eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikapostarzanie nie poplacaRe: postarzanie nie poplaca
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!go
    blin3!goblin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrad
    a.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    References: <7...@g...com>
    <n2sjd2$4g0$1@dont-email.me>
    <3...@g...com>
    <n2vioa$9d5$1@mx1.internetia.pl> <n30f6m$b40$1@dont-email.me>
    <5654dca9$0$684$65785112@news.neostrada.pl> <n33gk2$b4i$1@dont-email.me>
    <n37n5t$mov$1@node2.news.atman.pl>
    <5...@g...com>
    <n3aonr$3g4$1@node1.news.atman.pl> <n3jj07$dtd$1@dont-email.me>
    <a...@n...neostrada.pl>
    <3...@g...com>
    <565d6fd1$0$645$65785112@news.neostrada.pl> <n3k6c4$i2v$1@dont-email.me>
    <565d9eff$0$700$65785112@news.neostrada.pl> <n3kl5u$e9t$1@dont-email.me>
    <565de002$0$22841$65785112@news.neostrada.pl>
    <n3kngv$nu6$1@dont-email.me> <565f11ba$0$646$65785112@news.neostrada.pl>
    <n3o9vq$i0f$3@dont-email.me>
    <566010ba$0$22834$65785112@news.neostrada.pl> <n3pfno$ub$1@dont-email.me>
    In-Reply-To: <n3pfno$ub$1@dont-email.me>
    Subject: Re: postarzanie nie poplaca
    Date: Thu, 3 Dec 2015 14:57:29 +0100
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    Importance: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
    Lines: 122
    Message-ID: <56604a49$0$693$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.30.129.46
    X-Trace: 1449151050 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 693 83.30.129.46:52651
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:689579
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "Pszemol" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:n3pfno$ub$...@d...me...
    "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote in message
    >> Ale to nie zmienia faktu, ze jesli pr-szkody jest wysokie, to:
    >> a) koszt ubezpieczenia/gwarancji jest duzy,
    >> b) szansa wystapienia szkody, a nawet szkod tez jest duza, i sie
    >> pieknie usredni po stronie poszkodowanego ... i zaplaci z zyskeim
    >> ubezpieczyciela.
    >
    >> Wiec czesciowo sie zgadzam z tym co napisales, czesciowo
    >> rozszerzam:
    >> -ubezpieczac trzeba drogie rzeczy, na ktore cie nie stac,

    >Tu bym się zastanowił - bo jeśli koszt ubezpieczenia dla mnie
    >to 1zł przy zakupie czegoś za kilkaset zł to nawet jak mnie stać
    >to biorę takie ubezpieczenie bez pytania o to czy mnie stać czy nie.

    I tu sie zgodze. Daja to brac.
    Zreszta stad ten post - dali, wzialem, sie przydalo :-)

    >No chyba że podejrzewam, że te 1zł za ubezpieczenie wynika
    >z marketingowego faktu, że cena tej pralki czy lodówki została
    >sztucznie zawyżona w detalu aby pokryć ubezpieczenie za
    >fikcyjną stawkę 1zł - wtedy szukałbym takiej samej pralki czy
    >lodówki taniej w innym sklepie, bez ubezpieczenia.

    To jak najbardziej, ceny warto sprawdzic zawsze.
    Ale dalsze wnioski moga juz nie byc takie proste - np firma X oferuje
    produkt za 1100zl z mozliwoscia nabycia przedluzonej gwarancji za 1
    zl, a obok stoi wyrob firmy Y, o podobnej funkcjonalnosci, za 1000zl,
    ze zwykla dwuletnia gwarancja. A z drugiej strony stoi wyrob firmy Z,
    za 1000zl plus mozliwosc przedluzenia gwarancji za 100zl :-)

    >> -ubezpieczac warto tam, gdzie ryzyko szkody jest male - tam skladka
    >> bedzie mala, a ewentualne odszkodowanie duze.
    >Wręcz przeciwnie - kolejność if-ów jest w drugim punkcie inna:
    >ubezpieczać warto tam, gdzie specyficzne ryzyko szkody U MNIE
    >jest duże (w mojej ocenie) a składka/koszt jest mały (w mojej
    >ocenie).

    Niby tak, ale cudow nie ma - jesli pr-stwo jest duze, to i skladka
    powinna byc duza :-)
    Owszem - mozesz miec specyficznie nieprzecietnie wysokie ryzyko ...
    ale rozmowa zeszla na smartfony - wiele osob bedzie chcialo wymienic
    na nowy i uszkodzi celowo :-)
    Warunki wyplaty powinny byc wiec zniechecajace :-)

    >>>Ubezpieczyciel właśnie ma różnych klientów - i różne urządzenia
    >>>ubezpiecza - rozkładając ryzyko likwidacji szkody (które jest grubo
    >>>poniżej 100% przeciętnie) na wszystkich klientów dokładając
    >>>swoje zyski i koszty operacyjne aby się to opłacało...
    >> Sam napisales, ze to prawie pewne uszkodzenie :-)
    >Bo znam niektóre dzieci - córce przyjaciółki (15 lat) wymieniałem już
    >ekran w smartfonie dwa razy. W zeszły weekend spotkaliśmy się z nimi
    >na wycieczce w San Diego, patrzę na telefon Igi a tam znowu pęknięcie
    >na ekranie. Po prostu tragedia z tymi dzieciakami :-)

    A podobno szklo na ajfonie nie peka :-)

    >Gdyby nie miała mnie za przyjaciela rodziny co wymieni po kosztach
    >eBayowych ekranu (niższych niż udział własny w ubezpieczeniu)
    >to byłaby świetnym kandydatem na ubezpieczenie...

    Ale jesli one tak czesto pekaja, to pewnie jest zabezpieczenie, np ten
    udzial wlasny.

    >>Porównaj sobie jaką kasę trzepią różne ubezpieczalnie - czy to
    >>samochodowe czy mieszkaniowe czy właśnie takie od sprzętów.
    >>To duży rynek, duży tort z którego każdy chce odkroić dla siebie.
    >>Pisanie że producenci coś celowo postarzają czy celowo wbudowują
    >>jakies bomby zegarowe jest absurdem przy istnieniu tego typu
    >>firm, bo taki producent szybko wyłoniłby się w bazach danych
    >>"big data" jakimi operują tego typu firmy... I sprawa by się sypła.
    >>W sądzie.
    >> No coz - ubezpieczyciele raczej nie ubezpieczaja awarii, wiec to
    >> ich omija.
    >Mieszasz dwie sprawy - przedłużoną gwarancję w Polsce
    >sam nazywasz ubezpieczeniem - używam potem Twojego
    >określenia aby się dogadać, a Ty mi na to że ubezpieczyciele
    >nie ubezpieczają awarii.

    Ok, ale te przedluzone gwarancje to u nas pewna rzadkosc, i czesto
    daje je producent.
    A on dobrze wie na ile postarzyl, i ze np 3 lata jest wzglednie
    bezpieczne.
    Takze w razie sprawy sadowej - jednym padnie po 3, innym po 4,
    gwarantowali standardowo 2 lata, wiec o co klient ma pretensje - ze mu
    padlo po 3.5 roku ?

    >> Casus bateryjki w Apple pominales - jakos sie Apple nie bal tak
    >> "postarzyc" produktu, i sprawa sie skonczyla w sadzie - ale z
    >> prywatnej inicjatywy.

    >Ale jak się sprawa skończyła? Znasz szczegóły?
    >Coś wygrali? Bo baterie w MacBookach Air dalej są do

    https://en.wikipedia.org/wiki/Apple_Inc._litigation#
    iPod_battery_life_class_action

    Ile adwokaci wzieli, to nie napisali, troche ich to pewnie kosztowalo.

    >płyt głównych przylutowane i Apple ma w dupie skargi.

    Ale przez 10 lat byly wymienne.
    Moze teraz lepsze baterie, moze licza na lepszych prawnikow.

    A moze uznaja ze informacja jest wystarczajaca
    http://www.apple.com/batteries/service-and-recycling
    /
    i koszty serwisowe znosne - $129 w urzadzeniu za ~$1000
    https://support.apple.com/kb/index?page=servicefaq&g
    eo=United_States&product=Macnotebooks

    >> Teraz nierozbieralne robi Samsung ... ciekawe, ma lepsze bateryjki
    >> i starcza na 4 lata ? Czy/I liczy na to, ze sad uzna ze, 4 lata to
    >> wystarczajaco dlugo ... a przeciez moga wyjsc komus 3 lata ...
    >Myślę, że jakichś plotek o sądach słuchasz...

    Przeciez w amerykanskie sady sa nieobliczalne. Podobnie zreszta jak
    polskie, tylko z innych powodow :-)

    I nikt nie wie, jaki zapadnie wyrok, a moze zapasc drogi :-)

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: