eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikapostarzanie nie poplacaRe: postarzanie nie poplaca
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!go
    blin1!goblin.stu.neva.ru!eternal-september.org!feeder.eternal-september.org!mx0
    2.eternal-september.org!.POSTED!not-for-mail
    From: "Pszemol" <P...@P...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: postarzanie nie poplaca
    Date: Thu, 3 Dec 2015 07:25:27 -0600
    Organization: A noiseless patient Spider
    Lines: 2
    Message-ID: <n3pfno$ub$1@dont-email.me>
    References: <7...@g...com>
    <n2sjd2$4g0$1@dont-email.me>
    <3...@g...com>
    <n2vioa$9d5$1@mx1.internetia.pl> <n30f6m$b40$1@dont-email.me>
    <5654dca9$0$684$65785112@news.neostrada.pl> <n33gk2$b4i$1@dont-email.me>
    <n37n5t$mov$1@node2.news.atman.pl>
    <5...@g...com>
    <n3aonr$3g4$1@node1.news.atman.pl> <n3jj07$dtd$1@dont-email.me>
    <a...@n...neostrada.pl>
    <3...@g...com>
    <565d6fd1$0$645$65785112@news.neostrada.pl> <n3k6c4$i2v$1@dont-email.me>
    <565d9eff$0$700$65785112@news.neostrada.pl> <n3kl5u$e9t$1@dont-email.me>
    <565de002$0$22841$65785112@news.neostrada.pl>
    <n3kngv$nu6$1@dont-email.me> <565f11ba$0$646$65785112@news.neostrada.pl>
    <n3o9vq$i0f$3@dont-email.me>
    <566010ba$0$22834$65785112@news.neostrada.pl>
    Reply-To: "Pszemol" <P...@B...com>
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Thu, 3 Dec 2015 13:23:04 -0000 (UTC)
    Injection-Info: mx02.eternal-september.org;
    posting-host="4df305c83ff0e76f91db879726592f0d"; logging-data="971";
    mail-complaints-to="a...@e...org";
    posting-account="U2FsdGVkX19ZGfbHDhelAmLTJVxnwthr"
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V14.0.8117.416
    In-Reply-To: <566010ba$0$22834$65785112@news.neostrada.pl>
    X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 14.0.8117.416
    Importance: Normal
    Cancel-Lock: sha1:z3u0A5itqcV3sQCfVrOOtyb5LUY=
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:689573
    [ ukryj nagłówki ]

    "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote in message
    news:566010ba$0$22834$65785112@news.neostrada.pl...
    > Użytkownik "Pszemol" napisał w wiadomości grup
    > dyskusyjnych:n3o9vq$i0f$...@d...me...
    > "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote in message
    >>>>Właśnie w tym problem, że uszkodzenie pralki to nie 10% a prawie
    >>>>0% - przypominam że mówimy o ubezpieczeniu od "wypadków"
    >>>>a nie przedłużaniu gwarancji.
    >>
    >>> Ja akurat bardziej o przedluzaniu gwarancji w przypadku lodowki.
    >>> U nas po pierwsze jest jakis problem prawny - gwarancja bodajze ma byc
    >>> bezplatna, wiec trzeba nazwac inaczej, po drugie - to moze inna firma
    >>> oferowac, wiec umownie nazywam ubezpieczeniem.
    >
    >>Producent, gwarant, sprzedawca - to są/mogą być te same lub
    >>inne podmioty prawne, nie sądzisz?
    >
    > Jak najbardziej moga byc inne, ale jak w ten schemat wtraca sie druga
    > gwarancja, ktora udziela sprzedawca lub czwarty podmiot bez namaszczenia
    > producenta - to to w zasadzie ubezpieczenie jest.

    Formalnie tak, będzie to ubezpieczenie na warunkach gwarancji
    nieistnienia wad fabrycznych :-)

    >>>>Uszkodzenie mechaniczne telefonu, lub jego zamoczenie niepokryte
    >>>>gwarancją, zwłaszcza u dzieci, w ciągu całego roku jest bliskie 100%
    >>>>:-))
    >>
    >>> Ale z tego wlasnie wynika, ze potencjalny ubezpieczyciel musi takie
    >>> ryzyko uwzglednic.
    >>> Obliczy, doliczy koszta operacyjne i zysk ... i przestanie sie oplacac
    >>> klientowi, jesli to naprawde bliskie 100%.
    >
    >>Rozwiązują to inaczej - w ubezpieczeniu masz udział własny,
    >>aby Ci się nie chciało z każdą ryską telefonu wymieniać...
    >>Bodajże są też limity ile razy można z takiej polisy skorzystać
    >>w jakimś tam terminie.
    >
    > A oczywiscie ze sa - jeden raz. Zreszta np w samochodach podobnie - przy
    > drugiej szkodzie w danej polisie od kwoty gwarantowanej odejma kwoty
    > pierwszej szkody. Lub po pierwszej zaproponuja doubezpieczenie.
    >
    > Ale to nie zmienia faktu, ze jesli pr-szkody jest wysokie, to:
    > a) koszt ubezpieczenia/gwarancji jest duzy,
    > b) szansa wystapienia szkody, a nawet szkod tez jest duza, i sie pieknie
    > usredni po stronie poszkodowanego ... i zaplaci z zyskeim ubezpieczyciela.
    >
    >
    > Wiec czesciowo sie zgadzam z tym co napisales, czesciowo rozszerzam:
    > -ubezpieczac trzeba drogie rzeczy, na ktore cie nie stac,

    Tu bym się zastanowił - bo jeśli koszt ubezpieczenia dla mnie
    to 1zł przy zakupie czegoś za kilkaset zł to nawet jak mnie stać
    to biorę takie ubezpieczenie bez pytania o to czy mnie stać czy nie.

    No chyba że podejrzewam, że te 1zł za ubezpieczenie wynika
    z marketingowego faktu, że cena tej pralki czy lodówki została
    sztucznie zawyżona w detalu aby pokryć ubezpieczenie za
    fikcyjną stawkę 1zł - wtedy szukałbym takiej samej pralki czy
    lodówki taniej w innym sklepie, bez ubezpieczenia.

    > -ubezpieczac warto tam, gdzie ryzyko szkody jest male - tam skladka bedzie
    > mala, a ewentualne odszkodowanie duze.

    Wręcz przeciwnie - kolejność if-ów jest w drugim punkcie inna:
    ubezpieczać warto tam, gdzie specyficzne ryzyko szkody U MNIE
    jest duże (w mojej ocenie) a składka/koszt jest mały (w mojej ocenie).

    > Wiec dom tak, nowy samochod tak, lodowka ... byc moze - tzn droga
    > nie jest, ale ubezpieczenie moze byc korzystne :-), laptopa tak, ale 3
    > smartfony dla dzieci ... raczej nie. Chyba, ze po promocyjnej cenie.

    Sam teraz mi udowodniłeś że Ubezpieczalnia robi kokosy,
    bo każdy klient będzie miał inne poczucie indywidualne
    ryzyka i inne poczucie indywidualne co dla niego drogie/tanie.

    > A ze smartfony drogie ... moze nie powinienes kupowac dla calej rodziny,
    > skoro cie nie stac :-)

    To co powinienem robić a co robię to dwie różne sprawy :-)
    Pamiętaj, że klient nie jest w pełni agentem racjonalnym.

    >>> Chyba ze jakas akcja promocyjna, albo przy dzieciach 100%, a przy
    >>> doroslych 10%, wiec skladka 50% ... i w dzieciatej rodzinie sie oplaca
    >>> :-)
    >>Ubezpieczyciel właśnie ma różnych klientów - i różne urządzenia
    >>ubezpiecza - rozkładając ryzyko likwidacji szkody (które jest grubo
    >>poniżej 100% przeciętnie) na wszystkich klientów dokładając
    >>swoje zyski i koszty operacyjne aby się to opłacało...
    >
    > Sam napisales, ze to prawie pewne uszkodzenie :-)

    Bo znam niektóre dzieci - córce przyjaciółki (15 lat) wymieniałem już
    ekran w smartfonie dwa razy. W zeszły weekend spotkaliśmy się z nimi
    na wycieczce w San Diego, patrzę na telefon Igi a tam znowu pęknięcie
    na ekranie. Po prostu tragedia z tymi dzieciakami :-)
    Gdyby nie miała mnie za przyjaciela rodziny co wymieni po kosztach
    eBayowych ekranu (niższych niż udział własny w ubezpieczeniu)
    to byłaby świetnym kandydatem na ubezpieczenie...

    > Po prostu - promocja operatora, bez patrzenia na rachunek.
    > Ewentualnie ... wcale nie takie pewne to uszkodzenie - maja swoje
    > statystyki, czy wierza w gorilla glass :-)

    W jej przypadku nie byłoby problemu z prawdopodobieństwem
    mniejszym od 1... ona łapałaby się na limit ilości napraw w roku :-))))

    >>Porównaj sobie jaką kasę trzepią różne ubezpieczalnie - czy to
    >>samochodowe czy mieszkaniowe czy właśnie takie od sprzętów.
    >>To duży rynek, duży tort z którego każdy chce odkroić dla siebie.
    >>Pisanie że producenci coś celowo postarzają czy celowo wbudowują
    >>jakies bomby zegarowe jest absurdem przy istnieniu tego typu
    >>firm, bo taki producent szybko wyłoniłby się w bazach danych
    >>"big data" jakimi operują tego typu firmy... I sprawa by się sypła.
    >>W sądzie.
    >
    > No coz - ubezpieczyciele raczej nie ubezpieczaja awarii, wiec to ich
    > omija.

    Mieszasz dwie sprawy - przedłużoną gwarancję w Polsce
    sam nazywasz ubezpieczeniem - używam potem Twojego
    określenia aby się dogadać, a Ty mi na to że ubezpieczyciele
    nie ubezpieczają awarii.

    > Casus bateryjki w Apple pominales - jakos sie Apple nie bal tak
    > "postarzyc" produktu, i sprawa sie skonczyla w sadzie - ale z prywatnej
    > inicjatywy.

    Ale jak się sprawa skończyła? Znasz szczegóły?
    Coś wygrali? Bo baterie w MacBookach Air dalej są do
    płyt głównych przylutowane i Apple ma w dupie skargi.

    > Teraz nierozbieralne robi Samsung ... ciekawe, ma lepsze bateryjki
    > i starcza na 4 lata ? Czy/I liczy na to, ze sad uzna ze, 4 lata to
    > wystarczajaco dlugo ... a przeciez moga wyjsc komus 3 lata ...

    Myślę, że jakichś plotek o sądach słuchasz...

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: