  • 11. Data: 2013-09-28 08:46:39
    Temat: Re: poscig w polsce
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-09-28 02:17, Użytkownik Tomasz Pyra napisał:

    > Jeśli nie mają na to pomysłu, umiejętności, broni, ewentualnie nie mogą
    > ryzykować porysowaniem radiwozu, to lepiej żeby pościgu nie kontynuowali.
    > Niech ograniczą się do blokad drogowych.

    Jest to jakieś rozwiązanie w przypadku piratów drogowych, i tak
    znajda takiego po numerach pojazdu ale w tym przypadku to był
    złodziej i dobrze że go gonili i złapali.

    > Trochę duże ryzyko żeby dla potencjalnego złapania jednego złodzieja i
    > odzyskania jednego samochodu, ryzykować życiem osób postronnych.
    > Bo jazda za uciekinierem tak długo aż mu się znudzi/skończy paliwo/sam się
    > rozbije/policjant się rozbije/albo tak jak w tym przypadku uciekający
    > zabłądzi.

    Kiedy nawet w przykładowym USA to bardzo częste rozwiązanie.
    Kiedy na drodze jest tłoczno lub droga jest wąska robienie takich
    manewrów to głupota i narażanie uczestników ruchu. Bywa że jada za typem
    godzinę czy dwie aż skończy mu się paliwo.

    > A tak to robią policjanci przeszkoleni:
    > http://www.youtube.com/watch?v=QTVnpr2ZqZg
    > Idzie im na początku tak sobie, ale wyraźna powtarzalność pokazuje, że po
    > prostu potrafią to robić.

    Bardzo zły przykład. Po pierwsze tam mieli puste trzy pasy
    na których mogli zaryzykować manewr jaki wykonali, po drugie to
    byli kiepsko wyszkoleni bo po tym jak uciekający zrobił bączka
    i był pozbawiony orientacji należało go radiowozami zablokować
    a nie potrafili tego zrobić. Po trzecie robiąc mu trzeciego bączka
    na wiadukcie popełnili przestępstwo lub wykroczenie, nie mieli
    prawa tego robić w takim miejscu.

    > Nasi dysponując wyraźnie szybszym autem niż uciekające, nie potrafili
    > uciekiniera nawet wyprzedzić, ani zablokować gdy ten się zatrzymał.

    Nie jestem pewny czy mieli szybsze auto, mnie to wyglądało na
    brak umiejętności u uciekającego i jego wybór ciaśniejszych i
    wolniejszych dróg. W tym przypadku mając tylko jeden pojazd
    zrobili słusznie jadąc za nim.

    Pozdrawiam

  • 12. Data: 2013-09-28 10:50:18
    Od: mk4 <m...@d...nul>

    On 2013-09-28 07:50, Marek Dyjor wrote:
> [...]
    radzionym-samochodem,100458,html?categoryId=496

    > moim zdaniem za organizowanie poscigu za sprawcą drobnego przestępstwa
    > policja powinna beknąć.
    >
    > bo scigając złodzieja samochodowego stworzyli zagrożenie dla ruchu
    > drogowego.

    Jakos nie podoba mi sie wizja, ktora proponujesz. Moze wprowadzic koszyk
    - jak ktos ci zlamie noge, reke to odpuszczamy sprawe - co to za
    szkodliwosc w koncu.
    Ktos ukradnie samochod, torebke - to tez - w koncu niczym sie nie rozni.

    Wg mnie powinno sie scigac kazde przestepstwo - moze jedynie lepiej
    dobierac srodki do tego.

    A co do poscigow samochodowych - to owszem ryzyko jest - alewcale nie
    takie wielkie.
    Jak zawsze wszystko zalezy od punktu siedzenia - jak koles ucieka i
    miejscami cisnie to jest wielkie zagrozenie - a jak grupowicz sam cisnie
    grubo ponad 150 no to przeciez wszystko jest ok - przeciez byly dobre
    warunki i okolicznosci ;)

    --
    mk4

  • 13. Data: 2013-09-28 11:39:32
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 28 Sep 2013 02:17:06 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):

    > A tak to robią policjanci przeszkoleni:
    > http://www.youtube.com/watch?v=QTVnpr2ZqZg
    > Idzie im na początku tak sobie, ale wyraźna powtarzalność pokazuje, że po
    > prostu potrafią to robić.

    Masz racje, ale nasza policja boi sie, ze zostanie oskarzona o naduzycie
    sily, o strzelaniu z jadacego samochodu zapomnij, bo to trudne i wymaga
    szkolenia, a o takiej jezdzie to zapomnij 2x - nie mieliby gdzie i za co
    cwiczyc.

    Nawiasem mowiac, to uciekinier na filmie tez wzglednie potrafi panowac nad
    samochodem.

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 14. Data: 2013-09-28 11:41:48
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 28 Sep 2013 10:50:18 +0200, mk4 napisał(a):

    > jak koles ucieka i
    > miejscami cisnie to jest wielkie zagrozenie - a jak grupowicz sam cisnie
    > grubo ponad 150 no to przeciez wszystko jest ok - przeciez byly dobre
    > warunki i okolicznosci ;)

    Ha, ha, piekne :) A jakie prawdziwe!

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 15. Data: 2013-09-28 14:19:48
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello MegrimsNO,

    Saturday, September 28, 2013, 8:36:25 AM, you wrote:

    radzionym-samochodem,100458,html?categoryId=496
    > No właśnie. Wprowadzić przepis, że jeśli warość auta jest poniżej
    > 100.000 PLN i nie stanowi ono właśności żadnego polityka, to
    > niska społeczność czynu i olać.

    Demagogię siejesz.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 16. Data: 2013-09-28 17:36:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 28 Sep 2013 08:46:39 +0200, RadoslawF napisał(a):

    > Jest to jakieś rozwiązanie w przypadku piratów drogowych, i tak
    > znajda takiego po numerach pojazdu ale w tym przypadku to był
    > złodziej i dobrze że go gonili i złapali.

    Ale wiesz - mozna gonic w nienachalnej odleglosci i poczekac az paliwa
    zabraknie, a mozna zlapac zlodzieja tyle ze oddac wlascicielowi wraka,
    a jeszcze spowodowac ofiary w ludziach.

    Choc prawde powiedziawszy srednio w te odleglosc wierze - uciekajacy
    kierowca zawsze pojedzie szybko, i gdzies sie okaze ze za szybko.

> [...]
    > manewrów to głupota i narażanie uczestników ruchu. Bywa że jada za typem
    > godzinę czy dwie aż skończy mu się paliwo.

    Ale czasem jeszcze usiluja go wypedzic na boczne drogi - choc tak mi
    sie wydaje ze czesciej tak tylko mowia.

    A i te amerykanskie nie zawsze takie bezpieczne
    http://www.youtube.com/watch?v=JeVz7PPM1Qs

    > Nie jestem pewny czy mieli szybsze auto,

    Raczej tak, bo rejestratory montowali zazwyczaj w mocniejszych.

    Tym niemniej ... czy mogli wyprzedzac bezpiecznie i czy powinni ?
    zajechaliby droge i zepsuli radiowoz ... a ubezpieczyciel powinien byl
    sie wypiac, a jeszcze zazadac regresu, skoro zajechali :-)

    J.

  • 17. Data: 2013-09-28 18:25:06
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-09-28 17:36, Użytkownik J.F. napisał:

> [...]
    >
    > Choc prawde powiedziawszy srednio w te odleglosc wierze - uciekajacy
    > kierowca zawsze pojedzie szybko, i gdzies sie okaze ze za szybko.

    Albo go ścigasz i gość wie że jest ścigany albo tylko śledzisz.

    > Ale czasem jeszcze usiluja go wypedzic na boczne drogi - choc tak mi
    > sie wydaje ze czesciej tak tylko mowia.
    >
    > A i te amerykanskie nie zawsze takie bezpieczne
    > http://www.youtube.com/watch?v=JeVz7PPM1Qs

    Wysoki pojazd to i o wywrotkę łatwo.

    > Raczej tak, bo rejestratory montowali zazwyczaj w mocniejszych.

    A skąd założenie że była to "cywilna" pościgówka a nie zwykła
    oznakowana radiola ?

    > Tym niemniej ... czy mogli wyprzedzac bezpiecznie i czy powinni ?
    > zajechaliby droge i zepsuli radiowoz ... a ubezpieczyciel powinien byl
    > sie wypiac, a jeszcze zazadac regresu, skoro zajechali :-)

    Prowadząc pościg jednym radiowozem nie wyprzedza się ściganego.

    Pozdrawiam

  • 18. Data: 2013-09-28 18:46:45
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sat, 28 Sep 2013 11:39:32 +0200, Maciek napisał(a):

    > Nawiasem mowiac, to uciekinier na filmie tez wzglednie potrafi panowac nad
    > samochodem.

    Gdyby potrafił, to by po prostu zostawił tych policjantów daleko z tyłu :)

  • 19. Data: 2013-09-28 19:03:32
    Od: "tck" <t...@t...Wytnij.net.pl>

    > Albo go ścigasz i gość wie że jest ścigany albo tylko śledzisz.

    > Wysoki pojazd to i o wywrotkę łatwo.

    > A skąd założenie że była to "cywilna" pościgówka a nie zwykła
    > oznakowana radiola ?

    widac reflesky od koguta stojacego na desce rozdzielczej

    --
    pozdr

    tck(at)top.net.pl

  • 20. Data: 2013-09-28 19:06:04
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 28 Sep 2013 18:46:45 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):

    > Gdyby potrafił, to by po prostu zostawił tych policjantów daleko z tyłu :)

    Zalezy, czym jada. Jesli policja ma Fordy Crown Vic w wersji Police
    Interceptor (a na moje oko tak wlasnie jest), to to calkiem niezle
    zapiernicza ;)

    --
    Maciek

    Od kolijevke, pa do groba,