  • Data: 2015-11-23 11:36:55
    Temat: Re: postarzanie nie poplaca
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Pawel "O'Pajak"" napisał w wiadomości grup
    >No bo jak chcesz tak czysto, zdrowo i eko, to moze zainteresuj sie,
    >co swieci w zarowkach energooszczednych, zeby nie powiedziec
    >jarzeniówkach.
    >Zapewniam Cie, ze 1 zbita taka lampa w pomieszczeniu, to gorzej niz
    >taka sama ilosc azbestu.

    a) ale one sie nie zbijaja,
    b) dzialanie jednak inne niz azbestu.
    c) coraz mniej rteci w swietlowkach

    d) a czy takie szkodliwe w praktyce jak sie mowi ... jak kiedys
    liczylem, to mi wyszlo, ze po zbiciu termometru powinni wszyscy miec
    ostra forme zatrucia, a tak chyba nie jest.

    Natomiast ciekawi mnie, na ile oni potrafia rteci odzyskac ze
    swietlowek w profesjonalnej utylizatorni.
    Malo tam tej rteci, a szkla duzo ... czy to tylko dzialania pozorowane
    ?

    Ma ktos jakies dane o ilosci odzyskiwanej rteci przez takie zaklady ?

    J.