  • 51. Data: 2015-11-22 19:55:24
    Temat: Re: postarzanie nie poplaca
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

    W dniu 2015-11-22 o 16:36, Mario pisze:

    > Te, mające specjalnie krótki czas życia były droższe?

    Nie mam pojęcia, ale nie sądzę.
    Mnie to nie interesowało - urządzenie ma działać jak najdłużej.

    Pozdrawiam

    DD

  • 52. Data: 2015-11-22 20:11:41
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 2015-11-22 o 19:11, Budyń pisze:
> [...]
    niszczaca sprzet po okreslonym czasie, bo mozna skonczyc jak volkswagen.

    10letnią, z pełnym dostepem czesci zamiennych i ich ceną okresloną na nie wiecej niz
    30% ceny produktu.

    > napisalem "nie wiecej". Czyli za kndensator pewnie mniej, ale czasem by sie
    opłacało od nich kupic kondensator za 30% niz kolejne urzadzenie za 100%ceny.

    Mi tam Unia nie potrzebna, żeby mnie ratować przed podłymi producentami.
    W chyba już pięcioletnim laptopie Asus K72, trzeci raz wymieniam matrycę
    za 350 zł. Z mojej winy. Jakoś nie wytrzymują upadku na beton :) A poza
    tym laptop ma się dobrze. Kosztował około 3 kpln wiec ta matryc to
    raptem trochę ponad 10%. Poprzedni laptop HP NX pracował z 78 lat w
    ciężkich warunkach. Atramentówka HP AllInOne działa już z pięć lat bez
    problemu. Plazma już z 6-7 lat. Miała gwarancję rozszerzoną do 5 lat.
    Zmywarka Whirlpool chodzi od kilku lat. Padł zimmering w pompce i
    grzałka. Pierwszy 7 zł, grzałka 95zł. Oczywiście sam wymieniłem. Ceny
    części nie są zaporowe. W normalnych krajach to za usługę naprawy
    zapłaci się dużo. I podejrzewam, że znacznie więcej niż z 15-20 lat
    temu. Wtedy powszechne było, że do pralek, telewizorów, lodówek
    przyjeżdżali fachowcy. Teraz się to nie opłaca. To jest pewnie główną
    przyczyną, że teraz znacznie więcej ludzi kupuje nowy sprzęt po
    uszkodzeniu poprzedniego. Nie opłaca się pakować pieniędzy w naprawy gdy
    wiadomo, że za pól roku znowu może coś się zepsuć, a nowy ma gwarancję.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 53. Data: 2015-11-22 20:19:52
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 22 Nov 2015 07:12:37 -0800 (PST), Budyń<b...@r...pl>
    wrote:
    > chyba chciales napisac "tansze" z chin. Jesli pralka kosztuje
    1200zł i dz
    > iała powiedzmy ze 3lata to ja moge zaplacic 2000 ale miec gwarancje
    10let
    > nią i jeszcze bede do przodu.

    Gdyby sprzęt starzał się technoligicznie naturalnie bez psucia się a
    współczesny sprzęt miałby takie cechy, których poprzednio używany nie
    miał to wymiana byłaby nie z konieczności a tak bardziej rozsądku.
    10 lat temu kupiłem pralkę. Pierwsza awaria po 9 latach, wymieniłem
    szczotki, pralka ruszyła, cieszyłem się jak dziecko. W 10 roku
    użytkowania padła grzałka, wymieniłem - znowu cieszyłem się jak
    dziecko, że tak łatwo można naprawić. Pół roku po tym padły łożyska w
    bębnie. Bęben klejony, wymiana nieopłacalna.
    Przed awarią łożysk i tak była w planie wymiana na nowszą i lepszą
    ale stara miała pójść jako zapasowo-gspodarcza.
    Została oddana do utylizacji przy zakupie nowej.
    Pozostał mega niesmak z oddania za darmo sprzętu, fakt uszkodzonego,
    ale jednak przecież o niezerowej wartości.
    Używam jeszcze 10 letni, w pełni sprawny tv crt. W planach jest
    wymiana na lcd.... i co też mam go oddać za darmo??

    --
    Marek

  • 54. Data: 2015-11-22 21:04:45
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > do punktu 2 genialnej strategii -- cena. Gdyby ten komputer na początku
    > był tańszy, to by nie zawojował rynku. Nikt by nie chciał ślęczeć tydzień
    > nad tanim badziewiem, nim zrobi coś użytecznego. Ale skoro tyle zapłacił,
    > to przecież tak łatwo się nie podda.

    imo dorabiasz ideologię...

    Ja pierwszego maka miałem w studio właśnie w 90 roku. Nie dla logo,
    tylko dlatego, że wtedy OS (nie pamiętam, 6 czy 7) działał tak, że
    Windows nie miał najmniejszej szansy się nie tylko równać, ale jechać
    tym samym pociągiem...

    Nawet sporo później, kiedy pojawiły się na windę te aplikacje, które
    było tylko na OS, nadal nie dawało się na nich sensownie pracować.
    Przykładowo uzyskanie synchronizacji audio w studio ze sprzętem
    było pod windą niewykonalne.

    A sprzęt mieliśmy jaki chcieliśmy - nie najtańsze badziwie.
    I tak dalej i tak dalej...

    Faktem jest, że OS był pomyślany jako "wygodny dla usera" i bardzo
    dobrze. W maku zawsze wszystko działało "out the box", bez walki z
    driverami itp.

    To samo ze sprzętem - wystarczy sobie porównać wnętrze starej G5 do
    dowolnego PC, żeby nie sięgać jeszcze wcześniej.
    Oczywiście jest faktem, że Apple zawsze było z tym łatwiej z uwagi na
    zamknięty hardware.

    Dziś już jednak na to powołać się nie można, bo nadal OSX jest imo
    bardziej wygodny niż windows - czy windows nadal nie ma przypadkiem
    idiotycznego problemu, że zmiana gniazdka USB to dla niego "nowe
    urządzenie" ? Bo w "7" chyba tak jest nadal. To śmieszne...

    Niestety, potem Apple poszło w intele. Chociaż - zaletą jest fakt, że
    dziś można sobie postawić OS X ma PC i też śmiga :)

    > Jasne, że w porządku! Mnie się to podoba, cały czas podziwiam firmę,
    > która swoją ciężką pracą tyle potrafi zarobić.

    No to na pewno.
    Jednak zastanówmy się, czy próba wyrwania właścicielowi sklepów Ap.pl
    domeny zasługuje na taki sam podziw ?...

  • 55. Data: 2015-11-22 21:19:23
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > Bo zwykle wytrzymują dużo, dużo wiecej niż dwa.

    Wystarczy dac elektrolita blisko jakiegos mocno grzejacego tranzystorka.
    Jesli producent umiescil go tam, a nie w dowolnym innym miejscu, to
    zapewniam, ze to nie niewiedza, albo przypadek, czy ograniczenia
    projektu. Znasz przecietny czas uzytkowania na dobe, znasz zywotnosc
    elektrolita w takiej temp., wiec bez problemu mozna wyliczyc, kiedy
    statystycznie zaczna padac.
    Jesli dasz male pady przy jakims zlaczu, to kwestia czasu, kiedy zlacze
    straci kontakt. Oczywiscei pady najlepiej dac w mid-layerze. Tez
    niewiedza? No paczpan, ja geolog o tym wiem, a inzyniery nie.
    Jak dasz jedno kolko zebate plastikowe wspolpracujace z metalowym, to
    zgadnij jaki bedzie efekt. I co, projektant nie wiedzial? Kurde, geniusz
    ze mnie.
    Przeplywomierz mozna zrobic na rozne sposoby. W moim samochodzie jest
    OK. Po "lifcie" ten sam element w tym samym silniku jest w postaci
    drucika oporowego. Dobrze dzialalo, a jednak producent zmienil. OK,
    wedle Twojej teorii jestem mesjaszem elektroniki, mechaniki,
    materialoznawstwa, natomiast wielkie koncerny zatrudniaja
    gimnazjalistow-humanistow.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 56. Data: 2015-11-22 21:37:37
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Rozejrzyj się dookoła. Miałem lodówkę działającą 30 lat, pralka automatyczna
    (polska!) chyba 20,

    To u mnie taka pralka (Polar chyba) wytrzymała około 30 lat, jeżeli nie
    ciut dłużej. Parę lat temu dosłownie szlag trafił łożysko no i tego już
    mi się chciało robić.

    A do tego czasu była chyba bezawaryjna (no uszczelki już marne były).

    Czyli nowa powinna wytrzymać 50 lat ? Jak widać, niekoniecznie :)
    Fabryki PRL nie musiały nic postarzać, bo i tak wszystko schodziło na
    pniu... Ot jedna z nielicznych zalet PRL.

  • 57. Data: 2015-11-22 21:39:58
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > Czekam kiedy unia, nich sie cholera raz przyda, nakaze dac gwarancje na sprzet
    10letnią, z pełnym dostepem czesci zamiennych i ich ceną okresloną na nie wiecej niz
    30% ceny produktu.

    Oczekiwanie, ze Unia zrobi cos sensownego jest tak samo realistyczne,
    jak wymaganie ode mnie, bym spiewal sopranem koloraturowtym. Jak narazie
    wprowadzili RoHS, oczywiswcie wymagac moga 10 lat gwarancji przy tym,
    podobnie jak niskiej emisji CO2 w procesie spalania paliw, gdy kazdy kto
    chemii w podstawowce nie przespal, wie jaka ilosc CO2 powstanie ze
    spalenia okreslonej ilosci paliwa.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 58. Data: 2015-11-22 21:43:37
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > Jak oryginalne w beczce, to jeszcze azbestowe.

    > Nie jest. Akurat w tym przypadku jestem za tym, by mogły
    > wytrzymywać krócej.

    Chcialem tylko niesmialo zauwazyc, ze jesli przez 18 lat sie nie
    rozpadly/starly, to raczej nie pylily.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 59. Data: 2015-11-22 21:59:00
    Od: b...@g...com

    użytkownik sundayman napisał:

    > Czyli nowa powinna wytrzymać 50 lat ? Jak widać, niekoniecznie :)
    > Fabryki PRL nie musiały nic postarzać, bo i tak wszystko schodziło na
    > pniu... Ot jedna z nielicznych zalet PRL.

    Może robili zbyt trwałe, zbyt drogie i średnio dostępne?
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Zak%C5%82ady_Radiowe_i
    m._Marcina_Kasprzaka_w_Warszawie

    94r o ile dobrze pamiętam to 2 lata po pojawieniu się
    na rynku tanich chińskich jamników.

    Czyli firmy których odbiorcami jest domowy konsument,
    padają, a np. relpol w tym czasie wchodzi na giełdę.
    http://www.relpol.pl/pl/FIRMA/O-nas

  • 60. Data: 2015-11-22 22:09:07
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mario napisał:

    > Poprzedni laptop HP NX pracował z 78 lat w ciężkich warunkach.

    To tak jak komórka mojego pradziadka. Też tyle wytrzymała. Ciotka
    do dzisiaj trzyma w niej rower.

    --
    Jarek