. Z kaptonem nie

    Na moje oko, to tam nie ma rezystorów:
    http://ektron.minco.com/heater-configurator/images/h
    k.jpg
    i za grzałkę robią ścieżki.

    > O cenie przy takich ilościach też nie ma sensu wspominać.

    a pytałeś ile będzie to kosztowało?

  • 14. Data: 2014-10-06 19:39:37
    Od: s...@g...com

  • 15. Data: 2014-10-06 19:50:00
    Od: Zbych <z...@o...pl>

    W dniu 2014-10-06 18:29, Zbych pisze:

    > Na moje oko, to tam nie ma rezystorów:
    > http://ektron.minco.com/heater-configurator/images/h
    k.jpg
    > i za grzałkę robią ścieżki.

    Sprawdzałeś gotowce na alibabie?

    http://www.aliexpress.com/wholesale?SearchText=kapto
    n+heater

  • 16. Data: 2014-10-06 21:47:10
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Na moje oko, to tam nie ma rezystorów:
    > http://ektron.minco.com/heater-configurator/images/h
    k.jpg
    > i za grzałkę robią ścieżki.

    Oczywiście, że TAM nie ma.
    Tak, pytałem - i na razie odpowiedzi brak - napisałem to w poprzednim
    poście.
    Mam wrażenie, że nie czytasz...

  • 17. Data: 2014-10-06 21:49:22
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Sprawdzałeś gotowce na alibabie?
    >
    > http://www.aliexpress.com/wholesale?SearchText=kapto
    n+heater

    nie. No ale teraz zajrzałem. Niestety - brak odpowiedniego rozmiaru - to
    musi być pasek 6-7mm szerokości.

    W minco właśnie takie mają, szkoda, że na razie nie chcą podać ceny :)

  • 18. Data: 2014-10-07 02:02:08
    Od: Zachariasz Dorożyński <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 6 października 2014 19:39:37 UTC+2 użytkownik
    s...@g...com napisał:

    > A kogut napisze z jakich metali sa to sciezki:)

    ze wszystkiego co przewodzi prąd mogą być ścieżki. Prądowi to obojętne w czym płynie.
    Raczej po stronie użytkownika jest decyzja z czego ścieżki. Bo od materiału i jego
    parametrów zależy czy napięcie ma być na poziomie 1 wolta czy miliona woltów. P=U2/R,
    chyba że coś ostatnio się zmieniło i o tym nie wiem.

  • 19. Data: 2014-10-07 08:27:44
    Od: Zbych <z...@o...pl>

    W dniu 2014-10-06 21:47, sundayman pisze:

    k.jpg

    > Oczywiście, że TAM nie ma.

    Skoro tam nie ma, to po co ty chcesz dawać rezystory na kapton?

    > Tak, pytałem - i na razie odpowiedzi brak - napisałem to w poprzednim
    > poście.
    > Mam wrażenie, że nie czytasz...

    Chodziło mi o zapytanie do firmy robiącej PCB, a nie gotowe grzałki, bo
    z góry założyłeś, że to się nie będzie opłacało.

  • 20. Data: 2014-10-07 20:33:49
    Temat: Re: poszukiwane grza?ki na kaptonie...
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    On 04.10.2014 22:23, sundayman wrote:

    > I moje pytanie - czy znacie jakąś polską firmę, która coś takiego robi ?
    > Jak widać, chodzi mi o grzałkę w postaci wąskiego paska 6-7mm, albo o
    > długości ok. 180mm, albo mogą być 3 krótsze (80mm + 50mm).
    > Sumaryczna moc przy 12V to ok. 3.5W

    Ostatnio widziałem jakieś folie do ogrzewania podłogowego. Wyglądało to
    jak przezroczysta folia z namalowanymi czarnymi paskami tak 2cm szerokie
    co 0,5cm. Nie znam niestety nazwy ani producenta, ale może jeszcze na to
    wpadnę.

    --
    Mirek.