-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: poslizg
Date: Sat, 25 Feb 2012 17:31:00 +0100
Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
Lines: 70
Message-ID: <1on26s1puosm6$.1h33qmu7jmtfg.dlg@40tude.net>
References: <ji8de3$a5b$1@inews.gazeta.pl>
<nepcuxuqok9a.19ghjdfketpte$.dlg@40tude.net>
NNTP-Posting-Host: h82-143-187-50-static.e-wro.net.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: inews.gazeta.pl 1330187440 10918 82.143.187.50 (25 Feb 2012 16:30:40 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Sat, 25 Feb 2012 16:30:40 +0000 (UTC)
X-User: jjll
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2436469
[ ukryj nagłówki ]Dnia Fri, 24 Feb 2012 20:19:37 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):
> On Fri, 24 Feb 2012 17:21:19 +0100, J.F wrote:
>> Pytanie w sumie do rajdowcow amatorow z praktyka:
>> jade sobie normalnie droga, troche pada, jest zakret w lewo,
>> przejezdzam bez problemu. Troche szybciej - nadal bez problemu.
>> Ale gdzies jest ta predkosc graniczna, powyzej ktorej sa juz problemy.
>
> Ta prędkość przy przewidywalnych warunkach jest zazwyczaj dużo wyżej niż
> nawet taka na oko szybka jazda.
> O tym że prędkość graniczna się zbliża świadczy pisk opon (no może nie na
> mokrym) - w każdym razie jak samochód się trochę ślizga, to nadal można
> pojechać jeszcze szybciej.
No wlasnie - to co mnie interesuje zazwyczaj przydarza sie na mokrym, bo na
sliskim to tak jak piszesz - zazwyczaj mozna jeszcze duzo szybciej.,
> Problem to zazwyczaj nagła utrata przyczepności - lód, aquaplanning w
> koleinie/kałuży, albo zawieszenie przestaje się wyrabiać na nierównościach
> i samochód nagle i niespodziewanie łapie duży deficyt przyczepności.
Ale powiedzmy ze droga rownomiernie mokra.
> Bo takiego typowego "przepałowania zakrętu" gdzie ktoś wpada w zakręt z
> prędkością że już mu nic nie pomoże, to chyba nie jest bardzo dużo.
No wlasnie - ile wiecej od predkosci przy ktorej kola jeszcze nie piszcza ?
> Na rajdach jeździ się szybko i jakoś się jedzie, co prawda na lepszym
> zawieszeniu, ale to z kolei jakiegoś spektakularnego przełożenia na
> prędkość nie ma.
> Jak WRC przeleci zakręt 160 to tak na oko N-grupa 150, cywil 140, Polonez
> 130, Tico 120.
w sumie to mnie bardzie interesuje jeden samochod i przelozenie na
umiejetnosci. Ale powiedmy ze jade sobie poldkiem za bmw 140, opony mamy
zblizone, bmw zakret przejezdza bez sensacji a ja sie zabijam na drzewie -
zawinil brak umiejetnosci w poslizgu, czy trzeba bylo myslec przed
zakretem ?
> w super wyścigowym Lancerze Steca który ma pewnie z 600KM albo i lepiej:
> http://www.youtube.com/watch?v=Y0AvpbpbBI8
> i w prawie seryjnej Skodzie Fabii która ma 75KM:
> http://www.youtube.com/watch?v=NZTbwJjZs3E
No nie, puscilem sobie oba rownolegle - roznica predkosci jest kolosalna.
Ale to skoda piszczy oponami :-)
> Możliwości opanowania samochodu przy takich sytuacjach to głównie kwestia
> wytrenowania kierowcy.
> Chodzi o to żeby szybko zorientować się co dokładnie dzieje się z
> samochodem i odpowiednio zareagować
> Bo myślę, że zazwyczaj nie pierowtny uślizg jest przyczyną katastrofy, a
> zła reakcja - za głęboka kontra, samochód się rozbuja, a wtedy już nic nie
> pomoże.
No owszem - jak widac po niektorych wypadkach - zapas przyczepnosci jest
duzy, i auto sie rozbija na wewnetrznej.
Ale tez zalozenia drogowe a nie rajdowe - nie mamy calej jezdni do
dyspozycji tylko jeden pas.
> Tu jeszcze ma szansę wykazać się ESP ładnie wybaczając spory wachlarz
> błędnych reakcji.
a nie bedzie wrecz odwrotnie ? wykaze sie raz, drugi, trzeci, a kierowca
widzac ze dobrze jedzie bedzie nadal przyspieszal ... az kiedys i ESP nie
pomoze ?
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 25.02.12 18:34 Marcin 'Yans' Bazarnik
- 25.02.12 18:35 Marcin 'Yans' Bazarnik
- 25.02.12 19:19 J.F.
- 25.02.12 19:23 Marcin 'Yans' Bazarnik
- 25.02.12 20:11 Michał
- 25.02.12 20:37 Tomasz Pyra
- 25.02.12 20:41 Tomasz Pyra
- 25.02.12 21:04 Marcin 'Yans' Bazarnik
- 25.02.12 21:32 Michał
- 25.02.12 21:46 Michał
- 25.02.12 23:39 Adam Płaszczyca
- 25.02.12 23:39 Adam Płaszczyca
- 26.02.12 00:07 jerzu
- 26.02.12 00:47 Iguan_007
- 26.02.12 01:44 Michał
Najnowsze wątki z tej grupy
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
- Pijani kierowcy
- "Chciałem zamówić kurs tym"
- Windykatorzy ścigają spadkobierców z mandat nieboszczyka za przekroczenie prędkości???
- [OT] Lewe oprogramowanie
- droga laweta
- Co tam się odpierdala w tej Warszawie?
- skąd się biorą tacy debile?
- wina Tóska
- Rewolucja/Rewelacja!
- grupa ożyła ;)
- Być jak Clint
- Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
Najnowsze wątki
- 2024-12-04 Warszawa => Analityk w dziale Trade Development (doświadczenie z Powe
- 2024-12-04 Warszawa => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2024-12-04 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2024-12-04 Re: Zadrży rząd Tuski przed "zniesławianym"/zniesławianym "ruskim szpiegiem"? [Oleinychenko wydalony]
- 2024-12-04 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2024-12-04 Czy policjantów należy ROZBROIĆ?
- 2024-12-03 Tymoteusz Sz.
- 2024-12-03 Re: Prezydent ułaskawia: Prezydent USA Biden (D) ułaskawia syna własnego
- 2024-12-03 Re: Tani dodatkowy sim do smartwacha
- 2024-12-03 Wróblewo => Analityk finansowy <=
- 2024-12-03 Praktyczny test GPS...
- 2024-12-02 Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- 2024-12-02 Akumulator do Hyundai
- 2024-12-02 Olsztyn => Sales Specialist <=
- 2024-12-02 Poznań => Technical Artist <=