-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!go
blin3!goblin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrad
a.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.elektronika
References: <7...@g...com>
<n2sjd2$4g0$1@dont-email.me>
<3...@g...com>
<n2vioa$9d5$1@mx1.internetia.pl> <n30f6m$b40$1@dont-email.me>
<5654dca9$0$684$65785112@news.neostrada.pl> <n33gk2$b4i$1@dont-email.me>
<n37n5t$mov$1@node2.news.atman.pl>
<5...@g...com>
<n3aonr$3g4$1@node1.news.atman.pl> <n3jj07$dtd$1@dont-email.me>
<a...@n...neostrada.pl>
<3...@g...com>
<565d6fd1$0$645$65785112@news.neostrada.pl> <n3k6c4$i2v$1@dont-email.me>
<565d9eff$0$700$65785112@news.neostrada.pl> <n3kl5u$e9t$1@dont-email.me>
<565de002$0$22841$65785112@news.neostrada.pl>
<n3kngv$nu6$1@dont-email.me> <565f11ba$0$646$65785112@news.neostrada.pl>
<n3o9vq$i0f$3@dont-email.me>
<566010ba$0$22834$65785112@news.neostrada.pl> <n3pfno$ub$1@dont-email.me>
In-Reply-To: <n3pfno$ub$1@dont-email.me>
Subject: Re: postarzanie nie poplaca
Date: Thu, 3 Dec 2015 14:57:29 +0100
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
Importance: Normal
X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
Lines: 122
Message-ID: <56604a49$0$693$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.30.129.46
X-Trace: 1449151050 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 693 83.30.129.46:52651
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:689579
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik "Pszemol" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:n3pfno$ub$...@d...me...
"J.F." <j...@p...onet.pl> wrote in message
>> Ale to nie zmienia faktu, ze jesli pr-szkody jest wysokie, to:
>> a) koszt ubezpieczenia/gwarancji jest duzy,
>> b) szansa wystapienia szkody, a nawet szkod tez jest duza, i sie
>> pieknie usredni po stronie poszkodowanego ... i zaplaci z zyskeim
>> ubezpieczyciela.
>
>> Wiec czesciowo sie zgadzam z tym co napisales, czesciowo
>> rozszerzam:
>> -ubezpieczac trzeba drogie rzeczy, na ktore cie nie stac,
>Tu bym się zastanowił - bo jeśli koszt ubezpieczenia dla mnie
>to 1zł przy zakupie czegoś za kilkaset zł to nawet jak mnie stać
>to biorę takie ubezpieczenie bez pytania o to czy mnie stać czy nie.
I tu sie zgodze. Daja to brac.
Zreszta stad ten post - dali, wzialem, sie przydalo :-)
>No chyba że podejrzewam, że te 1zł za ubezpieczenie wynika
>z marketingowego faktu, że cena tej pralki czy lodówki została
>sztucznie zawyżona w detalu aby pokryć ubezpieczenie za
>fikcyjną stawkę 1zł - wtedy szukałbym takiej samej pralki czy
>lodówki taniej w innym sklepie, bez ubezpieczenia.
To jak najbardziej, ceny warto sprawdzic zawsze.
Ale dalsze wnioski moga juz nie byc takie proste - np firma X oferuje
produkt za 1100zl z mozliwoscia nabycia przedluzonej gwarancji za 1
zl, a obok stoi wyrob firmy Y, o podobnej funkcjonalnosci, za 1000zl,
ze zwykla dwuletnia gwarancja. A z drugiej strony stoi wyrob firmy Z,
za 1000zl plus mozliwosc przedluzenia gwarancji za 100zl :-)
>> -ubezpieczac warto tam, gdzie ryzyko szkody jest male - tam skladka
>> bedzie mala, a ewentualne odszkodowanie duze.
>Wręcz przeciwnie - kolejność if-ów jest w drugim punkcie inna:
>ubezpieczać warto tam, gdzie specyficzne ryzyko szkody U MNIE
>jest duże (w mojej ocenie) a składka/koszt jest mały (w mojej
>ocenie).
Niby tak, ale cudow nie ma - jesli pr-stwo jest duze, to i skladka
powinna byc duza :-)
Owszem - mozesz miec specyficznie nieprzecietnie wysokie ryzyko ...
ale rozmowa zeszla na smartfony - wiele osob bedzie chcialo wymienic
na nowy i uszkodzi celowo :-)
Warunki wyplaty powinny byc wiec zniechecajace :-)
>>>Ubezpieczyciel właśnie ma różnych klientów - i różne urządzenia
>>>ubezpiecza - rozkładając ryzyko likwidacji szkody (które jest grubo
>>>poniżej 100% przeciętnie) na wszystkich klientów dokładając
>>>swoje zyski i koszty operacyjne aby się to opłacało...
>> Sam napisales, ze to prawie pewne uszkodzenie :-)
>Bo znam niektóre dzieci - córce przyjaciółki (15 lat) wymieniałem już
>ekran w smartfonie dwa razy. W zeszły weekend spotkaliśmy się z nimi
>na wycieczce w San Diego, patrzę na telefon Igi a tam znowu pęknięcie
>na ekranie. Po prostu tragedia z tymi dzieciakami :-)
A podobno szklo na ajfonie nie peka :-)
>Gdyby nie miała mnie za przyjaciela rodziny co wymieni po kosztach
>eBayowych ekranu (niższych niż udział własny w ubezpieczeniu)
>to byłaby świetnym kandydatem na ubezpieczenie...
Ale jesli one tak czesto pekaja, to pewnie jest zabezpieczenie, np ten
udzial wlasny.
>>Porównaj sobie jaką kasę trzepią różne ubezpieczalnie - czy to
>>samochodowe czy mieszkaniowe czy właśnie takie od sprzętów.
>>To duży rynek, duży tort z którego każdy chce odkroić dla siebie.
>>Pisanie że producenci coś celowo postarzają czy celowo wbudowują
>>jakies bomby zegarowe jest absurdem przy istnieniu tego typu
>>firm, bo taki producent szybko wyłoniłby się w bazach danych
>>"big data" jakimi operują tego typu firmy... I sprawa by się sypła.
>>W sądzie.
>> No coz - ubezpieczyciele raczej nie ubezpieczaja awarii, wiec to
>> ich omija.
>Mieszasz dwie sprawy - przedłużoną gwarancję w Polsce
>sam nazywasz ubezpieczeniem - używam potem Twojego
>określenia aby się dogadać, a Ty mi na to że ubezpieczyciele
>nie ubezpieczają awarii.
Ok, ale te przedluzone gwarancje to u nas pewna rzadkosc, i czesto
daje je producent.
A on dobrze wie na ile postarzyl, i ze np 3 lata jest wzglednie
bezpieczne.
Takze w razie sprawy sadowej - jednym padnie po 3, innym po 4,
gwarantowali standardowo 2 lata, wiec o co klient ma pretensje - ze mu
padlo po 3.5 roku ?
>> Casus bateryjki w Apple pominales - jakos sie Apple nie bal tak
>> "postarzyc" produktu, i sprawa sie skonczyla w sadzie - ale z
>> prywatnej inicjatywy.
>Ale jak się sprawa skończyła? Znasz szczegóły?
>Coś wygrali? Bo baterie w MacBookach Air dalej są do
https://en.wikipedia.org/wiki/Apple_Inc._litigation#
iPod_battery_life_class_action
Ile adwokaci wzieli, to nie napisali, troche ich to pewnie kosztowalo.
>płyt głównych przylutowane i Apple ma w dupie skargi.
Ale przez 10 lat byly wymienne.
Moze teraz lepsze baterie, moze licza na lepszych prawnikow.
A moze uznaja ze informacja jest wystarczajaca
http://www.apple.com/batteries/service-and-recycling
/
i koszty serwisowe znosne - $129 w urzadzeniu za ~$1000
https://support.apple.com/kb/index?page=servicefaq&g
eo=United_States&product=Macnotebooks
>> Teraz nierozbieralne robi Samsung ... ciekawe, ma lepsze bateryjki
>> i starcza na 4 lata ? Czy/I liczy na to, ze sad uzna ze, 4 lata to
>> wystarczajaco dlugo ... a przeciez moga wyjsc komus 3 lata ...
>Myślę, że jakichś plotek o sądach słuchasz...
Przeciez w amerykanskie sady sa nieobliczalne. Podobnie zreszta jak
polskie, tylko z innych powodow :-)
I nikt nie wie, jaki zapadnie wyrok, a moze zapasc drogi :-)
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 03.12.15 15:54 k...@g...com
- 03.12.15 23:18 Maciek
- 09.12.15 03:53 sundayman
- 09.12.15 04:00 sundayman
- 09.12.15 04:07 Pszemol
- 09.12.15 04:10 Pszemol
- 09.12.15 04:16 sundayman
- 09.12.15 04:28 sundayman
- 09.12.15 09:28 Piotr Gałka
- 09.12.15 14:00 J.F.
- 10.12.15 03:41 sundayman
- 10.12.15 05:14 Pszemol
- 10.12.15 05:18 Pszemol
- 10.12.15 08:33 J.F.
- 10.12.15 09:45 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- DS1813-10 się psuje
- Taki tam szkolny problem...
- LIR2032 a ML2032
- SmartWatch Multimetr bezprzewodowy
- olej psuje?
- Internet w lesie - Starlink
- Opis produktu z Aliexpress
- No proszę, a śmialiście się z hindusów.
- Zewnętrzne napięcie referencyjne LM385 1,2V -> 100mV dla ICL7106, Metex M-3800
- karta parkingowa
- Wl/Wyl (On/Off) bialy/niebieski
- I3C
- Pytanie o transformator do dzwonka
- międzymordzie USB 3.2 jako 2.0
- elektronicy powinni pomysleć o karierze elektryka
Najnowsze wątki
- 2024-11-25 Karty przedpłacone (podarunkowe) Google Play - pytanie do korzystających
- 2024-11-26 wina Tóska
- 2024-11-26 Rewolucja/Rewelacja!
- 2024-11-25 grupa ożyła ;)
- 2024-11-24 Być jak Clint
- 2024-11-24 Rura kanalizacja konceptu Franke = problem
- 2024-11-25 Wrocław => Lead Java EE Developer <=
- 2024-11-25 Warszawa => Business Development Manager - Network and Network Securit
- 2024-11-25 Kraków => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-11-25 Lublin => Senior PHP Developer <=
- 2024-11-25 Karlino => Konsultant wewnętrzny SAP (FI/CO) <=
- 2024-11-25 Warszawa => ECM Specialist / Consultant <=
- 2024-11-25 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-11-25 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2024-11-25 Lublin => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=