-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: poslizg
Date: Sun, 26 Feb 2012 12:46:04 +0100
Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
Lines: 45
Message-ID: <13ok420eg4tku$.1tuq7v0zow65o.dlg@40tude.net>
References: <ji8de3$a5b$1@inews.gazeta.pl> <c1.01.3TwPP9$0wb@mike.oldfield.org.pl>
<jicq7f$j82$1@inews.gazeta.pl>
<p159ky8eg73x$.17e9zm3rrcjd5$.dlg@40tude.net>
<jid12o$7m8$1@inews.gazeta.pl>
NNTP-Posting-Host: h82-143-187-50-static.e-wro.net.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: inews.gazeta.pl 1330256763 22117 82.143.187.50 (26 Feb 2012 11:46:03 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Sun, 26 Feb 2012 11:46:03 +0000 (UTC)
X-User: jjll
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2436618
[ ukryj nagłówki ]Dnia Sun, 26 Feb 2012 11:21:10 +0100, MarcinJM napisał(a):
> W dniu 2012-02-26 10:56, J.F. pisze:
>>> Opowiesci, ze ktos wszedl w zakret za szybko, wpadl w NIEKONTROLOWANY
>>> poslizg i wyszedl z tego calo to bajki. Na wszelkie dzialanie jest za
>>> malo miejsca i czasu.
>> ale pytanie w sumie bylo czy poslizg niekontrolowany kierowca potrafi
>> zamienic w kontrolowany, a jak juz bedzie kontrolowal, to do jakiej
>> nadwyzki predkosci da sie utrzymac na szerokosci jezdni ..
>
> To nie tak. Zaleznosc jest nastepujaca: predkosc ponad miare +
> przyczepnosc = czas i miejsce na przemiane niekontrolowanego w kontrolowany.
> Na lodzie i nawet niewielkim przekroczeniu granicznej potrzeba
> kilkanascie metrow szerokosci na wydobycie sie z gowna.
> Na szutrze metr, dwa luzu powinny starczyc. Na asfalcie to nie wiem, nie
> jestem asfaltowcem i na tym podlozu staram sie jezdzic zachowawczo.
> Istotna jest rowniez moc silnika w przypadku przyczepniejszych
> nawierzchni (jakas sila musi zmienic wypadkowa toru jazdy).
No, na asfalcie tych sil nie brakuje, jak widac po roznych filmach
>> no i tak prawde mowiac to mnie ostatnio taki niewielki uslizg spotkal przy
>> wjezdzaniu na rondo, i sie zaczalem zastanawiac jaki mialem margines
>> bezpieczenstwa, czyli ile szybciej moglbym jechac i nie rozbic sie ..
>
> Przypuszczam, ze sporo, wieksza bariera jest granica
> strachu/zaniepokojnia nic rzeczywiste warunki.
> Wielokrotnie bylm w sytuacji, ze wydawalo mi sie, ze ostro przepalowalem
> i zdumiewal mnie fakt, ze wyszedlem z tego moze nie bez trudu, ale bez
> wiekszych sensacji.
> Powtorze: nawieksza bariera jest psychika.
No wiesz, tu drobniutki uslizg byl, wiec predkosc byla juz przekroczona.
a miejsca jak to na drodze - malo.
> Wjezdzajac kiedys na rondo na nowych oponach, nie pomyslalem, ze
> gumiarze pokrywaja je plackiem, czy jakims innym woskiem, w ciagu ulamka
> sekundy stalem obrocony o 180o. Nie zdazylem zrobic kompletnie nic. Czas
> reakcji czlowieka to ok 0.2 - 0.5 sek. Mocny niekontrolowany poslizg po
> uplywie tego czasu jest nie do opanowania.
Tu asfalt byl mokry, uslizg malutki i wystarczyla tylko drobna korekta po,
ale ciekaw jestem co by bylo gdybym jechal te 10 czy 20 km/h szybciej.
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 26.02.12 17:04 MarcinJM
- 26.02.12 17:33 Adam Płaszczyca
- 26.02.12 17:34 Adam Płaszczyca
- 26.02.12 17:57 J.F.
- 26.02.12 19:05 DoQ
- 26.02.12 19:38 J.F.
- 26.02.12 19:44 DoQ
- 26.02.12 20:00 Marcin 'Yans' Bazarnik
Najnowsze wątki z tej grupy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
- skurwiałe miasto
- e-paper
- Ściemniacze na parkingach
- kilka pytań o klimę
- genialny pomysł
- diesel z otwartą komorą
- Spalił się spaliniak
- Jebany POPiS. Mamy się cieszyć że rząd Tuska naprawił spierdolone porozumienie z UE?
- W zyciu warto miec szczescie
- Elektryki
- PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- ceny OC
Najnowsze wątki
- 2025-02-17 Kraków => MS Dynamics 365BC/NAV Developer <=
- 2025-02-17 Chrzanów => Programista NodeJS <=
- 2025-02-17 Warszawa => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-02-17 Białystok => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-17 Białystok => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-02-17 Gliwice => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2025-02-17 Gdańsk => PHP Developer <=
- 2025-02-17 Warszawa => Senior ASP.NET Developer <=
- 2025-02-17 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-02-17 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-02-17 Odśnieżanie samochodu
- 2025-02-17 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-02-17 Dęblin => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=
- 2025-02-17 Pompiarze...
- 2025-02-16 PV teraz