eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyposlizgRe: poslizg
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: poslizg
    Date: Sun, 26 Feb 2012 12:46:04 +0100
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 45
    Message-ID: <13ok420eg4tku$.1tuq7v0zow65o.dlg@40tude.net>
    References: <ji8de3$a5b$1@inews.gazeta.pl> <c1.01.3TwPP9$0wb@mike.oldfield.org.pl>
    <jicq7f$j82$1@inews.gazeta.pl>
    <p159ky8eg73x$.17e9zm3rrcjd5$.dlg@40tude.net>
    <jid12o$7m8$1@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: h82-143-187-50-static.e-wro.net.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1330256763 22117 82.143.187.50 (26 Feb 2012 11:46:03 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 26 Feb 2012 11:46:03 +0000 (UTC)
    X-User: jjll
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2436618
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia Sun, 26 Feb 2012 11:21:10 +0100, MarcinJM napisał(a):
    > W dniu 2012-02-26 10:56, J.F. pisze:
    >>> Opowiesci, ze ktos wszedl w zakret za szybko, wpadl w NIEKONTROLOWANY
    >>> poslizg i wyszedl z tego calo to bajki. Na wszelkie dzialanie jest za
    >>> malo miejsca i czasu.
    >> ale pytanie w sumie bylo czy poslizg niekontrolowany kierowca potrafi
    >> zamienic w kontrolowany, a jak juz bedzie kontrolowal, to do jakiej
    >> nadwyzki predkosci da sie utrzymac na szerokosci jezdni ..
    >
    > To nie tak. Zaleznosc jest nastepujaca: predkosc ponad miare +
    > przyczepnosc = czas i miejsce na przemiane niekontrolowanego w kontrolowany.
    > Na lodzie i nawet niewielkim przekroczeniu granicznej potrzeba
    > kilkanascie metrow szerokosci na wydobycie sie z gowna.
    > Na szutrze metr, dwa luzu powinny starczyc. Na asfalcie to nie wiem, nie
    > jestem asfaltowcem i na tym podlozu staram sie jezdzic zachowawczo.
    > Istotna jest rowniez moc silnika w przypadku przyczepniejszych
    > nawierzchni (jakas sila musi zmienic wypadkowa toru jazdy).

    No, na asfalcie tych sil nie brakuje, jak widac po roznych filmach

    >> no i tak prawde mowiac to mnie ostatnio taki niewielki uslizg spotkal przy
    >> wjezdzaniu na rondo, i sie zaczalem zastanawiac jaki mialem margines
    >> bezpieczenstwa, czyli ile szybciej moglbym jechac i nie rozbic sie ..
    >
    > Przypuszczam, ze sporo, wieksza bariera jest granica
    > strachu/zaniepokojnia nic rzeczywiste warunki.
    > Wielokrotnie bylm w sytuacji, ze wydawalo mi sie, ze ostro przepalowalem
    > i zdumiewal mnie fakt, ze wyszedlem z tego moze nie bez trudu, ale bez
    > wiekszych sensacji.
    > Powtorze: nawieksza bariera jest psychika.

    No wiesz, tu drobniutki uslizg byl, wiec predkosc byla juz przekroczona.

    a miejsca jak to na drodze - malo.

    > Wjezdzajac kiedys na rondo na nowych oponach, nie pomyslalem, ze
    > gumiarze pokrywaja je plackiem, czy jakims innym woskiem, w ciagu ulamka
    > sekundy stalem obrocony o 180o. Nie zdazylem zrobic kompletnie nic. Czas
    > reakcji czlowieka to ok 0.2 - 0.5 sek. Mocny niekontrolowany poslizg po
    > uplywie tego czasu jest nie do opanowania.

    Tu asfalt byl mokry, uslizg malutki i wystarczyla tylko drobna korekta po,
    ale ciekaw jestem co by bylo gdybym jechal te 10 czy 20 km/h szybciej.

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: