-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
.pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!eternal-september.org!feeder.eternal-septem
ber.org!mx02.eternal-september.org!.POSTED!not-for-mail
From: "Pszemol" <P...@P...com>
Newsgroups: pl.misc.elektronika
Subject: Re: postarzanie nie poplaca
Date: Sun, 22 Nov 2015 08:30:14 -0600
Organization: A noiseless patient Spider
Lines: 2
Message-ID: <n2sjd2$4g0$1@dont-email.me>
References: <1wvsz6kvcc4di$.awcd8ryn7eti$.dlg@40tude.net>
<n2rm85$7qm$1@dont-email.me> <n2sdac$p2f$1@node2.news.atman.pl>
<n2seqk$jdb$1@dont-email.me>
<7...@g...com>
Reply-To: "Pszemol" <P...@B...com>
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Date: Sun, 22 Nov 2015 14:27:46 -0000 (UTC)
Injection-Info: mx02.eternal-september.org;
posting-host="c8c74b5fe67b30571a119609d165b605"; logging-data="4608";
mail-complaints-to="a...@e...org";
posting-account="U2FsdGVkX1+9eI2sKbGoQVqkPkT1cN66"
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V14.0.8117.416
In-Reply-To: <7...@g...com>
X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 14.0.8117.416
Importance: Normal
Cancel-Lock: sha1:4qCkoa+hlY5SgU3pLrm81tc+QtY=
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:688886
[ ukryj nagłówki ]"Budyń" <b...@r...pl> wrote in message
news:70923b97-c1ef-4e55-a578-441c3a851e8d@googlegrou
ps.com...
> ma sie zepsuc w ujeciu statystycznym
> talkie tam:
> naukowcy z niemieckiego Öko-Institut oraz Uniwersytetu w Bonn.
> Przeprowadzili badania, z których jasno wynika, że konsumenci znacznie
> częściej niż kiedyś muszą wymieniać urządzenia elektryczne i elektroniczne
> "z powodów technicznych". Badacze zastrzegają, że jeszcze nie ukończyli
> wszystkich badań i nie można na razie definitywnie stwierdzić, że
> konieczność wymianu sprzętu jest wprost zależna od "planned obsolescence",
> ale nie ulega wątpliwości że coraz więcej sprzętu wymienia się nie z chęci
> posiadania nowego modelu, wprowadzenia innowacyjnych funkcji czy po prostu
> mody, ale właśnie dlatego, że coś się w nim popsuło.
>
> Z ich ustaleń wynika, że jeszcze w 2004 r. 70 proc. wciąż działających
> notebooków było wymienianych głównie z powodu technologicznych innowacji i
> chęci posiadania nowszego sprzętu. Dziesięć lat później ta liczba spadła
> do 25 procent. Reszta musi więc kupować nowe z innych powodów. W przypadku
> białego sprzętu AGD, czyli pralek, lodówek czy zmywarek motywy są jeszcze
> bardziej oczywiste. Tylko jedna trzecia zakupów jest dokonywana, by
> wymienić wciąż działające urządzenia. Większość (od 55 do 57 proc.) ma
> zastąpić wadliwy już sprzęt. W dodatku badanie udowodniło, że procent
> białego sprzętu, który trzeba było wymienić w ciągu pięciu lat od zakupu
> (którego potencjalną żywotność szacuje się średnio na 13 lat) wzrosła z
> 3,5 proc. w 2004 r. do prawie 9 proc. w 2012 roku.
No ale jak to odróżnisz od presji idącej od księgowych i akcjonariuszy aby
te pralki były tańsze po prostu? Bo chęć oszczędzania tu i tam kończy się
tym, że inżynier zmuszany jest do zastosowania tańszej uszczelki, słabszego
silnika, czy też gorszych materiałów na styki bo na pozłacane po prostu nie
ma już w budżecie.
To, że sprzęt jest statystycznie mniej trwały niż 10-20 lat temu to jest
jedna sprawa. I być może się z tym zgodzę. Natomiast co do INTENCJI
producenta, i insynuacji że celem jest przewrotność "zrób pan tak, aby się
pralka zepsuła zaraz po gwarancji bo klient przyjdzie kupić nową i zarobimy
więcej" się nie zgodzę, bo to jest strategia nielogiczna. Nie wiem jak Ty,
ale każdy rozsądny klient, będzie pamiętał że po dwu lat od zakupu pralka
Boscha padła i musi kupić nową. Myślisz że zrobi sobie krzywdę i kupiłby
następnego Boscha? Nie! Pójdzie i kupi pralkę Samsunga lub LG.
Prawda jest niestety inna. Każdy z producentów ma tylko mały trójkątny
"serek" z wielkiego torta jakim jest rynek pralek. Tego torta dzieli z
innymi producentami. Najlepszą strategią rynkową jest produkować właśnie
trwały, niezawodny sprzęt jak najtaniej, aby przy kolejnej rotacji sprzętu
zadowolony z produktu klient nie poszedł do konkurencji! Tylko człowiek
który nie przemyślał sobie problemu dogłębniej będzie twierdził, że wygraną
strategią jest produkować buble które zepsują się w 25 miesiącu użytkowania.
Nikt normalny nie pójdzie i nie kupi takiej samej pralki która się mu
właśnie zepsuła!
Następne wpisy z tego wątku
- 22.11.15 16:11 sundayman
- 22.11.15 16:12 Budyń
- 22.11.15 16:18 Budyń
- 22.11.15 16:20 b...@g...com
- 22.11.15 16:22 sundayman
- 22.11.15 16:24 sundayman
- 22.11.15 16:29 sundayman
- 22.11.15 16:33 Jarosław Sokołowski
- 22.11.15 16:35 JDX
- 22.11.15 16:36 Mario
- 22.11.15 16:44 ACMM-033
- 22.11.15 16:44 sundayman
- 22.11.15 16:45 Mario
- 22.11.15 16:46 sundayman
- 22.11.15 16:48 sundayman
Najnowsze wątki z tej grupy
- SEP 1 kV E
- Aku LiPo źródło dostaw - ktoś poleci ?
- starość nie radość
- Ataki hakerskie
- Akumulatorki Ni-MH AA i AAA Green Cell
- Dławik CM
- JDG i utylizacja sprzetu
- Identyfikacja układ SO8 w sterowniku migających światełek choinkowych
- DS1813-10 się psuje
- Taki tam szkolny problem...
- LIR2032 a ML2032
- SmartWatch Multimetr bezprzewodowy
- olej psuje?
- Internet w lesie - Starlink
- Opis produktu z Aliexpress
Najnowsze wątki
- 2024-12-12 Warszawa => Administrator Bezpieczeństwa IT <=
- 2024-12-12 Ostrów Wielkopolski => Trener zespołu sprzedaży Call Center <=
- 2024-12-12 Kraków => Key Account Manager <=
- 2024-12-11 SEP 1 kV E
- 2024-12-11 DNS restrictions are on
- 2024-12-11 wielkie bu
- 2024-12-11 Białystok => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-11 Aku LiPo źródło dostaw - ktoś poleci ?
- 2024-12-11 Warszawa => Specjalista Bezpieczeństwa Informacji <=
- 2024-12-11 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2024-12-11 Warszawa => Analyst in the Trade Development department (experience wi
- 2024-12-11 Lublin => Programista Delphi <=
- 2024-12-11 Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- 2024-12-11 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-11 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=