eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikapostarzanie nie poplacaRe: postarzanie nie poplaca
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
    .pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!eternal-september.org!feeder.eternal-septem
    ber.org!mx02.eternal-september.org!.POSTED!not-for-mail
    From: "Pszemol" <P...@P...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: postarzanie nie poplaca
    Date: Sun, 22 Nov 2015 08:30:14 -0600
    Organization: A noiseless patient Spider
    Lines: 2
    Message-ID: <n2sjd2$4g0$1@dont-email.me>
    References: <1wvsz6kvcc4di$.awcd8ryn7eti$.dlg@40tude.net>
    <n2rm85$7qm$1@dont-email.me> <n2sdac$p2f$1@node2.news.atman.pl>
    <n2seqk$jdb$1@dont-email.me>
    <7...@g...com>
    Reply-To: "Pszemol" <P...@B...com>
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Sun, 22 Nov 2015 14:27:46 -0000 (UTC)
    Injection-Info: mx02.eternal-september.org;
    posting-host="c8c74b5fe67b30571a119609d165b605"; logging-data="4608";
    mail-complaints-to="a...@e...org";
    posting-account="U2FsdGVkX1+9eI2sKbGoQVqkPkT1cN66"
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V14.0.8117.416
    In-Reply-To: <7...@g...com>
    X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 14.0.8117.416
    Importance: Normal
    Cancel-Lock: sha1:4qCkoa+hlY5SgU3pLrm81tc+QtY=
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:688886
    [ ukryj nagłówki ]

    "Budyń" <b...@r...pl> wrote in message
    news:70923b97-c1ef-4e55-a578-441c3a851e8d@googlegrou
    ps.com...
    > ma sie zepsuc w ujeciu statystycznym
    > talkie tam:
    > naukowcy z niemieckiego Öko-Institut oraz Uniwersytetu w Bonn.
    > Przeprowadzili badania, z których jasno wynika, że konsumenci znacznie
    > częściej niż kiedyś muszą wymieniać urządzenia elektryczne i elektroniczne
    > "z powodów technicznych". Badacze zastrzegają, że jeszcze nie ukończyli
    > wszystkich badań i nie można na razie definitywnie stwierdzić, że
    > konieczność wymianu sprzętu jest wprost zależna od "planned obsolescence",
    > ale nie ulega wątpliwości że coraz więcej sprzętu wymienia się nie z chęci
    > posiadania nowego modelu, wprowadzenia innowacyjnych funkcji czy po prostu
    > mody, ale właśnie dlatego, że coś się w nim popsuło.
    >
    > Z ich ustaleń wynika, że jeszcze w 2004 r. 70 proc. wciąż działających
    > notebooków było wymienianych głównie z powodu technologicznych innowacji i
    > chęci posiadania nowszego sprzętu. Dziesięć lat później ta liczba spadła
    > do 25 procent. Reszta musi więc kupować nowe z innych powodów. W przypadku
    > białego sprzętu AGD, czyli pralek, lodówek czy zmywarek motywy są jeszcze
    > bardziej oczywiste. Tylko jedna trzecia zakupów jest dokonywana, by
    > wymienić wciąż działające urządzenia. Większość (od 55 do 57 proc.) ma
    > zastąpić wadliwy już sprzęt. W dodatku badanie udowodniło, że procent
    > białego sprzętu, który trzeba było wymienić w ciągu pięciu lat od zakupu
    > (którego potencjalną żywotność szacuje się średnio na 13 lat) wzrosła z
    > 3,5 proc. w 2004 r. do prawie 9 proc. w 2012 roku.

    No ale jak to odróżnisz od presji idącej od księgowych i akcjonariuszy aby
    te pralki były tańsze po prostu? Bo chęć oszczędzania tu i tam kończy się
    tym, że inżynier zmuszany jest do zastosowania tańszej uszczelki, słabszego
    silnika, czy też gorszych materiałów na styki bo na pozłacane po prostu nie
    ma już w budżecie.
    To, że sprzęt jest statystycznie mniej trwały niż 10-20 lat temu to jest
    jedna sprawa. I być może się z tym zgodzę. Natomiast co do INTENCJI
    producenta, i insynuacji że celem jest przewrotność "zrób pan tak, aby się
    pralka zepsuła zaraz po gwarancji bo klient przyjdzie kupić nową i zarobimy
    więcej" się nie zgodzę, bo to jest strategia nielogiczna. Nie wiem jak Ty,
    ale każdy rozsądny klient, będzie pamiętał że po dwu lat od zakupu pralka
    Boscha padła i musi kupić nową. Myślisz że zrobi sobie krzywdę i kupiłby
    następnego Boscha? Nie! Pójdzie i kupi pralkę Samsunga lub LG.

    Prawda jest niestety inna. Każdy z producentów ma tylko mały trójkątny
    "serek" z wielkiego torta jakim jest rynek pralek. Tego torta dzieli z
    innymi producentami. Najlepszą strategią rynkową jest produkować właśnie
    trwały, niezawodny sprzęt jak najtaniej, aby przy kolejnej rotacji sprzętu
    zadowolony z produktu klient nie poszedł do konkurencji! Tylko człowiek
    który nie przemyślał sobie problemu dogłębniej będzie twierdził, że wygraną
    strategią jest produkować buble które zepsują się w 25 miesiącu użytkowania.
    Nikt normalny nie pójdzie i nie kupi takiej samej pralki która się mu
    właśnie zepsuła!

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: