  • Data: 2015-11-23 22:58:32
    Temat: Re: postarzanie nie poplacaość do główek pouder
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Piotr Wyderski" <p...@n...mil> napisał w wiadomości
    news:n2vkc1$uug$1@node2.news.atman.pl...

    > Transformator miała zwijany z aluminiowej blachy IIRC.

    > Tylko widzisz, ci Inżynierowie nie zrobili sprzętu elektronicznego
    > sondy z unobtainium, tylko z elementów, jakie w 1977-N roku były
    > dostępne na półce. Zapewne niezwykle dokładnie sprawdzili każdy

    Ależ 100% świadomości, że tak!

    > opornik w autoklawach, ale co do zasady były to elementy mniej-więcej
    > standardowe. I dało się. To czemu dziś się nie da?

    E tam nie da się. Stawiam na to, że nie chce się raczej. Pewnie nowoczesność
    do główek pouderzała, myślenie nie jest już w cenie, gugle są, wikipedia
    jest, to jadziem.

    > To nie jest prymitywne urządzenie, wręcz przeciwnie. Tylko

    Nie o to chodzi. Takie coś zrobić, to mało kto potrafiłby. Prymitywizm, a
    nie "prymitywne urządzenie", trochę jak w malarstwie styl sztuki. W sensie
    bardziej "zrobiono najproścuiej, jak można".

    > głęboko przemyślane konstrukcyjnie. Tam jest komputer, rozmaite

    No, nie inaczej! W końcu, skoro nadal jest łączność i sterowanie w obie
    strony, to zrobione w dzisiejszym stylu pewnie by się rozpadło gdzieś koło
    Urana... A najdalej Neptuna...

    > analizatory i detektory Tego i Owego (TM), środki łączności.
    > To nie Sputnik. ;-)

    > Załóżmy, że nie mogę -- mając dostęp mogę sobie wymieniać co roku
    > na nowy i całe wyzwanie bierze w łeb. W zasadzie warto to uogólnić

    Ale tego do końca nigdy nie przewidzisz, czy ci np. tranzystor w stopniu
    wstępnym nie pyknie, bo np. kryształ w fabryce niedolany, czy niedoprasowana
    obudowa i załapał wilgoć w strukturę...

    > do wątku "jak zrobić układ elektroniczny, który zadziała za 100 lat",
    > ale nie wiem, czy macie ochotę na zabawę. ;-)

    A gdyby dane mi tyle było przeżyć, to może nawet bym się pokusił o takowe
    sprawdzenie? Mam popularny swego czasu zasilacz ZST-1, schemat którego jest
    zamieszczony w książce Tadeusza Masewicza "Radioelektronika", miałem
    przyjemnośc pracować w drukarni (OHP na wakacje), przy produkcji tej
    książki. Zasilacz wygląda jak krowie z dupy wyjęty, ale jest w pełni
    sprawny. Czyli można! Choć mawiali mi ludkowie, że on na w.cz. wrażliwy, co
    potwierdzam, ale łatwo to "obejść". Wiem, bo kilka lat tymże swoje radio
    ręczne zasilałem...

    > Bo mi do głowy z rzeczy trwałych przychodzą tylko termozłącza
    > i wzmacniacze magnetyczne, czyli technologicznie 19. wiek.

    Czemu nie? Zrobić rachunek "za i przeciw" czy zastosować to, czy tamto,
    jeśli układ będzie trzymać parametry dzięki takim starociom, to chwała
    starociom.

    > Wszak sam Ojciec Inwestor mawia, że "trzeba siać, siać, siać!" To nie
    > moje zmartwienie, tylko ewentualnie URT. :-)

    A to nie jest przypadkiem już UKE? :)
    Alleluja i do pszodu! (nie poprawiać)
    Ale geotermę to wolałbym w innym układzie :P Żeby nie "spierniczyć".

    --
    Telespamerzy:
    814605413 222768000 616285002 845383900 224093185 896510439 896126048